Урок позакласного читання. Подорож у Королівство казок. Ш.Перро «Кіт у чоботях »

Про матеріал

Урок позакласного читання розширює знання учнів про казку як вид усної народної творчості, розвиває вміння думати, порівнювати, аналізувати вчинки казкових героїв, виховує у дітей активну моральну позицію - робити добрі вчинки;

Перегляд файлу

Тема:  Урок позакласного читання. Подорож у Королівство казок. Ш.Перро «Кіт у чотобях».

Мета:  Розвивати в учнів навички виразного, свідомого читання, мовлення, мислення, спостереження.            Поповнювати словник учнів, знання про біографію відомих казкарів. Вчити учнів орієнтуватися у структурі тексту, розвивати вміння працювати над характеристикою персонажів, відпрацьовувати види, способи та якість читання. Виховувати у дітей працьовитість, справедливість, чемність, людяність та милосердя.

Обладнання:  малюнки замків, казкові герої, ілюстрації до казки Ш.Перро «Кіт у чоботях», ілюстрації до народних казок і світових казкарів, книжки світових казкарів, набірне полотно.

 

I.Організація початку уроку

1. Поетичне вітання

 

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

 

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

II. Повідомлення теми уроку

1.Прийом «Слово вчителя»

Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок,

 В країну прекрасних,чудових казок.

-На минулому уроці ми з вами познайомилися з казкою Ш.Перро «Кіт у чотобях», а сьогодні  відправимося у подорож в Королівство казок.

-Не за синіми морями, не за темними лісами, а зовсім поруч було Королівство. Але Королівство було незвичайне. Було в ньому 9 чарівних замків. Кожен замок мав свою незвичайну історію. Ось і сходилися з усіх куточків світу люди, щоб побувати в цих замках.

 Казок країна чарівна

 У гості й вас чека вона,

 Отож часу не гайте.

 У подорож рушайте!

 

                                       

2. Передбачення

-А чому так хотіли люди побувати в них? ( передбачення, відповіді учнів)

-Ми дізнаємося в кінці уроку правильну відповідь.

 -То ж і ми сьогодні заглянемо до цих незвичайних замків.

III. Подорож до замків

    Чимало тих казок, чимало,

    Що чув ти їх колись ,колись!

    І, хоч давно тих уст не стало,

    Що їх казали, - а дивись,

    Казки, як бджілки в пасіках,

    Бринять у споминах і в снах.

 

(На дошці висять малюнки 9 замків, вчитель  вивішує  малюнок першого замку, потім другого, третього…)

 

1.Замок – пам’яті

- Який розділ ми з вами зараз вивчаємо?

- На які групи поділяються народні казки?

- Які це казки «про тварин»? Наведіть приклади.

- Які це казки чарівні? Наведіть приклади.

- Які це казки соціально-побутові? Наведіть приклади.

- Казки яких світових казкарів ми з вами вивчаємо зараз?

КАЗКА - жанр фольклору, у якому розповідається про вигадані та фантастичні  пригоди героїв.

 

  Вікторина «Впізнай казку за малюнками»

- Учні нашого класу підготували вікторину «З якої казки». (Учні зачитують уривки казок і показують  малюнки)

 

PPT - ВІКТОРИНА Сторінками українських народних казок PowerPoint  Presentation - ID:6424185

 

Казки – морська глибина

Хто в них пірне аж до дна,

Той хоч і труду мав досить,

 Дивні перла виносить.

 

2.Замок – уваги

Інформаційна студія «Повідомлення про письменників»

 - Багато на уроках читання ми з вами розмовляли про письменників, казкарів. Що ви про них знаєте? Діти нашого класу підготували довідки про цих письменників. Слухайте уважно і скажете, що нового ви дізналися? (Учні розповідають про цікавинки з життя письменників).

 

   Казкарі світу дітям | PPT    Казкарі світу дітям | PPT    презентація якоб і вільгельм грімм2 | PPT

   Дружба з книгою – це свято,

    Не було б його у нас

    Ми не знали б так багато

    Про новий і давній час.

 

 3.Замок – пізнання

    Гра « Мікрофон» (Виставка книжок)

    В кожнім домі, в кожній хаті

    У містах і на селі, -

    Хто навчився вже читати,

    Має книжку на столі.

 

  - Подивіться на нашу виставку книжок. Скільки різноманітних казок написали письменники Г.Х. Андерсен, Ш.Перро, брати Грімм.

 

Бібліотека № 142 для дітей ЦБС Голосіївського району м. Києва: До  Міжнародного дня дитячої книги     Творчість братів Грімм

Перегортаючи сторінки чих казок, ми розуміємо, що казки – наші великі вчителі, що спочатку нас виховують, а потім вже розважають. У казках народ завжди цінує Людину. Ці казки вам читали бабусі, а потім і ви будете читати своїм дітям. В них живе мудрість, незгасаюче працелюбство і залишаються вони чарівними проповідниками доброти й милосердя. Заходьте, діти, частіше до бібліотеки. Читайте книжки, бо сила книжки безсмертна. Без неї людина самотня. Книга відкриває великий світ. Дружить з книгою – усі скарби знань розкриє перед вами це найбільше чудо з усіх чудес, створених людством.

4. Замок – дружби і товариськості.

-Чому так називається цей замок, ви скажете, коли прослухаєте дітей, які заспівають пісеньки з казок:(Учні співають пісеньки з казок: «Колобок», «Коза-дереза», «Івасик-Телесик», «Вінні-Пух»)

- Я по засіку метений,
Я із борошна спечений, -
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу !

Колобок — stavsad12.ru

-Я Коза-Дереза, за три копи куплена,

За три копи куплена, на півбоку луплена,

Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу, хвостиком замету, –

Тут тобі й смерть!

Аудиосказка. Коза - Дереза. - YouTube

 

 -Люлі-люлі, Телесику,
Наварила кулешику, –
І з ніжками, і з ручками
Буду тебе годувати!

– Телесику, Телесику!
Приплинь, приплинь до бережка!
Дам я тобі їсти й пити!

Івасик Телесик - YouTube

-Я Хмарка, Хмарка, Хмарка,

А зовсім не ведмідь,

Ах, як приємно Хмарці

По небу летіти!

Russian cartoons, Cartoon, Cartoon characters

5. Замок-мудрості

Конкурс «Мурлика»

-Ви добре знаєте, що прислів’я, скоромовки, колисанки, загадки - це народна мудрість. Вони узагальнюють народний досвід, дають пораду, застерігають від помилок. Виникає народна мудрість постійно, але найвлучніші з них передаються з покоління в покоління. Місяць тому у нас в класі був оголошений конкурс «Мурлика», хто найбільше назбирає народної мудрості про кота. Давайте зачитаємо усякі з них.

(Учні зачитують загадки, скоромовки, колисанки, прислів’я про кота)

Лис Микита. І.Франко. За редакцією М.Рильского. Казка з малюнками онлайн

Вивчення скоромовки
Кіт котив коток по току,
Коток накотився на лапу коту.

 Фізхвилинка. Руханка з котом

https://www.youtube.com/watch?v=DmcRyF6aKOo

6. Замок – творчості (виставка малюнків)

В цьому замку ми покажемо всю свою творчість, працелюбність, художню майстерність. Вдома треба було намалювати малюнки до казки Ш. Перо «Кіт у чоботях» і розповісти, що ви намалювали словами казки.

(Учні показують малюнки і переказують уривки до них)

А все ж таки, буває часом

В душі щось дивне ворухнеться

Границя між життям і сном

Непомітно в очах затреться

І ти захочеш на часок

Послухати старих казок

7. Замок – працьовитості

Сторінки книжок завітних

Всіх по доброму навчать

Працювати і учитись

І країну шанувать!

 

- В цьому замку треба дружно попрацювати і розташувати малюнки в послідовності, яка подана у казці.

Шарль Перро «Кіт у чоботях» - презентація з читання

 

8. Замок – доброти (людяності і доброзичливості)

Книги дружать з дітворою

Полюби їх у житті –

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Мозкова атака. Гра «Який він?»

-Давайте дамо характеристику дійовим особам коту і людожеру.

 (на дошці малюнки Кота і Людожера, слова:

 кмітливий, вввічливий, хвастливий, лагідний, ненажерливий, винахідливий, добрий, жадібний, дбайливий)
(Учні вставляють прикметники  в набірне полотно, відповідно до героїв)

Позакласне читання. Шарль Перро "Кіт у чоботях" | Тест з літературного  читання – «На Урок»  Кот в сапогах (мультфильм, 1968)

-Доведіть чому ви дібрати таку характеристику героям.

 

Створення сенкану

Кіт

Розумний, винахідливий, кмітливий

Допомагає,виручає, винаходить

Знаходить правильні рішення

Друг

 

9. Замок- здібностей

-Покажемо в цьому замку всі свої здібності.

Як маєш час, то сядь при ватрі

Або при свічці лойовій

Хай фантастично, як в театрі

Явиться в голові твоїй

Жмуток давніх оповідань,

Які ти чув колись від няні.

(Учні показують уривок-виставу з казки «Кіт у чоботях»)

ІV. Підсумок уроку

-Як ви гадаєте, навіщо люди усього світу сходилися до цих замків?

-Чи сподобалася вам подорож у Королівство казок? Чим?

-Чого навчає ця казка?

-Яке з поданих прислів’ їв виражає головну думку казки?

1. Не чини другому того, що тобі не мило.

2. Мудрим ніхто не вродився , а навчився.

3.Де сила не може, там розум допоможе.

-Який висновок можна зробити з цієї подорожі?

-Чи підтвердилися ваші припущення, які ви зробили на початку уроку?

Найкраща ж казка – це тота,

Яку пером не написати

Це та велика і свята

Яку ти в серці носиш, брате.

До неї молимося всі

В святині нашої душі.

-Ось і закінчилася подорож у чарівне Королівство. Я хочу, щоб ви не забували цих замків, згадували їх кожного дня. Хай завжди в наших серцях живуть поруч людяність і милосердя, пам'ять про минуле і мрії про майбутнє, чемність і мудрість віків, дружба та любов до ближнього. І чим більше буде на нашій рідній землі таких замків людських сердець, тим повніше буде королівство духовності українського народу.

Ідіть вперед,

Навчайтеся,

Розуму набирайтеся,

З лихом не зустрічайтеся

Хай вам щастить!

Добро, милосердя… Ми часто чуємо... - Зноб-Новгородська ОТГ | Facebook

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку