М- Ларинська ЗОШ І – ІІІ ступенів
Конспект
вікритого уроку
з літературного читання
у 3 класі
«Рими. Андрій Малишко.
«Вихопивсь дощик, поміж заграв…»
Вчитель: Цуркан В. А.
Тема. Рими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв»
Мета:
-
поглибити знання учнів про творчість українського поета А.Малишка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити розуміти образну мову; формувати інформаційно-комунікативну компетентність;
-
розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння розмірковувати над художнім змістом поезії;
-
виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: презентація до уроку, звукозапис віршів А. Малишка покладених на музику.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
-
Організаційний момент
-
Привітання.
Ось дзвінок сигнал подав
До роботи час настав.
Так і ми часу не гаймо
І урок свій починаймо.
Вчитель:
-
Діти, погляньте на мене, один на одного, посміхніться, із тих промінчиків добра, що заіскрилися на ваших обличчях ми розпочнемо наш урок.
-
Вправа «Очікування»
-
Що ви очікуєте від уроку ( починати слід словами «Я очікую, що урок буде …» ( цікавим, творчим, пізнавальним, навчальним, світлим)
Вчитель:
Я теж хочу висловити свої очікування. Сподіваюсь, що ви будете активними, творчими, уважними.
Працювати будемо під таким девізом:
Треба вміти не тільки читати,
Треба вміти думати.
Відповідати чітко, старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
-
Мовленнєва розминка.
Вчитель:
-
А для того, щоб гарно читати, потрібно підготувати свій мовний апарат.
Чистомовка
Ги-ги-ги — ой, як біло навкруги!
Узі-узі-узі — птахи — наші гарні друзі.
Ді-ді-ді — допоможем їм в біді
Ди-ди-ди — у зимові холоди.
Альня-альня-альня — ось на дереві їдальня.
Сі-сі-сі — годівниці гарні всі.
Ці-ці-ці — вам, синички й горобці,
Їх-їх-їх — прилаштували дітки їх.
Гра «Швидко читайте слова»
Вчитель:
-
Добре! Мовний апарат підготували.
-
Перевірка домашнього завдання.
-
Яка у нас в класі давня традиція? ( приходити в клас з домашнім завданням)
-
А перевірити домашнє завдання нам допоможе вправа «Снігова куля»
Вірш «Діброва»
Олена Пчілка
Діброва засумувала,що прийшла зима.
Журливий
Читають 3 учня
Задають один одному питання.
Виставлення балів.
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Прочитайте кожну третю букву. Назвіть ім’я, прізвище українського поета.
л к а м о н з р д й в р г д і а з й
о п м н д а ь м л х і и с ї ш ч а к ю в о
-
Правильно, сьогодні ми з вами познайомимося із творчістю українського поета Андрія Самійловича Малишка.
-
А хто ж такий А.С. Малишко?
-
Діти, як ви думаєте, що сьогодні на уроці ми будемо робити? (Завдання уроку).
-
Щоб працювати плідно, будемо працювати за таким планом.
План
1. Мовна розминка
-
Вправа «Снігова куля»
-
Гра «Шифрувальник»
-
Читання вірша А. Малишка «Вихопивсь дощик, поміж заграв…»
-
Вправа «Бджілки».
-
Хвилинка фантазії.
-
Гра «Незакінчене речення».
-
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
-
Біографічна довідка.
Вчитель:
Довідатись про нього нам допоможуть наші кореспонденти ( 2 учні)
1 учень.
Андрій Самійлович Малишко народився 14 листопада 1912 р. в Обухові
Київської області в багатодітній сім’ї сільського шевця. З самого дитинства
майбутній поет виніс незрадливу любов до рідної землі та матері, до рідної
пісні та слова. Жилося родині важко: сім’я чималенька (одинадцять дітей), тому батькові доводилося і шевцювати, і на заробітки ходити.
2 учень.
Малий Андрій пособляв чим міг — то ходив заможнішим по господарству помагати, то грав на весіллях на гармонії, бо мав талант до музики. Потяг до творчості в Малишка прокинувся дуже рано і мав своєрідний характер. Пісні матері надихнули його створювати свої вірші.
(дякую)
-
Опрацювання статті у підручнику с.112
Вірш читає вчитель.
Статтю 2 учні.
-
Що ще нового дізналися про поета?
-
Скільки його віршів стали піснями?
-
Фізкультхвилинка.
-
Опрацювання вірша А.Малишка «Вихопивсь дощик поміж заграв…»
Виразне читання вірша вчителем.
-
Чи сподобався вам вірш?
-
Що найбільше запам’яталося?
Словникова робота.
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем
пуща обрій
заграва поміж
закресав запрозорилось
вихопивсь посміхнулися
Знайдіть у підручнику тлумачення слів: заграва, закресати, пуща.
-
Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
-
До якого жанру належить вірш?
9 пейзажна лірика. Автор передає буяння природи після дощу)
-
Читання вірша «Дощиком» (малий дощ – повільно, сильніший – прискорити читання, злива – швидке читання)
-
Розкриття поняття «рима»
-
Прочитайте перші 4 рядки вірша. Знайдіть рими. Зачитайте.
-
Вправа «Розвідники»
-
Я називаю слово з рядка вірша, а ви відновлюєте і зачитуєте весь рядок.
-
Виразне читання вірша у парах.
-
Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
-
Якими кольорами насичена описана у вірші картина природи?
-
Чому поет обрав саме цей колір?
-
Як описується дощик? Що зробив дощик?
-
Що підкреслено словом вихопивсь? (раптовість, неочікуваність дощу)
-
Як автор характеризує дощик?
-
Якими людськими властивостями поет наділив дощ, пущі, дуби?
-
Як називається цей художній засіб?
-
Як дощ вплинув на природу?
-
Що хотів показати поет у вірші? Чи вдалося це зробити? Доведіть.
-
Який настрій викликав у автора дощ? Доведіть свою думку словами з поезії.
-
Робота за ілюстрацією.
-
Що зобразив художник на картині?
-
Які фарби використав?
-
Який настрій передано на картині?
-
Хвилинка фантазії (робота в парах – складання віршів).
-
Прослуховування пісень – віршів А. Малишка покладених на музику.
-
Підсумок уроку.
Вправа «Незакінчене речення»
-
Сьогодні на уроці я вчився…
-
Найбільше мені сподобалося…
-
Домашнє завдання
Вивчити вірш напам’ять, с.113