Урок позакласного читання в3класі.Тема: В. О. Сухомлинський «Ліхтарник»

Про матеріал
В даній розробці уроку здійснюється акцент на творчість письменника В.О. Сухомлинського. Актуальність теми визначається її метою. Розробка містить застосування таксономії Блума, яка стимулює різні види мислення на різних видах складності. Відповідаючи на запитання, учні аналізують й інтерпретують інформацію, аналізують ідеї, будують гіпотези, відстоюють свою точку зору. Розвинути такі уміння в учнів може допомогти використання вчителем на уроках літературного читання стратегії критичного мислення.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання в 3класі

Тема: В. О. Сухомлинський «Ліхтарник»

Мета: Продовжувати знайомство з творчістю В. О. Сухомлинського, а саме познайомити дітей з оповіданням «Ліхтарник». Актуалізувати знання про збереження природи, вчити застосовувати інформацію для розв’ язання навчально-пізнавальних завдань. Формувати вміння висловлювати оцінні та рефлексивні судження, вміти прогнозувати та моделювати в межах певного завдання. Вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання.  Розвивати критичне мислення, пам’ ять. Виховувати любов до природи, бажання бути їй другом.

Міжпредметні зв’ язки: природознавство, українська мова, мистецтво.

Обладнання: текст, смайлики, презентація.

 

Хід уроку

І. Оргмомент

1. Привітання

-Сьогодні на уроці присутні гості.

-Давайте їх привітаємо.

2. Емоційне налаштування(вчитель на фоні музики читає вірш)

-Врятує світ краса,-давно так говорили.

-Тепер врятує світ лиш доброта.

-Бо стільки всюди зла- людина вже не та…

-То ж, люди на землі!

-Спішіть добро творити!

-Щоб нам не згинути у морі зла!

-Щоб кожен зміг серед краси прожити,

-У царстві справедливості й добра!

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-Сьогодні ми з вами, діти, в гостях у чудового українського педагога Василя

Олександровича Сухомлинського.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Фронтальне опитування. Бесіда.

-Що ви знаєте про В. О. Сухомлинського?

2. Вікторина

-А зараз невеличка вікторина з прочитаних оповідань. Я буду читати уривки,

 а вам потрібно згадати відповідну назву оповідання.

1.Був собі дідусь. Було йому вже сто років. «Дідусь і смерть»

2.- Цю дівчинку звуть Оля,-сказав директор. –Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит. «Горбатенька дівчинка».

3. Він страшенно розгнівався навіть за те, що хлопчик побачив виноград. Від

Злості його серце розірвалося. «Скупий».

4. – Павлика «п ять»,-сказала вчителька. –Молодець ,Павлику, добре попрацював над задачею.

А в тебе, Зіно,- «чотири». Помилку зробила… «Як Павлик списав у Зіни задачу.»

5.Лежав на столі кіт. Дівчинка поставила перед ним дві тарілки –одну зі сметаною, другу- з молоком. «Найледачіший у світі кіт».

6.В останній день навчання вчителька сказала, щоб улітку теж по черзі приходили діти до школи й годували голубів. «Чому голуби до Олега прилетіли».

ІV.Сприйняття та первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Робота над заголовком твору.

-Прочитайте назву оповідання. Чи можете ви сказати, що позначає це слово?

2. Словникова робота.

Ліхтарник – робітник, який обслуговував вуличні ліхтарі(тлумачний словник).

Ліхтарник –це людина, яка засвічувала на стовпі ліхтар.

Виснажилися студені джерела –висохли з часом джерела.

Задихнулась від спраги ріка – у річці води становилося все менше.

Засвічував(ліхтарик) –запалював.

3.Робота над текстом оповідання.

Завдання:

-Скільки абзаців у тексті?  Позначте кожну частину відповідною цифрою.

1)читання тексту по частинам;

2)аналіз тексту за питаннями на здобуття інформації(за таксономією Блума).

Протягом читання тексту вчитель разом з дітьми складає план оповідання та записує його на дошці.

Робота над 1 частиною.

Завдання:

Підкреслити слова, за допомогою яких автор описує річку.

Читання 1частини мовчки.

-Про що ви дізналися з цієї частини?

- Які слова підкреслили? Прочитайте.

-До якої частини мови належать ці слова?

-Що бажав автор нам донести, використовуючи прикметники?

Висновок:

-Яка головна думка цього абзацу?(відповідний запис на дошці)

Опрацювання 2 частини

Завдання:

-Що робив старий ліхтарник?

Читання 2 частини напівголосно.

-Що робив старий ліхтарник?

-Знайдіть та прочитайте, як ставилися люди до річки?

Висновок:

-Яка головна думка цього абзацу? (відповідний запис на дошці)

Опрацювання 3 частини

Завдання:

-Як ви думаєте, що може трапитися ділі? Яка кінцівка буде в оповіданні?

Зробіть передбачення.

-Читання 3 частини ланцюжком.

-Чи збулися ваші передбачення?

-Що почали робити люди? З якою метою?

Висновок:

-Яка головна думка 3 абзацу? (відповідний запис на дошці)

Опрацювання 4 частини

Завдання:

-Що сталося з річкою, зі струмочком?

- На що перетворилося русло ріки?

-Які спогади залишилися про річку?

Висновок:

-Яку назву ми можемо дати 4 частині? (відповідний запис на дошці)

Опрацювання 5 частини

Завдання:

-Що продовжував робити старий ліхтарник?

  якою метою старий ліхтарник засвічував на стовпі ліхтар?

Висновок:

-Яка головна думка5 абзацу? (відповідний запис на дошці)

4. Фізкультхвилинка.

5.Таксономія запитань Блума.

Питання на здобуття інформації(продовження)

-Про що цей текст?

-Хто є оповідачем в тексті?

Питання на розуміння інформації

-Що ви побачили в своїй уяві, коли читали текст?

-Прочитайте останнє речення оповідання.

-Перекажіть це речення своїми словами.

Питання на використання, застосування інформації.

-Чи були ви свідками ситуації, коли люди вирубували дерева, а, можливо, діти ламали гілки з дерев, зривали квіти?

-Поясніть, чому не можна вирубувати, спилювати дерева?

-Чи можете ви сказати, якій проблемі присвячене це оповідання?

-Чи стосується ця проблема нашого міста? Як саме?

-Чи закінчилося оповідання так, як ви очікували?

Питання на аналіз.

-З яких частин складається текст?

Питання на оцінювання.

-Прочитайте ще раз план тексту.

-Як ви гадаєте, в яких частинах тексту була позитивна інформація, негативна інформація.

-Розподіліть свої враження за допомогою смайликів.

-Що ви відчули, коли читали 3,4,5частини?

-І щоб зрозуміти, що ви відчували і чому смайлики різні, я пропоную вам подивитись відео.

Завдання:

-Як змінювалася музика протягом відео?

-Які почуття підсилює вона на початку відеоролику?

-А які почуття- в другій частині ролику?

-Хто запам’ ятав питання, яке містить почуття?

Завдання на синтез(робота в парах)

-Чи може ця історія мати продовження? Про що воно може бути?

-Чи хотілося б вам прочитати продовження? Чому?

-Пофантазуйте, як можна продовжити оповідання? Яких героїв ще можна було б додати?

V.Підсумок уроку.

1. Рефлексія

2. Домашнє завдання

Список використаних джерел:

1.Відеоролик

https://www.youtube.com/watch?v=N8E2ZqHquS8

2.Сухомлинський В.О. Всі добрі люди-одна сім я:збірка творів.

Х.:ВД «Школа»,2012. 160с.

 

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
1737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку