Урок "Практична робота № 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій"

Про матеріал

Розробка уроку практичної роботи з хімії з описом спостереження та висновків

Перегляд файлу

Тема. Практична робота № 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

Мета:

закріпити поняття про швидкість хімічної реакції, уточнити знання про чинники, від яких залежить швидкість хімічних реакцій; розвивати вміння учнів уявлення про можливість керування хімічними реакціями, логічно мислити, розв’язувати нестандартні завдання, аналізувати, робити висновки; формувати пізнавальний інтерес і творчу активність учнів на уроках хімії, формувати науковий світогляд.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

Методи навчання: словесні – розповідь, бесіда; практичні – виконання досліду

Обладнання: підручники, зошити, необхідні реактиви, періодична система хімічних елементів, ряд активності металів

Хід уроку

І. Організація класу до проведення уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  • Пригадайте що таке швидкість реакції.
  • Які чинники впливають на швидкість реакції?
  • Що таке каталізатор (інгібітор)?
  • Наведіть приклади як ми міняємо швидкість хімічних реакцій в повсякденному житті.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Розповідь

На сьогоднішньому уроці ми перевіримо вплив різних чинників на швидкість хімічної реакції.

ІV. Виконання практичної роботи.

Інструкція до проведення практичної роботи.

Інструктаж з БЖД.

Групова робота.

Клас ділиться на 4 групи. Кожна група перевіряє вплив окремого чинника. Робить висновок і записує в зошит. Потім однин представник з групи доповідає про виконану роботу. Решту уважно слухають і роблять відповідні записи в зошитах для практичних робіт.

Практична робота № 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

Група І

  1. Вплив хімічної природи реагентів на швидкість реакції.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

  1.  В одну пробірку насипаємо 1/4 ложечки порошку магнію, у другу – стільки само за масою порошку заліза
  2. В обидві пробірки наливаємо 2-3 мл хлоридної кислоти.

Виділення газу

 

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? Чому? Виділення газу у пробірці з магнієм інтенсивніше.

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

Природа речовини. Чим активніший метал, тим швидше взаємодіє з кислотою.

 

Група ІІ

 

2. Вплив площі поверхні контакту реагентів на швидкість реакції.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

1.  В одну пробірку насипаємо 1/4 ложечки порошку цинку, в другу – 2-3 гранули цинку.

2. В обидві пробірки наливаємо 2 мл хлоридної кислоти (1:2).

Виділення газу

 

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? Чому? Виділення газу у пробірці з порошком цинку інтенсивніше.

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

Площа поверхні. Чим більша площа поверхні, тим більша швидкість реакції.

 

Група ІІІ

 

3. Вплив концентрації кислоти на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

1.  У дві пробірки кладемо по дві гранули цинку. У першу наливаємо 1-2 мл розчину 5% сульфатної кислоти. У другу пробірку додаємо 1-2 мл розчину 10 % сульфатної кислоти.

Виділення газу

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? Чому? Виділення газу у пробірці з 10 % розчином сульфатної кислоти інтенсивніше.

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

Концентрації. Чим більша концентрація кислоти, тим більша швидкість реакції.

 

Група ІV

4. Вплив температури на швидкість хімічної реакції цинку з хлоридною кислотою.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

1.  У дві пробірки кладемо по дві гранули цинку і доливаємо до них по 2 мл розбавленої хлоридної кислоти (1:10).

2. Одну пробірку трохи нагріваємо, а другу – залишаємо для порівняння.

Виділення газу

 

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? За якими ознаками ви визначили? Виділення газу у пробірці, яку нагрівали інтенсивніше.

 

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

Температура. Чим вища температура, тим більша швидкість реакції.

V. Підведення підсумків.

Групова робота

Клас ділиться на дві команди. Учні по черзі з кожної команди наводять приклади як ми збільшуємо (і команда) і зменшуємо (ІІ команда) швидкість реакції у повсякденному житті і називають чинник.

VІ. Домашнє завдання.

Повторити § 17. Виконати № 129. (Попель П. П. Хімія: підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./П. П. Попель, Л. С. Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2017. – 240 с.)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дзевенко Марія Віталіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
47537
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку