Урок з природознавства для 2 класу "Практична робота: розпізнавання органів трав'янистих рослин" зорієнтований на групову роботу учнів наприкінці вивчення теми "Весна".
Попередньо потребує вивчення теми "Першоцвіти", обговорення теми "Червонокнижні рослини України" для ефективної співпраці учнів під час виконання практичних завдань у групах.
Тема: Практична робота: розпізнавання органів трав’янистих рослин.
Мета: систематизувати вивчене про рослини, закріпити уміння практично розрізняти органи трав’янистих рослин, визначати за атласом трав’янисті рослини, які ростуть на території України; розвивати комунікативність, критичне мислення, вміння співпрацювати у групі, обґрунтовувати свою думку, аналізувати отриману інформацію; виховувати любов до живої природи рідного краю.
Обладнання: конверти із завданнями для груп, додаткова література чи виготовлені на попередньому уроці лепбуки за темою «Червонокнижні рослини України», індивідуальні картки для виконання тестів.
Хід уроку:
1. Організація класу до роботи: розподіл на групи (по 4 учні)
2. Повідомлення теми та мети уроку
Кросворд «Рослини»
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
б |
е |
р |
е |
з |
е |
н |
ь |
|
|
|
|
2 |
п |
р |
о |
т |
а |
л |
и |
н |
и |
|
|
|
|
|
3 |
с |
т |
р |
у |
м |
к |
и |
|
|
|
|
|
4 |
л |
ь |
о |
д |
о |
х |
і |
д |
|
|
|
5 |
в |
и |
щ |
е |
|
|
|
|
|
6 |
п |
о |
в |
і |
н |
ь |
|
|
|
|
|
|
7 |
в |
і |
д |
л |
и |
г |
а |
|
|
|
|
|
1. Як називається перший місяць весни?
2. Що утворюються там, де розтав сніг, або там, де на льоду з’являється вода?
3. Як називаються водяні потічки, утворені під час танення снігу?
4. Як назвати одним словом рух крижин на річках?
5. Як, порівняно із зимою, сонце навесні починає підніматися над горизонтом?
6. Як називається явище затоплення водою великої частини суші навесні?
7. Як називається різке підвищення температури, що призводить до танення снігів?
3. Актуалізація опорних знань
Тест «Рослини»
1. Дерева, кущі, трави, квіти -
A тварини
B рослини
C нежива природа
D не відносяться до природи
2. Цю рослину можна віднести до…
Aкультурних рослин
Bвічнозелених рослин
Cдикорослих кущів
Dбагаторічних дерев
3. Рослина, що має один стовбур, вкритий корою, називається ...
Aкактусом
Bдеревом
Cкущем
Dтравою
4. Рослина, що має гнучке, соковите стебло не вкрите корою, називається ...
Aкущем.
Bдеревом.
Cквіткою.
Dтрав'янистою.
5. Рослина, що має декілька вкритих корою стовбурів, які починаються відразу від землі, називається ...
Aкущем
B ліаною
C трав'янистою рослиною
D деревом
6. Як називається цей першоцвіт?
A пролісок
B ряст
C сон-трава
D підсніжник
7. До якої групи рослин відноситься буряк?
A вічнозелені рослини
B культурні рослини
C хвойні дерева
D листяні дерева
3. Вдосконалення умінь та навичок
1. Розпізнавання рослин, виокремлення першоцвітів (всі групи мають однакові листи із завданням та можуть користуватися додатковою літературою, щоб знайти відповіді).
2. Створити схему рослини: надписати органи рослини. (Уважно: підписувати потрібно не всі рослини, відповідно до завдання – лише трав’янисті.)
3. Визначення рослини за її частиною (варіанти)
- Що спільного мають ці рослини?
До якої групи рослин можна віднести всі ці рослини? (трав’янисті, культурні)
4. Підведення підсумків уроку
Робочий лист
1. Впізнайте та підпишіть рослини. Зафарбуйте прямокутник із назвами ранніх весняних квітів.
|
|
|
|
латаття біле |
крокус |
першоцвіт |
волошки |
|
|
|
|
проліска |
підсніжник |
ряст |
лілія лісова |
|
|
|
|
фіалка лісова |
кропива |
сон-трава |
печіночниця |
|
|
|
|
адоніс |
зозулин льон |
мак польовий |
сон білий |
2. Доповніть схеми, підписавши органи трав’янистих рослин.
3. Підпишіть назву рослини.
____________________ _____________________ ____________________
____________________ _____________________ ____________________
____________________ _____________________ ____________________
Подумайте, що спільного мають ці рослини.