Урок-практична робота з теми "Мистецтво Давньої Греції"

Про матеріал
Урок дозволяє з'ясувати умови розвитку давньогрецького мистецтва в класичний період: архітектури, скульптури, театру; формувати в учнів уміння і навички працювати з різними джерелами інформації; розпізнавати найвидатніші пам'ятки давньогрецького мистецтва; виховувати шанобливе ставлення учнів до світових надбань культури. Урок створено на основі Сингапурської методики
Перегляд файлу

Практична робота №8. Мистецтво Давньої Греції. Відкритий урок в рамках предметної Декади

 

План-конспект метапредметного уроку з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України» .

Викладач:Жеванік Тетяна Василівна, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель – методист.

Клас: 6 - М

Предмет: Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс

ТЕМА УРОКУ: «Практична робота №8.Мистецтво Давньої Греції».

Мета уроку: з'ясувати умови розвитку давньогрецького мистецтва в класичний період: архітектури, скульптури, театру; формувати в учнів уміння і навички працювати з різними джерелами інформації; розпізнавати найвидатніші пам'ятки давньогрецького мистецтва; виховувати шанобливе ставлення учнів до світових надбань культури

Завдання :

Освітні:

• формування аксіологічних навичок та вмінь;

Розвиваючі:

• формування навички виділення причинно-наслідкових зв'язків у процесі аналізу історичних процесів.

• формування умінь з узагальнення та систематизації знань.

• розвиток умінь логічно міркувати, формувати самостійні оціночні судження, грамотно висловлювати свої думки.

Виховні:

• розвиток пізнавальної і творчої активності, самостійності учнів у дослідженні нового, раніше невідомого.

Методи навчання: проблемно-дослідницький, частково-пошуковий, евристична бесіда.

Форми роботи на уроці: фронтальна, групова, індивідуальна.

Тип уроку: практичне заняття (урок удосконалення і застосування знань, формування умінь і навичок).

Технічні засоби навчання: комп'ютер, презентація в програмі POWER POINT,  програма для інтерактивної дошки  Activinspire Promethean; відеоролики; ілюстративний та роздатковий матеріал для інтерактивних вправ за «Сінгапурською методикою» ; шаблон з завданнями практичної роботи (ПР).

Очікувані результати:

Особистісні:

• Підвищення мотивації до вивчення історії.

• Формування навичок спілкування і ораторської майстерності.

• Виховання позитивного і конструктивного ставлення до вирішення проблем.

Метапредметні результати:

• Формування здатності створювати алгоритм дій у роботі з понятійним апаратом.

• Освоєння техніки аналізу причинно-наслідкових зв'язків, оціночних суджень.

• Розвиток здатності до проблематизації і схематизації.

Предметні:

• Формування та розвиток умінь працювати з інформацією, обробляти і представляти її в схематичній формі.

• Формування уявлення про причинно-наслідкові зв'язки на прикладі впливу грецької античної цивілізації на подальший розвиток людства.

• Навчання практиці аналізу, пошуку аргументів на користь своїх гіпотез.

Етапи навчального заняття

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Організаційний етап 1 хв.

Вітаю учнів, налаштовую на хорошу роботу: «Ми разом, у нас все вийде».

 

Вітають вчителя, налаштовуються на працю.

Мотивуючий етап  (3 хв.)

Мозковий штурм:

  • Яку тему ми зараз  вивчаємо ?
  • Якою була антична Греція класичної доби?
  • Які ознаки вказують на те, що це був період розквіту?  

Як ви думаєте, чи могло б сьогодні людство бути таким, якби не засвоїло досвід античної Греції

Проблемне питання:

  • Чи потрібно нам вивчати культуру Греції античної доби?

 

Працюють фронтально, усно.

Пригадують особливості господарства, побуту, аналізують рівень розвитку освіти, науки, виховання давньої Греції вказаного періоду; говорять про основи афінської   демократії; наслідки греко-перських війн

Цілепокладання

(Етап підготовки учнів до активної свідомої роботи).

2 хв.

Сьогодні ми поглибимо свої знання про античну Грецію класичної доби, а в якій саме галузі ми визначимо після виконання вправи «Відновити пропуски в тексті» ( Діти працюють в парах, на кожному столі лежить картка з даним завданням, час виконання вправи – 2 хвилини.

Підсумовуючи результат, діти виділяють інформацію, якою вони ще не володіють. Після цього визначають тему, задачі  і план уроку )

Тема уроку: Практична робота №8. Мистецтво Давньої Греції

  • Що ви повинні дізнатися на сьогоднішньому уроці?

План роботи на уроці

  1.      Своєрідність архітектури Стародавньої Греції.
  2.      Які пам’ятки архітектури уславили архітектуру Стародавньої Греції?
  3.      Які найвидатніші твори давньогрецької скульптури?
  4.      Як виник грецький театр?
  • Яка мета уроку?

Виділяють інформацію уже відому і ту, яку ще потрібно вивчити. На основі цього ставлять запитання до уроку, формулюють мету, задачі уроку.

Етап освоєння універсальних способів дій і застосування знань.

25 хв.

1. Пояснення нового матеріалу

1) Робота з підручником.  Найяскравішим свідченням розквіту архітектури Давньої Греції були храми. Досягнення давньогрецьких митців - новий тип храмової споруди, яка стала центром найважливіших подій суспільного життя. Храми розташовували в центрі акрополя чи міської площі. Грецькі храми мали прямокутну форму й були з усіх боків оточені колонами. Колони будували в кількох стилях. Найяскравішою архітектурною пам’яткою Давньої Греції став комплекс будівель на афінському Акрополі. Після перемоги над персами тут почалося велике будівництво. Ініціатором його став Перікл. Він залучив до будівництва свого друга Фідія, і за короткий час було споруджено цілий комплекс будівель, який став символом розквіту та могутності Афін.

 

2) Організація роботи з термінами - «архітектура», «акрополь», «пінакотека», «Ерехтейон», «каріатиди», «Парфенон».

 

3)Повторення алгоритму формулювання визначення.

 

4) Заглиблення в тему. Представлення дослідницького проекту. Подорож по Афінському Акрополю, яку підготували наші експерти

5) Перегляд ролика та представлення дослідницького проекту «Античні ордери».

( учні - експерти проведуть для вас екскурсію «У майстерні грецького архітектора», на основі власноруч зроблених малюнків)

6)Організація роботи над виконання завдання 2 в бланку ПР

Завдання 2.Оберіть з – поміж запропонованих виразів ті, які б ви використали під час розповіді про храми Акрополя та впишіть необхідну цифру в таблицю

7) Організація роботи над виконання завдання 3 в бланку ПР  «Які найвидатніші твори давньогрецької скульптури»?

Вправа «Ей ар гайд»

(Далі урок містить традиційні елементи «Сінгапурської методики». Перед поясненням нової теми діти сідають в четвірки, вітають своїх партнерів по обличчю і по плечу, демонструючи готовність до плідної співпраці.  На основі відеороликів «Театр і драматургія в Давній Греції», «Найвидатніші твори давньогрецької скульптури» розкривається дана тема, з опорою на отримані раніше знання з історії Античної Греції класичної доби. Вправа «Ей ар гайд» дозволяє учням чітко зрозуміти, чого не знають саме вони, на яку нову інформацію слід звернути увагу, адже  вправа побудована на співставленні того, що учень знає та вміє до пояснення нового матеріалу і що він зумів засвоїти в кінці даного етапу. Стовпчик «До» учні заповнюють до початку пояснення нового матеріалу).

1.В стовпчику «до» поставте «+», якщо ви згодні з твердженням, або «–», якщо ви не згодні з твердженням.

2.Щоб прийняти рішення, враховуйте свої знання, особистий досвід, переконання.

                          3.Перегляньте відеоролик

4.По перегляді відео ще раз перечитайте всі твердження

5.В стовпчику «після» поставте «+», якщо ви згодні з твердженням, або «-», якщо ви не згодні з твердженням

6.Порівняйте стовпчики «до» і «після». Чи змінилась ваша точка зору? Якщо змінилась, то чому?

7 .Які з цих тверджень є найголовнішими для вас для вивчення даного питання? Чому?

 

 

Отримують картки з словами, з яких формулюють визначення, записують значення поняття у бланк ПР.

 

Виконують завдання 1 в бланку «Практична робота»

Завдання 1.Розгляньте ілюстрацію, укажіть споруди Акрополя відповідно до цифр, вписавши необхідну цифру в пропущений стовпчик, тобто встановіть відповідність між цифрою та назвою споруди

 

 

 

 

 

 

Виконують завдання 2 в бланку «Практична робота»

 

 

 

 

 

 

 

 

Отримують картки з вправою «Ей ар гайд», заповнюють стовпчик «До».

 

Етап перевірки учнями засвоєння знань і універсальних дій.

  1. хв.

8. Групування візуальних джерел.

Фотокартки сучасних пам’яток, монументальні пам’ятки, зображувальні пам’ятки…

Завдання 3. Робота в парах.

Використовуючи підручник с.177, інші джерела інформації, визначте, до якого стилю належать з ображені колони та поставте відповідне число в таблиці

                   

дискобол

 

Афіна Парфенос

 

Афродіта Кнідська

 

Гермес

 

5.Роздивіться ілюстрації та встановіть відповідність між назвою і автором скульптури

  1. Які елементи грецької архітектури ми можемо прослідкувати в культурі інших народів світу?
  2. Які методи і прийоми роботи на уроці ви можете використати на інших предметах?

Учні отримують роздатковий матеріал і за обраним власноруч  критерієм виділяють групи, після чого виконують завдання 4 і 5 в бланку ПР.

Оцінюють внесок грецької античної культури до світової скарбниці.

Учні називають УД.

Етап підведення підсумків уроку. Рефлексія. Вправа «Змішай клас»

3 хв.

Запишіть нові терміни , які ви сьогодні засвоїли на уроці, час виконанання завдання – 1 хвилина . (Після того, як вийшов час, діти підводять риску під написаними ними термінами. Потім,за командою, на протязі 2 хвилин (під музику), учні рухаються по класу  і з’ясовують один в одного та записують під рискою терміни, яких не було у них)

Дана вправа є рефлексією засвоєних учнями основних понять нової теми.

Домашнє завдання. Повторити параграфи 32-36; підготуватись до контрольної роботи; навчитись описувати будь-який з храмів Афінського акрополя, використовуючи терміни з уроку

* Знайти в Одесі споруди, збудовані в грецькому стилі

 

 

Записують терміни, дописують нові. Пояснюють, засвоєне на уроці

 

ДОДАТОК 1.

Практична робота №8.  Мистецтво Давньої Греції

Завдання 1. Розгляньте ілюстрацію, укажіть споруди Акрополя відповідно до цифр, вписавши необхідну цифру в пропущений стовпчик, тобто встановіть відповідність між цифрою та назвою споруди

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2.Оберіть з поміж запропонованих виразів ті, які б ви використали під час розповіді про храми Акрополя та впишіть необхідну цифру в таблицю

 

 

Завдання 3. Найвидатніші твори давньогрецької скульптури .Роздивіться ілюстрації та встановіть відповідність між назвою і автором скульптури

дискобол

 

Афіна Парфенос

 

Афродіта Кнідська

 

Гермес

 

 

 

 

Завдання 4. Термінологічний марафон. За 1 хвилину часу запишіть нові терміни, про які довідалися сьогодні на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Правила поведінки в театрі:


 

  • Ідучи у театр, потрібно святково одягнутися (вечірня сукня - для жінок, для мужчин-костюм);
  • До театру потрібно приходити завчасно, щоб лишилося кілька хвилин здати верхній одяг у гардероб, придбати програмку і зайняти свої місця у залі;
  • Глядачі, які брали біноклі, забирають речі у гардеробі без черги! ;
  • Вхід до глядацької зали після 3-го дзвінка припиняється;
  • Якщо Ви спізнилися, а Ваші місця перебувають у середині ряду, прийдеться сісти на ті, які підшукає для Вас білетер;
  • Не дозволяється входити до зали з їжею та напоями (кава, чай);
  • Глядача у нетверезому стані контролер має право не допустити до перегляду вистави навіть за наявності купленого квитка;
  • Власникам мобільних телефонів необхідно вимкнути їх на час перегляду вистави (або перевести у беззвучний режим);
  • Фото та відео зйомка у залі можлива лише з дозволу адміністрації театру;
  • Якщо Ваше місце посередині ряду, тоді проходити потрібно обличчям до сидячих у ряду глядачів;
  • Дотримання тиші під час вистави – головне правило театру! ;
  • Якщо Вам під час вистави терміново потрібно вийти із зали – прохання виходити через двері амфітеатру!
  • Діти до 14 років на вечірні вистави ( початок о 19-00) не допускаються;
  • Дітям до 5 років (які не займають окремого місця) дозволяється безкоштовний перегляд дитячих денних вистав;
  • При виникненні спірних питань звертайтесь до чергового адміністратора або до контролера;
  • Квитки можна повернути до квиткової каси театру у разі відміни або заміни вистави; 
    Але якщо квитки були придбанні у касі, а не у реалізаторів!
  • Дарувати квіти акторам за прекрасну гру – давня традиція й ознака гарного тону. Не обов’язково підносити розкішний букет, навіть скромна квітка засвідчить артистові Вашу повагу;
  • З глядацької зали ніколи не слід поспішати до гардеробу до тих пір, поки не закінчиться дія і актори не вийшли вклонитися Вам!;
  • Після закінчення вистави Ви можете залишити свої враження про виставу у «Книзі відгуків»!


 

 

 

 

Додаток 3

Організація театральних вистав

 

Театр в Греції був державною установою, і організацію театральних вистав брала на себе сама держава, призначаючи для цієї мети спеціальних людей.

Драми ставили на трьох святах на честь Діоніса: Малих або Сільських Діонісіях (в грудні – січні); Ленеях (в січні – лютому); Великих або Міських Діонісіях (в березні – квітні). Драматичні вистави проходили як змагання драматургів. В них брали участь три трагічних і комічних поета.

Кожний з трагіків повинен був представить по чотири п’єси: три трагедії і одну сатирову драму (це весела п’єса на міфологічний сюжет з хором, що складається з сатирів). Три трагедії, пов’язані єдністю сюжету, складали трилогію, після неї і ставили сатирову драму. Трилогія і сатирова драма складали тетралогію. Змагання продовжувалися три дні.

Щодня з ранку грали три трагедії і одну сатирову драму. Надвечір виконували комедію одного з комічних поетів, що брали участь в змаганні. Драматурги одержували хор від архонта, але всі витрати, пов’язані з навчанням хору, брали на себе багаті співгромадяни (хорег). Хорег повинен був організувати хор на свої гроші, виготовити для нього костюми. Для драматичних змагань було необхідно шість хорегів: три – для тетралогій і три – комедій.

В хореги обирали любителів театру, недостачі яких в ту епоху не відчували. На початку драматурги самі писали музику і самі навчали хор, але вже дуже скоро їм довелося звернутися за допомогою до спеціальних вчителів. Виконання обов’язку хорега і участь в трагічному хорі було справою вельми шановною. Вважалося, що хореги, актори і члени хору знаходяться під особливим заступництвом божества. Всі вони на час підготовки до драматургічних змагань звільнялися навіть від військової служби.

Судили на змаганні особливі виборні особи. Для драматургів, що перемогли, було встановлено три нагороди. Драматург, що зайняв на змаганні третє місце, вважався потерпілим поразку. Окрім гонорару, драматург одержував від держави як нагороду вінок із плюща.

На долю хорегів, які готували хор для драматургів, що перемогли, випадала велика честь. Такий хорег мав право спорудити пам’ятник в ознаменування своєї перемоги. На цьому пам’ятнику писали час вистави, ім’я драматурга, що переміг, назву його п’єси, а також ім’я хорега. Результати змагань заносилися до дидаскала, який зберігався в державному архіві Афін.

                

 

 

Додаток 4

Творче завдання. «Порівняй сучасний і античний театри»

                   ( Ліва колонка заповнена. Праву учні заповнюють самостійно).

 

Сучасний театр

Античний театр

У спектаклі діє чимало акторів.

Грає лише один актор.

Хор необов’язковий.

Хор є обов’язковий і заміняє інших акторів.

На сцені є декорації.

Декорації відсутні.

Актори використовують власну міміку та жести.

Актори грають у масках, що зображають емоції та переживання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Данилішина Катерина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Добродій Ольга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
30 червня 2019
Переглядів
13821
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку