Урок "Практичне заняття. Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців"

Про матеріал

Тема. Практичне заняття. Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців

Мета: на основі історичних та візуальних джерел, проаналізувати повсякденне життя УСС та їхню культурно-просвітницьку діяльність; з'ясувати труднощі, з якими зустрілися усуси; визначити історичне значення УСС; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з історичними та візуальними джерелами; виховувати повагу до історичного минулого Батьківщини.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практичне заняття. Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців

Мета: на основі історичних та візуальних джерел, проаналізувати повсякденне життя УСС та їхню культурно-просвітницьку діяльність; з’ясувати труднощі, з якими зустрілися усуси; визначити історичне значення УСС; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з історичними та візуальними джерелами; виховувати повагу до історичного минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                аналізувати повсякденне життя УСС, їхню культурно-просвітницьку діяльність;
  •                називати труднощі існування легіону УСС;
  •                пояснювати історичне значення УСС.

Тип уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Виправте помилки.
  • Легіон УСС було засновано у 1915 р. (1914 р.)
  • З закликом вступати до легіону УСС виступали СВУ. (ГУР)
  • Очолив УСС Г. Коссак. (М. Галущинський)
  • Найбільшим та найкривавішим боєм легіону УСС був бій на горі Маківка. (Лисоня)
  • УСС вели бої на території Наддніпрянської України. (на території Галичини)
  • Свій бойовий шлях УСС розпочали з Перемишля. (Мукачево)
  • Г. Коссак відзначився у ході боїв за гору Лисоня. (Маківка)
  • Перша битва УСС відбулася на горі Маківка. (на Ужоцькому перевалі та біля села Верецькі Вижні)
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті бойовий шлях УСС у 1914 – 1917 рр.
  • Покажіть місця та назвіть дати найбільших боїв за участю легіону УСС.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з історичною піснею М. Гайворонського на слова Р. Купчинського „За рідний край":
  • Проаналізуйте рядки з пісні. Про що вони свідчать?

За рідний край, за нарід свій,

За волю України
Ми йдемо в бій, ми йдемо в бій
Крізь згарища, руїни...

  • Для українських січових стрільців пісня мала вагоме значення, і не лише пісня. Про це та інші сторони повсякденного життя УСС ми сьогодні дізнаємося.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 29 підручника).
  • Прочитайте фрагмент історичного джерела.
  • Хто є автопором джерела? Чи можна, на вашу думку, йому довіряти?
  • З’ясуйте, про що в ньому йдеться; коли відбулися описані в ньому події.
  • Визначте, як автор ставиться до подій, про які розповідає, чому саме так.
  • Виберіть рядки, що свідчать про масовий рух добровольців серед українського населення.
  • Що довідуємося про причини вступу автора до легіону УСС?
  • Чому його не взяли до айстро-угорської армії?
  • Що розповідає автор про ставлення населення до створення легіону УСС?
  • Хто міг вступити до легіону?
  • Висловіть свої міркування про причини створення українських добровольчих військових формувань та підтримку цього руху населенням.
  1. Самостійне виконання практичного завдання 1.
  • Сформулюйте, у чому полягало значення подій та явищ, про які йдеться в джерелі. Стисло викладіть своє ставлення до них.
  1. Робота з історичними джерелами (с. 29 – 30 підручника).
  • Прочитайте фрагменти джерел.
  • Визначте основну думку кожного з уривків та виокремте історичні деталі (факти) з тексту документів.
  • На які нові для вас ракурси Першої світової вказують документи?
  • У чому цінність джерел саме для вас?
  • Пригадайте, чому присяга, фрагмент з якої наведено у джерелі, була таємною.
  • З якими труднощами зустрілися усуси?
  • Завдяки кому зі слів, автора, труднощі було подолано?
  • Що дізнаємося про настрій усусів?
  • Що довідалися з листа усусів до СВУ?
  • З якими почуттями читали джерело 5?
  • У чому полягав трагізм ситуації, про яку йдеться у фрагменті?
  1. Самостійне виконання завдання 2.
  • На підставі наведених свідчень сформулюйте 3–4 тези про історичну роль легіону УСС і трагізм становища, у якому він опинився під час воєнних операцій проти російської армії.
  1. Робота з візуальними джерелами (с. 32 підручника).
  • Розгляньте фотоілюстрації.
  • Про які сторони повсякденного життя легіону УСС вони свідчать?
  • Яка роль І. Франка в житті УСС?
  1. Робота з історичним джерелом (с. 33 підручника).
  • Опрацюйте фрагмент історичного джерела. Про які заняття УСС воно свідчить?
  1. Робота в парах.
  • Обговоріть у парах, які факти з джерела свідчать, що стрілецьке середовище сприяло утвердженню ідеї соборності України? Який символічний зміст мало означення «січові» щодо українських добровольців?
  1. Самостійне виконання завдання 3.
  • Оберіть один із запропонованих жанрів для розповіді про повсякдення січових стрільців.
  • Коротке повідомлення на основі історичних джерел.
  • Есе «Курними шляхами – під козацьким знаменом і з піснею на вустах».
  • Лист українського січового стрільця до родича з Наддніпрянської України.
  1. Підсумки уроку.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Поміркуйте, як могло б скластися життя усусів, якби не війна.
  • Як належить ставитися до трагічних сторінок історії?
  • Чи є підстави твердити, що Українські січові стрільці – перше в новітній історії національне військо? Відповідь обґрунтуйте.
  1. Оцінювання.
  • Поставте собі оцінку за урок, зарахувавши за різні етапи роботи відповідні бали: за кожне із завдань (завдання 1–3) – від 1 до 3 балів. Так само від 1 до 3 балів оцініть свою участь в обговоренні в парах/групах (максимальна оцінка за урок – 12 балів)
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Підготувати повідомлення до практичного заняття «Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Суходубова Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Змієвська Наталія Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
28812
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку