Урок. Практичне заняття " Відлік часу в історії".

Про матеріал

Розробка уроку допоможе навчити учнів креслити «лінію часу», позначати на ній дати, події, періоди; співвідносити рік зі століттям; навчити складати хронологічну таблицю за текстом та різноманітними історичними джерелами; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичним текстом, формувати вміння працювати з лінією часу; виховувати інтерес до вивчення теми.

Перегляд файлу

Тема. Практичне заняття. Відлік часу в історії. (Слайд 1)

Мета: навчити учнів креслити «лінію часу», позначати на ній дати, події, періоди;         співвідносити рік зі століттям; навчити складати хронологічну таблицю за текстом та різноманітними історичними джерелами; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичним текстом, формувати вміння працювати з лінією часу; виховувати інтерес до вивчення теми.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу; формування вмінь та навичок

Форма уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, презентація, заготовки шкали часу.

Поняття та назви: рік, століття, тисячоліття, період, ера, хронологічна таблиця.

Хід уроку

 І. Організаційна частина.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Ребуси. (Слайд 2 – 4)

       Розшифруйте ребуси.. Яке їх місце (слів - відгадок) у вивченні історії?

Описание: C:\Users\Танюха\Desktop\3. Відлік часу  в історії\Рисунок1.png(Рік)

Описание: C:\Users\Танюха\Desktop\3. Відлік часу  в історії\Рисунок2.png (Століття)

Описание: C:\Users\Танюха\Desktop\3. Відлік часу  в історії\Рисунок3.png(Період)

       Які ще часові відрізки вам відомі?

       Яким роком починається наша ера? Скільки років нашої ери вже минуло?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

       Сьогодні наша робота на уроці безпосередньо  буде пов’язана з цими поняттями. Зокрема навчимося працювати з лінією часу, визначати хронологічну послідовність подій, складати хронологічну таблицю.

ІV  Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з хронологією. (Слайд 5)

       Розгляньте зображення. Назвіть події, які вони ілюструють. Розташуйте їх у хронологічній послідовності. Назвіть дати подій.

Описание: Картинки по запросу голодомор Описание: Картинки по запросу друга світова війна картинки Описание: Похожее изображениеОписание: Картинки по запросу конституція пнг  

1932 – 1933;   1991;   1941 – 1945;   1998.

  1. Робота зі стрічкою часу.

-  Розгляньте зображення, та спробуйте пояснити, що таке «стрічка часу». (Слайд 6)

Картинки по запросу стрічка часу

       Накресліть у зошити лінію часу.

       Позначте на ній рік, в якому ми живемо; рік вашого народження; рік, у якому ви прийшли до школи.

       Визначте, скільки років минуло від прийняття незалежності України до вашого народження.

  1. Робота з хронологічною таблицею. (Слайд 7)

             - Заповніть хронологічну таблицю 

Дата

Подія

 

 

 

 

 

У VІІІ ст.. до н.е. греки заснували свої поселення на узбережжі Чорного моря.

У 1840 р. вийшла друком збірка поезій Т.Г.Шевченка «Кобзар».

У 988 р. Володимир Великий запровадив християнство на Русі.

У ХІІІ ст.. Данило Галицький заснував  місто Львів

 

 V. Узагальнення та систематизація знань.

Практична робота учнів.

  1.     Визначте століття за роком. (Слайд 8)

988 р. - ____ ст.            1199 р. - ___ ст.           1362 р. - ___ ст..

1658 р. - ___ ст.            1837 р. - ___ ст.           1914 р. - ___ ст.       

  1.     Позначте на «шкалі часу» Різдво Христове. Зафарбуйте різними кольорами періоди до нашої ери та нашу еру.

Описание: C:\Users\Танюха\Desktop\3. Відлік часу  в історії\Рисунок4.png

 

  1.     Визначте тривалість історичних подій. ( Слайд 9)

   1.Скільки століть минуло від початку нашої ери?  

   2.Який рік був раніше: 70-й до нашої ери чи 70-1 нашої ери? На скільки років раніше?

        3.Який рік буде наступним після 134 р. до н.е.?

  1.     Співвіднесіть рік і століття, тисячоліття

         - Робота в парах

        1 учень: співвідносить рік і століття;

        2 учень: співвідносить рік і тисячоліття;

    а) 33 р.; б) 800 р.; в) 1240 р.; г) 2021р.; д) 1997р.;

   5)  Розв’яжіть хронологічні задачі (усно) (Слайд 10)

    1) Коли козаки заснували першу Січ, якщо у 1956 р. виповнилося 400 років відтоді, як це сталося?

         2) У якому році греки святкуватимуть 2500-річчя перемоги у Саламінській битві, яка відбулася 480 р. до н.е.

         3) Обчисліть, скільки минуло років від походу князя Аскольда на Константинополь       (860 р.)  до його смерті (882 р.).  

         4) Відомо, що мусульмани ведуть своє літочислення від року переселення Мухаммеда із Мекки в Медину (622р.). Встановіть, який зараз рік за мусульманським літочисленням.

 

 VІ Рефлексія.

   1. Що нового ви дізналися на занятті.

   2.Для чого необхідно вміти розташовувати події у хронологічній послідовності?

   3. Що для цього потрібно знати?

 VІІ Домашнє завдання.  

  1.     Повторити вивчене на уроці.

 

 

 

 

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку