Урок. Практичне заняття з історії на тему «Міфи та релігія Давнього Єгипту»

Про матеріал

Розробка практичного заняття на урок історії для 6 класу. Мета цього заняття навчити учнів працювати з історичними джерелами; виховувати інтерес до свтової культури. При ході заняття учні опрацьовують візуальні джерела, писемні, аналізують зміст стародавніх текстів.

Перегляд файлу

Автор  Гриб Алла Михайлівна

 

Практичне заняття з історії  на тему «Міфи та релігія Давнього Єгипту»

Передбачено для учнів 6 класу

 

 

Практичне заняття     

Тема. Міфи та релігія Давнього Єгипту.

Мета: навчити працювати з історичними документами; правильно пояснювати та вживати нові поняття і терміни; формувати вміння самостійно здобувати знання; виховуватиінтерес  та повагу до світової культурної спадщини .

 

 ХІД УРОКУ

І. Виконуємо завдання.

1.Закінчіть речення

1) Казкові розповіді, у яких втілено уявлення давніх людей про світ і його будову – це …

2)  Спеціально оброблене та замотане в полотно тіло небіжчика це –

3) Віра в існування божественних, надприродних сил, які створили світ і людину –

2. Спираючись на зображення і текст, заповніть у зошиті таблицю.

Єгипетські боги

Як їх зображували

Які сили природи і життя людей уособлювали

 

 

 

 

 

http://subject.com.ua/textbook/history/6klas_v/6klas_v.files/image065.jpg

 

ІІ. Установіть відповідність

  1. Ра                                           а) син Озіріса

  2.Тот                                         б) бог Нілу

  3. Себек                                    в) богиня війни

  4. Сохмет                                  г) бог Сонця

  5. Ізіда                                       д) бог зла

  6. Озіріс                                    е) богиня кохання та родючості

  7. Сет                                        є) бог місяця

  8. Гор                                        ж) бог природи і всього живого  

ІІІ. Виконуємо завдання з ілюстраціями

Безимени-2Безимени-4Безимени-7Безимени-1Изображение121

мал. 1                         мал. 2                         мал. 3                         мал. 4                      мал. 5

 

  1.  Підпишіть зображення.
  2. Яких богів шанували в Стародавнього Єгипті? Хто х них був найшановнішим?  Чому?
  3. Чи втілювали боги Єгипту сили природи? Які? Які явища природи відображено у міфі про Озіріса?

IV. Доповніть текст, використовуючи слова з довідки.

Єгиптяни свято _______в силу своїх _________. Навіть фараона вони вважали _______ бога сонця і_____________________на землі. Так у Єгипті проявлявся ___________. Промовляти

вголос ім'я фараона вважалося _______________. Єгиптяни намагалися здобути прихильність богів ________ та _________________________ . Люди вважали, що певні правильно виконані

_________ забезпечать родючість землі, урятують від лиха, подарують здоров'я. _____________ вважалися посередниками між ___________ і _____________ .  Саме за це віруючі приносили ______________.

Довідка:богів, вірили, сином, царський культ, живим богом, тяжким гріхом, обряди, жертвопринесеннями, молитвами, богами, жерці, людьми, дари жерцям.

 

V. Проаналізуйте документ

Настанови батька синові

Селянська та реміснича праця в Єгипті була надто тяжкою. Тому батьки мріяли дати дітям освіту, аби вони стали чиновниками або писцями. На одному з папірусів збереглася настанова батька синові Пепі, якого він везе до школи. Батько пояснює, як добре бути писцем, бо його всі поважають і живе він у достатку.

Щоб запевнити сина батько розповідає йому про життя інших людей

• Я бачив металурга, він працює біля печі. Його пальці наче шкура крокодила, від нього тхне гірше, ніж від риб'ячої ікри...

• Каменяр працює з твердим камінням. Коли він закінчує роботу, руки його стомлено падають. І так сидить він до сутінок із зігнутими колінами та спиною...

• А ще розповім тобі про будівельника. Він увесь час хворий, тому що працює на вітрі. Будує він тяжко, прив'язаний до верхівок колон, весь одяг його - лахміття ... миється він лише один раз...

•А тому, хто шиє сандалі, геть погано, він завжди жебракує. Йому спокійно, як може бути спокійно кому-небудь серед дохлої риби. Він жує шкіру...

(Уривок з давньоєгипетського тексту)

 

Стань писарем

Він звільнений від усіляких повинностей. Його звільнено від усіляких робіт. Він не торкається мотики та кайла. Ти не будеш носити корзини, уникнеш долі весляра на човні. Він не знає, що таке будувати. Над тобою не стоятимуть численні пани та господарі. 

Стань писарем! Гладенька його шкіра, і твої руки стануть м'якими! Коли ти з'являєшся, ти гарно вбраний, тебе вшановують. Коли шукають вмілого, знаходять тебе. Коли шукають грамотного, знаходять тебе.

(Уривок з давньоєгипетського тексту)

VIВизначте:

1) Які ремісничі спеціальності були розвинені в Єгипті?

2) Як жилося ремісникам?

3) Чому навчає батько дитину?

4) Чи погоджуєтесь ви з думкою батька.  Відповідь аргументуйте.

 

VIIПідсумки уроку:

Оголошення оцінок

VIII Домашнє завдання

  1. Повторити   відповідний параграф
  2. Підготувати оповідання на вибір одного з міфів Стародавнього Єгипту.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Оденчук Артем
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
14 червня 2018
Переглядів
19734
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку