"Розробка уроку з історії для 6 класу на тему: "Писемність. Освіта і наука в Стародавньому Єгипті"".

Про матеріал

Розробка уроку з історії у 6 класі на тему "Писемність. Освіта і наука в Стародавньому Єгипті".Мета: Ознайомити учнів з писемністю, освітою, наукою в Стародавньому Єгипті, навчити застосовувати поняття ієрогліф, папірус; розвивати інтерес до писемності єгиптян, до особливостей архітектури, мистецтва; виховувати повагу до освіти і писемності єгиптян.

Перегляд файлу

Розробка уроку історії у 6 класі

Тема: Писемність. Освіта в наука в Стародавньому Єгипті

Мета: Ознайомити учнів з писемністю, освітою, наукою в Стародавньому Єгипті, навчити застосовувати поняття ієрогліф, папірус; розвивати інтерес до писемності єгиптян, до особливостей архітектури, мистецтва; виховувати повагу до освіти і писемності єгиптян.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань

Бесіда:

  1. Поясніть, чому єгиптяни шанували жука скарабея?
  2. Назвіть головних єгипетських богів.
  3. Розкажіть про обожнювання р. Ніл?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вивчення нового матеріалу.

План

1.Писемність і освіта. Школа. Наукові знання.

2. Література. Архітектура. Живопис і скульптура.

 

Розповідь вчителя.

  1. Ієрогліфи – знаки – рисунки для письма; знаки, що являють собою схематичні малюнки, якими позначають букви, цілі слова і поняття. Ієрогліфічне письмо виникло наприкінці IV ст. до н.е. Усього використовували близько 750 ієрогліфів. Ієрогліфами записували тільки приголосні знаки. Ієрогліфи були розшифровані французьким єгиптологом Ж.Ф. Шампольоном. Писали зліва направо або справа наліво або згори до низу на папірусі – матеріалі, який виготовляли з єгипетського очерету. Листки папірусу приклеювали один до одного і згортали в сувій. Писали загостреними тростинками чорною (із сажі) або червоною (з охри) фарбою.

Повідомлення учнів.

Навчання починалося від 5-8років і тривало близько 12 років. Навчалися в основному хлопчики із заможних сімей. Навчання було платне, платили харчами. Готували писців, при храмах – жерців. Навчали письма, читання, математики, астрономії. Навчалися писати на глиняних черепках. Застосовували тілесні покарання.

Робота з підручником. Опрацьовуючи текст підручника заповніть таблицю.

Математика

 

знали додавання, віднімання, множення та ділення (арифметика). Система лічби – десяткова. Мали уявлення про дроби. Обчилювали площину та об’єм – знали про площину кулі, кола.

Астрономія

називали зорі та сузір’я – сузір’я дістали назви на честь тварин. Використовували сонячний годинний, згодом винайшли водяний. Знали та орієнтувалися за сторонами світу.

Медицина

знали будову людського тіла та будову внутрішніх органів. Знали методи лікування багатьох хвороб. Робили хірургічні операції. Використовували бинти і пластир. Виробляли ліки.

Металургія

знали властивості металів. Робили сплави – бронзу (мідь + олово), електру (золото + срібло).

Географія

Знання про суміжні території, необхідні для полювання, війн, торгівлі.

Наукові знання

 

Розповідь вчителя.

  1. Література. Міфи, казки. Гімни богам і правителям. Повчання Мудреців. Написи на стінах гробниць і пірамід. «Книга мертвих» - збірка текстів, присвячена ритуалам та подіям, які відбувалися з людиною після смерті. Відомі рукописи: «Казка двох братів», «Пророцтво Нефертіті», «Тексти Пірамід». Пісні – повсякденні, ритуальні, святкові.

Архітектура. Храми, палаци, фортеці, гробниці будували для знаті. Першими почали використовувати техніку монументального будівництва. Найвеличніші храми: храм Амона в Карнаці (біля Фів) із великою кількістю колон і алей сфінксів; скельний храм Абу-Сімбел, біля входу якого стоять чотири 20 – ти метрові статуї Рамзеса ІІ; храм у Луксорі.

Живопис і скульптура. Стіни гробниць та галереї розписувалися фресками з життя богів та єгиптян. Статуя у грониці мала бути «двійником» померлої людини. У статуях вбачали схованку для душі померлого.

 

IV. Узагальнення і систематизація знань

Бесіда:

  1. Що таке ієрогліфи?
  2. Назвіть особливості писемності. Що таке сувій?
  3. Розкажіть про літературу, живопис, архітектуру.

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

Опрацювати парграф, відповідати на запитання після параграфу.

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку