Розробка уроку з історії у 6 класі на тему "Писемність. Освіта і наука в Стародавньому Єгипті".Мета: Ознайомити учнів з писемністю, освітою, наукою в Стародавньому Єгипті, навчити застосовувати поняття ієрогліф, папірус; розвивати інтерес до писемності єгиптян, до особливостей архітектури, мистецтва; виховувати повагу до освіти і писемності єгиптян.
Розробка уроку історії у 6 класі
Тема: Писемність. Освіта в наука в Стародавньому Єгипті
Мета: Ознайомити учнів з писемністю, освітою, наукою в Стародавньому Єгипті, навчити застосовувати поняття ієрогліф, папірус; розвивати інтерес до писемності єгиптян, до особливостей архітектури, мистецтва; виховувати повагу до освіти і писемності єгиптян.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вивчення нового матеріалу.
План
1.Писемність і освіта. Школа. Наукові знання.
2. Література. Архітектура. Живопис і скульптура.
Розповідь вчителя.
Повідомлення учнів.
Навчання починалося від 5-8років і тривало близько 12 років. Навчалися в основному хлопчики із заможних сімей. Навчання було платне, платили харчами. Готували писців, при храмах – жерців. Навчали письма, читання, математики, астрономії. Навчалися писати на глиняних черепках. Застосовували тілесні покарання.
Робота з підручником. Опрацьовуючи текст підручника заповніть таблицю.
Математика
|
знали додавання, віднімання, множення та ділення (арифметика). Система лічби – десяткова. Мали уявлення про дроби. Обчилювали площину та об’єм – знали про площину кулі, кола. |
Астрономія |
називали зорі та сузір’я – сузір’я дістали назви на честь тварин. Використовували сонячний годинний, згодом винайшли водяний. Знали та орієнтувалися за сторонами світу. |
Медицина |
знали будову людського тіла та будову внутрішніх органів. Знали методи лікування багатьох хвороб. Робили хірургічні операції. Використовували бинти і пластир. Виробляли ліки. |
Металургія |
знали властивості металів. Робили сплави – бронзу (мідь + олово), електру (золото + срібло). |
Географія |
Знання про суміжні території, необхідні для полювання, війн, торгівлі. |
Наукові знання
Розповідь вчителя.
Архітектура. Храми, палаци, фортеці, гробниці будували для знаті. Першими почали використовувати техніку монументального будівництва. Найвеличніші храми: храм Амона в Карнаці (біля Фів) із великою кількістю колон і алей сфінксів; скельний храм Абу-Сімбел, біля входу якого стоять чотири 20 – ти метрові статуї Рамзеса ІІ; храм у Луксорі.
Живопис і скульптура. Стіни гробниць та галереї розписувалися фресками з життя богів та єгиптян. Статуя у грониці мала бути «двійником» померлої людини. У статуях вбачали схованку для душі померлого.
IV. Узагальнення і систематизація знань
Бесіда:
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Опрацювати парграф, відповідати на запитання після параграфу.