Тема конспекту уроку: "Давня Індія"
Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Давня Індія»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Давня Індія
Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Обладнання: підручники, робочі зошити, атласи, настінна карта, ілюстрації до теми
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Вулиці у найдавніших містах Індії перетиналися під прямим кутом. Міста були оточені мурами. За основний будівельний матеріал слугувала обпалена цегла. Міста мали найдосконалішу каналізацію. У долинах Інду та його приток зводили іригаційні споруди. Індійці займалися землеробством та скотарством. Близько 2000 р. до н.е. приручили слона. Давні жителі Індії вміли виплавляти мідь, виготовляли скло, гончарні та ювелірні вироби. Мали свою писемність. Однак прочитати її не вдалося. Причини зникнення індійських цивілізацій невідомі.
У давнину Індію називали Ар'явартою – «країною аріїв». Їх племена прийшли на землі Індії з Ірану близько 1500 р. до н.е. Вони вирубували хащі, осушували мочарі, будували іригаційні системи. Так в долині Гангу з’явилися нові міста. Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають Ведійським. Саме тоді було складено священні тексти Вед. Верховними розпорядниками всієї землі були раджі (царі). Вони командували військом, очолювали управління та вважалися охоронцями дхарми.
Дхарма – правила, дотримання яких є передумовою загального порядку.
Найсильнішими з тогочасних держав були Кошала та Магадга. Наприкінці 4 ст. до н.е. владу у Магадзі захопив Чандрагупта Маур'я. За правління його онука – Ашоки – під владою царів Магадги опинилася майже вся Індія. Долину Інду загарбали перські царі.
А. У якій частині Азії розташовано півострів Індостан? (на півдні Азії)
Б. У якій частині Індостану протікають річки Інд та Ганг? (Інд – Північно-Західній, Ганг – Північно-Східній)
В. У якій частині Індії виникла перша цивілізація? Чому? (На півдні Азії, за Гімалайськими горами)
Г. Які території охоплювала держава Ашоки? (майже вся Індія, крім долини Інду)