17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Конспект уроку з всесвітньої історії у 6 класі - «Давня Індія»

Про матеріал

Тема конспекту уроку: "Давня Індія"

Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Давня Індія»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

 

Тема. Давня Індія

Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручники, робочі зошити, атласи, настінна карта, ілюстрації до теми

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Асоціативний кущ».
  • Розгляньте зображення. В центр картинки впишіть назву країни, з якою вони у вас асоціюються. (Індія)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\Давня Індія\Рисунок1.png

  • Що саме вам відомо про ці зображення? Як вони пов’язані з Індією?
  • Що ще вам відомо про цю країну?
  • Сьогодні ми дізнаємося про найдавніші цивілізації Індії, життя її мешканців та найвідомішого індійського царя.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою.
  • Роздивіться карту.
  • На якому острові чи півострові розташована Індія? (п-в Індостан)
  • Які гори з північного сходу відокремлюють Індію від материка? (Гімалаї)
  • Води якого океану омивають цю країну? (Індійський)
  • Які найбільші річки течуть Індією? (Інд, Ганг, Нарбада, Кришна)
  • Визначте місце розташування давньої Індії?
  • Що вам відомо про природні умови Індії?
  • Що вирощують жителі цієї країни?
  • Які природно-географічні особливості відрізняли Індію від Єгипту?
  • Назвіть найдавніші індійські міста. (Мохеджо-Даро, Хараппа)
  1. Розповідь учителя.

Вулиці у найдавніших містах Індії перетиналися під прямим кутом. Міста були оточені мурами. За основний будівельний матеріал слугувала обпалена цегла. Міста мали найдосконалішу каналізацію. У долинах Інду та його приток зводили іригаційні споруди. Індійці займалися землеробством та скотарством. Близько 2000 р. до н.е. приручили слона. Давні жителі Індії вміли виплавляти мідь, виготовляли скло, гончарні та ювелірні вироби. Мали свою писемність. Однак прочитати її не вдалося. Причини зникнення індійських цивілізацій невідомі.

У давнину Індію називали Ар'явартою – «країною аріїв». Їх племена прийшли на землі Індії з Ірану близько 1500 р. до н.е. Вони вирубували хащі, осушували мочарі, будували іригаційні системи. Так в долині Гангу з’явилися нові міста. Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають Ведійським. Саме тоді було складено священні тексти Вед. Верховними розпорядниками всієї землі були раджі (царі). Вони командували військом, очолювали управління та вважалися охоронцями дхарми.

Дхарма – правила, дотримання яких є передумовою загального порядку.

Найсильнішими з тогочасних держав були Кошала та Магадга. Наприкінці 4 ст. до н.е. владу у Магадзі захопив Чандрагупта Маур'я. За правління його онука – Ашоки – під владою царів Магадги опинилася майже вся Індія. Долину Інду загарбали перські царі.

  1. Робота з історичним джерелом (с. 101 підручника).
  • Прочитайте історичне джерело.
  • Сформулюйте 3 – 5 запитань та дайте відповіді на них.
  • Чому неможливо точно назвати число індійських міст?
  • Чому індійці будували міста із дерева, а не з цегли?
  • Чи всі індійці носили сережки з слонової кості?
  • На чому їздили давні індійці?
  1. Вибіркове читання (с. 101 – 102 підручника).
  • Зачитайте закінчення речення:
  • Свою імперію…
  • Великі повноваження…
  • Джерелом багатства…
  • Надаючи…
  • Індія ввійшла…
  • Зачитайте початок речення за його закінченням:
  • … Ашока.
  • …верховним суддею.
  • …буддизм.
  • …послаблення держави.
  • Чому ж цар Ашока зажив слави найвідомішого з індійських царів?
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Робота в друкованому зошиті.
  1. Завдання 2, с. 44.
  • Скориставшись картою підручника, дайте відповіді на запитання.

А. У якій частині Азії розташовано півострів Індостан? (на півдні Азії)

Б. У якій частині Індостану протікають річки Інд та Ганг? (Інд – Північно-Західній, Ганг – Північно-Східній)

В. У якій частині Індії виникла перша цивілізація? Чому? (На півдні Азії, за Гімалайськими горами)

Г. Які території охоплювала держава Ашоки? (майже вся Індія, крім долини Інду)

  1. Бесіда за запитаннями підручника.
  • Де і коли виникла перша цивілізація в Індії? Які території належали імперії Маур'їв?
  • Які зміни відбулися в Індії з приходом арійський племен? Як виникла імперія Маур'їв?
  • Якими діями уславився цар Ашока?
  1. Хвилинка-цікавинка.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\Давня Індія\ождо.png

  • Розгадайте кросворд.
  1. Одне із найдавніших поселень Індії. (Хараппа)
  2. Джерело багатства держави Ашоки. (податки)
  3. Хто захопив владу у Магадзі наприкінці 4 ст. до н.е.? (Чандрагупта)
  4. Гори, що відділяють Індію від Тибету. (Гімалаї)
  5. «Те, на чому тримається світ». (дхарма)
  • Яке слово отримали? (акула)
  • А чи водяться в річках Індії акули?
  • Мало хто знає, що в річці Ганг живуть акули. Причому прісноводна Гангзька акула - вкрай небезпечний хижак, що славиться любов'ю до людського м'яса. Цілком можливо, що ця звичка з'явилася в акули завдяки численним недоспаленим трупам, які плавали в річці.
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 19 підручника.
  2. За текстом підручника створіть малюнок житла давніх індійців.
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1289
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку