Тема. Торгівля . Умови покупки товарів на внутрішньому ринку.
Мета
Форма проведення: урок-практикум
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Облік відвідування
2. Перевірка домашнього завдання
3. Повідомлення теми й мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Запис на дошці:
«Ринки, так само як парашути, спрацьовують лише тоді, коли відкриті.»
Х. Шмідт
• Які ви знаєте економічні суб*єкти? (домогосп. , підприємтст.,держава та іноз .сектор)
• Який найважливіший із суб*єктів? (домогосп.)
• Хто виступає в ролі домогсп.?(сім*я, родина чи одна людина - споживачі, якими є кожен із нас)
• На що використовуються доходи споживачів? ( на купівлю товарів та послуг)
• Що таке товари та послуги? Навести приклади товарів.
А тепер згадаємо класифікацію товарів
Отже ми будемо розглядати товари споживчого характеру та умови покупки таких товарів
ІІІ. Формування нових знань
Торгівля набула особливого розвитку за часів Великих географічних відкриттів.
Торгівля є джерелом доходу не тільки для всіх країн, але і для суб*єктів внутрішнього ринку . Вона створює додаткові умови для економічного зростання як країни в цілому так і покращення добробуту окремих суб*єктів . А крім того торгівля забезпечує задоволення потреб споживачів . І існують певні відмінності світовогу ринку і внутрішнього. І на першому етапі ми будемо вивчати умови купівлі товарів на внутрішньому ринку та поведінку споживачів під час купівлі товарів . І ми завітаємо на аукціон.
А що таке аукціон (Так це посередницька структура, де товар представлений лотами і продається за найвищими цінами аукціону)
Отже аукціон і перший лот
Я готова надати мінімальну інформацію ппро товар. Ця річ — геніальний винахід людства. До сих пір вона є ознакою інтелігентності сім'ї. В застійні часи в СРСР цей товар був єдиним, хто стояв в опозиції до офіційної преси.
Учитель. Починаю торги. Початкова ціна 1 гривня.
Учні (перебиваючи один одного). 213! 5! 71
Учитель. 10 гривень раз, два, три! Продав Задоволений учень вирушає за товаром.
Учитель. Як ти думаєш, що в мішку? (Дістає мішка очікуваний товар). Це ... рулон
паперу. |
. Учитель. Які почуття ти відчуваєш?
Учень. Мене обдурили.
Учитель. Скажіть, будь-ласка, якої помилки допустився покупець?
Учні. Купив невідоме... Придбав «кота в мішку».
Учитель. Сформулюємо перше правило покупця: необхідно мати повну інформацію про товар.
Правило можна записати на дошці або в зошитах.
Учитель. Пані та панове! Оголошую наступний лот продажу! Жувальна гумка «Орбіт» (показує пачку жуйки). Початкова ціна 2 грн.
Учні. З! 5! 6!
Учитель. 6 гривень раз, два, три! Продано! Жувальна гумка «Орбіт» ваша. Отримайте! (Видає одну пластинку з пачки).
Формально продавець знову правий: договір про кількість або вагу не був укладений. Покупець знову має ображатися сам на себе за свою довірливість і самовпевненість.
Учитель. Ви можете викрити мене в обмані?
Учні. Ні.
Учитель, Якої помилки допустився покупець на цей раз?
Учні. Не все дізнався про товар... не уточнив, скільки купує...
Записуємо друге правило покупця: необхідно знати кількість товару, яку купуєш.
Учитель. Тепер ми, напевне, знаємо все про варіанти обману, і більше нас ніхто не обдурить! Я оголошую третій лот нашого аукціону!
Друзі! Якщо у вас перехопило дихання і пересохло в горлі, вам просто необхідна холодна з бульбашками пепсі-кола. На торги виставляються 2 л супернапою (виставляється пляшка пепсі-коли).
Поспішайте! Тим більше, що без обману ви придбаєте рівно 2 л пепсі-коли. Вартість її в магазині — 10 грн. На нашому розпродажу тільки 5 грн, початкова ціна 5 грн.
Учні торгуються. Звичайно торгівля в цьому лоті йде до 15 грн.
Учитель. Продано. Візьміть свій товар, але гроші наперед! Будь-ласка (ніби згадавши). Так, я обіцяв, що продам 2 л пепсі-коли?
Учні. Так.
Учитель. Але я нічого не говорив про те, що продаю саму пляшку. Шановний покупець, вам доведеться випити напій прямо зараз!
Досвід гарантує: випити залпом 2 л пепсі-коли не зможе навіть богатир. Натхнення найазартніших учнів зникає після трьох-чотирьох склянок.
У цей момент учитель-продавець починає філософствувати.
Учитель. Ви можете придбати пляшку за 5 гривень , що полегшить вашу участь , хто готовий допомогти товаришеві . Отже ціна товару з пляшкою склала --
Учитель . Якої помилки допустився покупець ( не дізнався умови продажу)
Учитель третє правило – необхідно мати інформацію про умови покупки
Звичайно існують ще інші умови , але це одні із важливих умов
Хочу звернути увагу , що сьогодіншіній урок незвичайний, він присвячений
Міжнародному Дню споживачів – 15 березня,
Цей день був запроваджений в 1962 році спілкою костюмерів тобто споживачів ООН.
Отже, щоб бути обізнаними споживачами
, ми повинні мати загальну інформацію про товар.
Але де і яку ще ми можемо взяти інформацію
Яка інформація повинна міститись на етикетках
. До нас завітали представники спілки консьюмерів, які розкажуть про що нам говорять значки…..
Дякую
Хочу звернути увагу , що в сучасному світі торгівля набуває таких особливостей ;
Ми знаємо що на внутрішній ринок до нашого споживача поступають товари і вітчизняного , і іноземного виробництва. Для спрощення митного контролю і загальної інформації щодо товарів існують різні системи кодування, зокрема звичайне штрихкодування представлене Міжнародною Асоціацією Товарної Нумерації
ЕАN Internash -13 /Ця система не єдина, але найпоширеніша . Україна є повноправним членом цієї Асоціації, яка об*єднує більш ніж 70 країн світу і має власний код -482 . Україна є членом асоціації з 1995 року, а застосовують кодування більше ніж 6 тис українських підприємств в повній мірі з 2002 року . До речі в Німеччині таких підприємств 74 тис, у Франціїї 23, а в Японії 90 тис. Але не всі підприємства мають право кодування, лише зареєстровані в асоціації. А ось європейські товари, що завозяться до України мають всі мати штрихкод.
Штриховий код (штрих-код) має вигляд чорних смужок, що чергуються в певному порядку, на білому фоні (його ще називають «зебра»). Поява на нашому ринку імпортного товару без штрих-коду — скоріш за все свідчить про його нелегальне ввезення з країн, які не дотримуються міжнародних правил. З 1993 року всі товари, що ввозяться до Європи, такий код повинні мати обов'язково. За недотримання цього правила порушник платить штраф — до 15 % від вартості партії товару. Якщо ж без «зебри» виявили книгу, штраф зростає до 50 %. Щоправда, потрапляння на європейський ринок нскодованих товарів не означає, що вони там не продаватимуться без розпізнавальних знаків. Гуртовик, який купив таку партію, зобов'язаний сам виготовити липкі етикетки з кодом і наклеїти їх на весь товар. Такі стрічки є на більшості виробів країн СНД, що потрапляють на світовий ринок, оскільки виробників цих країн, що мають право маркувати свою продукцію штриховим кодом, не так уже багато. Наявність штрих-коду товару є обов'язковою умовою реалізації товару в розвинених західних країнах. Але право поставити штрих-код на свій товар має не кожен виробник, а лише ті підприємства, які офіційно зареєстровані в національній асоціації. Самовільне використання штрих-коду є порушенням міжнародних правил, за це законодавством України передбачені відповідні санкції
Сканер здатен легко виявити підробку, покупцеві в цьому сенсі важче.
Наведемо приклад штрих-коду та алгоритм перевірки оригінальності товарів і правильності штрихкодів.
Перші дві цифри означають код країни, наступні п'ять — код підприємства-виробника, ще п'ять — код товару, і остання цифра — контрольна. Можливий інший варіант — коли для коду країни відводиться три цифри, тоді для коду підприємства — чотири. Але порядку розрахунку це не міняє. Остання цифра – контрольна, її відкидаємо
За допомогою штрихкоду споживач іноді може виявити підроблений товар.
Ви отримали листки з кодами країн –виробників .. Хто до дошки (двоє учнів) , а всі інші самостійно в зошитах перевіряють країну і оригінальність товару з кодом.
Дякую. Перевірили . Але існує ще так званий внутрішній код від 1 до 200 . Інформацію про нього надасть представник Асоціації Товарної нумерації її.
Розвиток ІКТ розширює можливості застосування різних автоматизованих систем кодування і інший представник асоціації надасть додаткову інформацію .
Дом. Завд. (визначити оригінальність будь-яких двох товарів вдома, а також визначити інші умови купівлі товарів, особливо побутового призначення).
Підсумок уроку
На підсумок уроку повторимо попередні умови і діти нам підготували цікаву інформацію про мотивацію людей до купівлі різних товарів у магазинах. Як працює система маркетингу і як вберегтися від непотрібних покупок.
Хитрощі , що спонукають купувати не зовсім потрібні на даний момент речі.
Отже ми почули хитрощі до яких вдаються продавці, і ми , споживачі повинні не попастись на їхню вудку та вміло орієнтуватися . в швидкоплинному вирі різних операцій та подій . Дякую всім, будьте пильними та обізнаними.