Урок 1. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Повторення начального матеріалу за 2 клас
Цілі:
Тип уроку: повторення вивченого матеріалу, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.
Програмне забезпечення: графічний редактор TuxPaint.
Хід уроку
Бесіда
— Ось і проминуло літо. Стільки цікавих подій відбулося під час канікул! Що вам найбільше запам’яталося?
Відгадайте ребус, який склав для вас новий друг на канікулах, хто саме дізнаєтесь трохи пізніше..
Робота з ребусом
(Ключове слово: комп’ютер)
У комп’ютерному класі все знайоме! Як добре знову опинитися тут, адже нас чекають комп’ютери.
Всі ви знаєте казкового героя Незнайко. В цьому році Незнайко пішов до школи, де вивчають комп’ютери. Давайте допоможемо йому дізнатися все про комп’ютер. А саме головне Незнайка потрібно навчити, як потрібно себе вести в нашому класі.
Гра «так чи ні»
Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?
Любить вчитися наш клас,
Та відпочивати час. (встати із-за парт, потягнутись усім тілом)
Нумо, разом всі присіли. (присіли)
І нагору полетіли. (повільно-повільно підніматись на весь зріст)
Піднімаємось все вище, (стати навшпиньки, підняти руки вгору)
Висота стає все ближче! (підстрибнути на місці якомога вище)
Робота з підручником: § 1.
Незнайко тільки почав вивчати інформатику. Давайте йому розкажемо, що вміє комп’ютер і взагалі, що це таке?
(Комп’ютери використовують для обчислень, підготовки і проведення уроків, створення малюнків, мультфільмів і кінофільмів, музики і відео. Вони допомагають проектувати автомобілі, літаки й будинки, моделювати одяг.)
(пристрої введеня – клавіатуру і мишу; пристрої виведення – монітор і принтер У системному блоці знаходяться пам’ять для зберігання інформації та процесор, який виконує всі обчислення і керує роботою всіх пристроїв комп’ютера.)
Додаткове завдання
Гра «Озирнись навколо»
Які з предметів, що знаходяться в кабінеті інформатики, можуть нам -повідомляти будь-яку інформацію? (Годинник, вікно, екран монітора, дошка та ін.)
1) Інструктаж учителя.
Намалюй квітник в TuxPaint
Нагадайте, як виглядає ярлик цієї програми.
2) Практична робота за комп’ютерами.
3) Вправи для очей.
СОВЕНЯТА
Сплять маленькі совенята.
Раз! — розкрили оченята.
Подивилися навколо,
Потім вгору і додолу.
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо працювати!
Гра «Що змінилося?»
1) Робота із зошитом
2) На дошці (або на екрані) розміщенні зображення пристроїв комп’ютера. Діти заплющують очі. Учитель прибирає або переміщує предмет. Діти повинні з’ясувати, що змінилося.
— За допомогою чого отримували інформацію?
— Які інформаційні процеси виконували?
Підручник §1 (ст. 6-11), ст.10 №2; З. ст.2 №2.
1