Розробка уроку української мови для 5 класу "Правила вживання апострофа" містить завдання різного типу та онлайн вправи, які здатні зацікавити учнів та урізноманітнити процес навчання.
Комунальний заклад
«Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Полтавської міської ради Полтавської області»
Творчий урок з української мови
у 5 класі
Розробила
учитель української мови та літератури КЗ «Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №27»
Лелюх Світлана Олександрівна
Урок №
Тема. Правила вживання апострофа
Мета:
поглибити й систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова з цією орфограмою в текстах, пояснювати свій вибір за допомогою правил; удосконалювати орфоепічні вміння;
розвивати мовленнєві навички, пам'ять, увагу, розвивати аналітичні вміння;
виховувати повагу до культурної спадщини українців, усної народної творчості.
Тип уроку: урок поглиблення знань, формування вмінь і навичок з елементами повторення.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Онлайн вправа
http://learningapps.org/display?v=pre6j0mm316 (Слайд №1)
Розподіліть слова на 2 колонки: 1-ша колонка – слова з буквосполученням йо, 2-га колонка – ьо.
МІЛЬЙОН, ЗНАЙОМИЙ, БОЙОВИЙ, СЬОГОДНІ, БУЛЬЙОН, ПОЛЬОВИЙ, ЦЬОГО, ДЬОГОТЬ, ДЗЬОБ, ПІДЙОМ, КАНЬЙОН, ЛЬОТЧИК.
2. Бесіда
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (Слайд №2)
1. Перегляд відео про вживання апострофа (Слайд №3)
2. Запам*ятай! (Слайд №4)
IV. ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Знайди апостроф, записати слова в зошит, пояснити правила вживання апострофа (Слайд №5)
2. Мовний практикум (Слайд №6)
3. Орфографічне відновлення (Слайд №7)
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Назви правило! (Слайд №8)
2. Орфографічна онлайн вправа (Слайд №9)
Розподілити слова з апострофом
http://learningapps.org/display?v=pe5do49rc16
В’єтнам, ін’єкція, духмяні, бюст, дит’ясла, напам’ять, морквяний, буряк, п’ятсот, кров’ю, мавпячий, Репін.
3. «Лінгвістичний волейбол»
- Учні передають одне одному маленький м’ячик ,називаючи при цьому
слова з відповідною орфограмою.
- Яке слово під час гри найбільше сподобалося ? Чому ?
- Складіть із цим словом речення.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
У зошитах дайте відповідь на запитання!
1.Наведіть 2 приклади слова з апострофом після б,п,в,м,ф перед я,ю,є,ї. (Слайд №10)
2. Наведіть один приклад слова з апострофом після префікса або першої частини складного слова, що закінчується твердим приголосним перед я, ю, є,ї, що позначають два звуки (Слайд №11).
3. Наведіть два приклади, коли апостроф не пишеться після б,п,в,м,ф, якщо перед ним є буква, що позначає приголосний, крім «нахабного» р, який дозволяє писати приголосний (Слайд №12).
4. Наведіть один приклад слова з «нахабним» р, який дозволяє писати апостроф (Слайд №13)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Параграф 43 вивчити, вправа 401. Виписати з орфографічного словника 5 слів з апострофом, записати їх фонетичною транскрипцією (зробити звуко-буквений аналіз) (Слайд №14).