Костюк Тетяна Василівна
Конспект уроку
Українська мова 3 клас
Тема. Правопис слів з префіксами з-, (с- ). Утворення слів за допомогою префіксів.
Мета: ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами з-, с-(зі -) . Формувати уміння розпізнавати префікси, утворювати слова з цими префіксами, розвивати самостійність учнів, графічні та орфографічні навички, орфографічну пильність, зв’язне мовлення учнів, виховувати культуру поведінки школярів у суспільних місцях.
- формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма; самоорганізовуватися до навчальної діяльності; виконувати завдання за зразком; співпрацювати в парі та групі; виконувати розумові операції й практичні дії:
- комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримуючись пауз);
- соціальної: продуктивно співпрацювати з однокласниками;
інформаційної: удосконалювати вміння запам’ятовувати нову інформацію.
Обладнання: картки, смайлики, малюнки.
Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.
№ |
Етапи уроку |
Хід уроку |
Коментар |
|||||||||||||||||||||||||||
І.
ІІ |
Розминка
Виклик |
1.Організаційний момент. Налаштування: «Смайл»
пов'язаний із вашими очікуваннями на уроці.
УСЕ БУДЕ ДОБРЕ! Я ЗМОЖУ! Я ВИВЧУ! Я ВПОРАЮСЬ!
Я ЗРОЗУМІЮ! Я ВИКОНАЮ! 1.Актуалізація. а) Хвилинка каліграфії. ва сло до Бу ва - Утворіть словосполучення б)Асоціативний кущ Б У Д О В А С Л О В А
частина слова корінь основа закінчення суфікс префікс закінчення
в)Технологія «Незакінчене речення» - Префікс це… - У слові безумний префікс… - У слові розмив префікс… - У префіксах –роз (-без) перед глухими приголосними вимовляються… - А перед дзвінкими…
2.Мотивація а)Робота в парах. Кожна пара отримує картки.
б)Метод ключових евристичних запитань. - Діти, що вас збентежило при виконанні цього завдання?(Слова схопити, зшити) - Чому? (В цих слова немає префіксів роз-, без-) - Які префікси мають ці слова? --Сьогоднішній урок я пропоную провести в кафе « Птах». 3.Тема,очікувані результати. - Чому саме в кафе «Птах»? - Відповісти на це питання вам допоможе правило в підручнику на ст.58 - Отже, чому в кафе « Птах»? (Тому що префікс –с пишеться перед п, т, х, ф, в інших випадках пишеться префікс – з). - Закреслимо голосні, що отримаємо (ті самі приголосні). - Кафе «Птах» - отримали правило, з яким ви ознайомилися. |
Діагностика емоційного налаштування на урок допомагає вчителю виявити проблеми й труднощі в соціально-психологічному аспекті. Знаючи, які емоції та почуття переважають в учнів, учителю значно легше вибудувати свою діяльність на уроці.
Розвиває зв’язне мовлення. Вміння складати власні висловлювання. Порівнювати їх з іншими. Відпрацювання вміння говорити стисло, але по суті і переконливо.
Осмислення, спостереження за новим матеріалом Виділяють нова факти, невідоме. Роблять висновки За допомогою вчителя. Користуються способами перевірки, здійснюють самоперевірку, взаємоперевірку. Під керівництвом учителя визначають тему урока.
|
|||||||||||||||||||||||||||
ІІІ |
Усвідомлення змісту |
1.Повідомлення теми і мети уроку. -Отже, яка тема нашого уроку: «Правопис префіксів –з, -с». 2.Розвиток мотивації до вивчення теми уроку.
Учитель:
-А що означає слово «МЕНЮ»?(перелік страв і напоїв, що подаються в кафе і їх ціна)
Учитель:
- Вам все цікаве у нашому меню?
3.Робота з підручником. а)Колективна робота впр.7 Руханка «Вверх- вниз» б)Словниковий диктант(впр.1).Самоперевірка. - Хто не допустив жодної помилки? Ставить собі 3 бали. -Хто допустив одну? Ставить собі 2 бали. -Хто допустив дві помилки? Ставить собі 1 бал. в) впр.6 – самостійно(взаємоперевірка) - Хто не допустив жодної помилки? Ставить собі 3 бали. -Хто допустив одну? Ставить собі 2 бали. -Хто допустив дві помилки? Ставить собі 1 бал. г) Робота в групах - Впр.4,5 -Яка група може нам повідомити по особливий префікс зі-. г)Творча робота – впр.8 - Хто бажає, ознайомити нас зі своїм текстом про грудневе свято? - Діти, чий твір вам сподобався найбільше? Чому?
|
Вчитель: -організовує середовище, щоб ознайомити учнів з новою інформацією; -обговорює з учнями навчальний матеріал, та їх запити; -стимулює допитливість та пізнавальну активність учнів; Учні: - ознайомлюється з новою інформацією; співвідносить нову інформацію з вже відомою; -Конструює нові знання на основі здобутої інформації |
|||||||||||||||||||||||||||
ІV |
Рефлексія |
а)Стратегія«Сюрприз».
.
б)Самооцінювання
в)Коментування дом.завдання.
|
-дає можливість наприкінці уроку зосередитись на головному; - вносить в урок елемент гри, сприяє розвитку зацікавленості до предмета, розвитку позитивних емоцій; -дає можливість плавного переходу до коментування домашнього завдання; - надає вчителю та учням інформацію про необхідність корекції знань |
Список використаної літератури
1. https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&feature=emb_title
2. https://www.youtube.com/watch?v=Z_XOBOqr4XM
3. https://www.google.com/search?sxsr
4. https://naurok.com.ua/interaktivniy-urok-pravopis-prefiksiv-roz--bez-56474.html 5.https://www.criticalthinking.expert/
6.http://etwinning.com.ua/content/files/659841.pdf
7.https://nus.org.ua/articles/krytychne-myslennya-2/
8. Козира В.М. « Технологія розвитку критичного мислення у навчальному процесі»
9. Митник О.М. « Навчання в початковій школі, як цілісний творчий процес»
10. Пономарьова К., Гайова Л. « Українська мова та читання» 3 клас, «Оріон». Київ.2020