Урок "Правопис слів з префіксами з-, (с- ),зі-. Утворення слів за допомогою префіксів". рефіксів

Про матеріал
Причини, чому саме зараз необхідно розвивати критичне мислення? 1. Мова, що використовується людьми, часто є маніпулятивною, двозначною. Крім того, ми мислимо стереотипами, говоримо стереотипами. 2. Усі ЗМІ контролюються або великими корпораціями, або політиками, які часто маніпулюють нашими поглядами. Зараз над нами прокочуються хвилі інформаційної війни і багато хто просто тоне в них. 3. Інтернет усе частіше стає для нас основним джерелом інформації.
Перегляд файлу

Костюк Тетяна Василівна

Конспект уроку

Українська мова 3 клас

Тема. Правопис слів з префіксами з-, (с- ). Утворення слів за допомогою    префіксів.

Мета: ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами з-, с-(зі -) .      Формувати уміння розпізнавати префікси, утворювати слова з цими префіксами, розвивати самостійність учнів, графічні та орфографічні навички, орфографічну пильність, зв’язне мовлення учнів, виховувати культуру поведінки школярів у суспільних місцях.

-  формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма; самоорганізовуватися до навчальної діяльності; виконувати завдання за зразком; співпрацювати в парі та групі; виконувати розумові операції й практичні дії:

- комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримуючись пауз);

- соціальної: продуктивно співпрацювати з однокласниками;

інформаційної: удосконалювати вміння запамятовувати нову інформацію.

Обладнання: картки, смайлики, малюнки.

Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.

Етапи уроку

                                Хід уроку

Коментар

І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 Розминка  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виклик                             

1.Організаційний момент.

Налаштування:    «Смайл»

 

  • Діти, оберіть смайлик, який

пов'язаний із вашими очікуваннями на уроці.

 

Картинки по запросу смайлик все буде добре              Картинки по запросу смайлики настрою          

УСЕ БУДЕ ДОБРЕ!                    Я ЗМОЖУ!   Похожее изображениеКартинки по запросу смайлики настрою           

         Я ВИВЧУ!             Я ВПОРАЮСЬ!

 

 

 Картинки по запросу смайлики настроюПохожее изображение

 Я ЗРОЗУМІЮ!                  Я ВИКОНАЮ!                                       

1.Актуалізація.

а) Хвилинка каліграфії.

                            ва сло  до Бу ва

- Утворіть словосполучення

б)Асоціативний кущ              

Б У Д О В А    С Л О В А

 

частина слова      корінь   основа  закінчення суфікс

                   префікс      закінчення

 

в)Технологія  «Незакінчене речення»

- Префікс це…

- У слові безумний префікс…

- У слові розмив префікс…

- У префіксах –роз (-без) перед глухими приголосними вимовляються…

- А перед дзвінкими…

  • Молодці!

2.Мотивація

а)Робота в парах.

   Кожна пара отримує картки.

Ро…бити

Бе…водний

Ро…писка

Ро…клад

…шити

Ро…питає

Бе…зоряний

Бе..звучний

Бе…корисливий

…хопити

 

б)Метод ключових евристичних запитань.

- Діти, що вас збентежило при виконанні цього завдання?(Слова схопити, зшити)

- Чому? (В цих слова немає префіксів роз-, без-)

- Які префікси мають ці слова?

--Сьогоднішній урок я пропоную провести в кафе         « Птах».

3.Тема,очікувані результати.

- Чому саме в кафе «Птах»?

- Відповісти на це питання вам допоможе правило в підручнику на ст.58

- Отже, чому в кафе « Птах»? (Тому що префікс –с пишеться перед п, т, х, ф, в інших випадках пишеться префікс – з).

- Закреслимо голосні, що отримаємо (ті самі приголосні). 

-   Кафе «Птах» - отримали правило, з яким ви ознайомилися.                    

Діагностика емоційного налаштування на урок допомагає вчителю виявити проблеми й труднощі в соціально-психологічному аспекті. Знаючи, які емоції та почуття переважають в учнів, учителю значно легше вибудувати свою діяльність на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиває звязне мовлення.

Вміння складати власні висловлювання.

Порівнювати їх з іншими. Відпрацювання вміння говорити стисло, але по суті і переконливо.

 

 

 

 

 

 

 

 

Осмислення, спостереження за новим матеріалом

Виділяють нова факти, невідоме.

Роблять висновки

За допомогою вчителя. Користуються способами перевірки, здійснюють самоперевірку,

взаємоперевірку.

Під керівництвом

учителя визначають тему урока.

 

   

ІІІ

Усвідомлення змісту

1.Повідомлення теми і мети уроку.

-Отже, яка тема нашого уроку: «Правопис префіксів –з, -с».

2.Розвиток мотивації до вивчення теми уроку.

Учитель:
-Отже, рушаємо у кафе.
-А ви були у кафе?
-З якою метою ви відвідували цей заклад? (відпочивали,святкували День народження,отримували задоволення).
-Але ми сьогодні будемо не тільки відпочивати,а й працювати.
-І мета відвідування буде інша.
-Кафе наше буде незвичайне,а «мовне» під назвою    « Птах»
-Ми будемо замовляти страви,що стосуються української мови.
-Бо їжа потрібна не тільки для нашого шлунку,а й для розвитку нашого мозку.
-І меню у нашому кафе буде незвичайним.

-А що означає слово «МЕНЮ»?(перелік страв і напоїв, що подаються в кафе і їх ціна)
-Ознайомимося з ним.

 

Меню

               Валюта

1

Розминка

Гарний настрій

2

Хвилинка каліграфії

Старанність

3

«Асоціативний кущ»

Швидкість

Реклама

4

Працюємо разом

Згуртованість

Активний відпочинок

5

Робота в парах і групах

Взаємодопомога

6

Творча робота

Уважність, власна думка, ставлення, почуття

 Учитель:

- Вам все цікаве у нашому меню?
- Мені теж.   
- Тому ми все охоче скуштуємо.
- А розраховуватись ми будемо такою валютою:..
- Це валюта,за яку ви зможете придбати будь-яку страву з нашого меню.

 

3.Робота з підручником.

а)Колективна робота впр.7

Руханка «Вверх- вниз»

б)Словниковий диктант(впр.1).Самоперевірка.

- Хто не допустив жодної помилки? Ставить собі 3 бали.

-Хто допустив одну? Ставить собі 2 бали.

-Хто допустив дві помилки? Ставить собі 1 бал.

в) впр.6 – самостійно(взаємоперевірка)

- Хто не допустив жодної помилки? Ставить собі 3 бали.

-Хто допустив одну? Ставить собі 2 бали.

 -Хто допустив дві помилки? Ставить собі 1 бал.

г) Робота в групах - Впр.4,5

-Яка група може нам повідомити по особливий префікс зі-.

г)Творча робота – впр.8

- Хто бажає, ознайомити нас зі своїм текстом про грудневе свято?

- Діти, чий твір вам сподобався найбільше? Чому?

 

 

Вчитель:

-організовує середовище, щоб ознайомити учнів з новою інформацією;

-обговорює з учнями навчальний матеріал, та їх запити;

-стимулює допитливість та пізнавальну активність учнів;

Учні: - ознайомлюється з новою інформацією;     співвідносить нову інформацію з вже відомою;

 -Конструює нові знання на основі здобутої інформації

ІV

Рефлексія

 

  1. Підсумок уроку.

а)Стратегія«Сюрприз».  

 

 

 

. Житомир.info | У «Каравані» найбільший вибір та найвигідніші ціни на  новорічні подарунки

 

 

 

 

 

Вывески для Кафе -Световые буквы пластикборт -Объемные буквы (обзор)             C:\Users\0000\Desktop\ovsyanka-pevchij-vorobej-2.jpg Zobena kaša - vrabac pjesme > Kralježnjaci   Zobena kaša - vrabac pjesme > Kralježnjaci Zobena kaša - vrabac pjesme > Kralježnjaci                                          

 

 

Бланк для меню детского сада распечатать         

б)Самооцінювання

в)Коментування  дом.завдання.
Дом.завд.впр.10 ст.59,вивч.правило ст.58 

 

-дає можливість наприкінці уроку зосередитись на головному;

- вносить в урок елемент гри, сприяє розвитку зацікавленості до предмета, розвитку позитивних емоцій;

-дає можливість плавного переходу до коментування домашнього завдання;

- надає вчителю та учням інформацію про необхідність корекції знань

 

Список використаної літератури

1. https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&feature=emb_title

2. https://www.youtube.com/watch?v=Z_XOBOqr4XM

3. https://www.google.com/search?sxsr

4. https://naurok.com.ua/interaktivniy-urok-pravopis-prefiksiv-roz--bez-56474.html   5.https://www.criticalthinking.expert/

6.http://etwinning.com.ua/content/files/659841.pdf

7.https://nus.org.ua/articles/krytychne-myslennya-2/

8. Козира В.М. « Технологія розвитку  критичного мислення у навчальному процесі»                     


9. Митник О.М. « Навчання в початковій школі, як цілісний творчий процес»

10. Пономарьова К., Гайова Л. « Українська мова та читання» 3 клас, «Оріон». Київ.2020

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку