Урок "Правопис значущих частин слова"

Про матеріал
Матеріал дає можливість поглибити знання учнів про правопис значущих частин слова; розвивати пам’ять, увагу, орфографічну пильність, логічне та об¬разне мислення, усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; удо¬сконалювати навички самостійної роботи.
Перегляд файлу

Матеріал дає можливість поглибити знання учнів про правопис значущих частин слова; розвивати пам’ять, увагу, орфографічну пильність, логічне та об­разне мислення, усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; удо­сконалювати навички самостійної роботи.

 

Українська мова 5 клас

Тема: Правопис значущих частин слова

Мета: поглибити знання учнів про правопис значущих частин слова; розвивати пам’ять, увагу, орфографічну пильність, логічне та об­разне мислення, усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; удо­сконалювати навички самостійної роботи; виховувати працьовитість, прагнення якіс­но виконувати поставлене завдання.

Міжпредметні зв’язки: природознавство.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

 Перебіг уроку

 І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на роботу.

ІІ.Актуалізація мотиваційних резервів учнів з теми.

  1. Прочитайте зашифровані слова. Який корінь їх об’єднує?

Картинки по запросу квітка малюнок ка,   Картинки по запросу квітка малюнок нути,   Картинки по запросу квітка малюнокник,    розКартинки по запросу квітка малюнок нути,   заКартинки по запросу квітка малюнок чати.

  1. Перевірка домашнього завдання. (кросворди)

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

 ІV. Виконання сис­теми завдань

  1. Методична ремарка. Учні доповню­ють речення, відповідають на запитання і вико­нують завдання. У дужках указана максималь­на кількість балів за кожне завдання.

Змінна частина слова, що виражає його граматичне значення, – це … (1 бал).

Лексичне значення виражає частина слова … (1 бал).

Випишіть незмінювані слова: дерево, радіо, радісно, радісне, весело, веселити, ве­селий (1 бал).

Випишіть слова з нульовим закінчен­ням: берег, переміг, таксі, карасі, карась, ніч, нічка (1 бал).

Дайте визначення спільнокореневих слів (1 бал).

Доберіть 3–4 спільнокореневі слова до іменника квіти (1 бал).

Запишіть 2–3 форми слова блакит­ний (1 бал).

Розберіть за будовою слова беззахис­ний, наплічник, заплітати (3 бали).

  1. Метод «Обери позицію». Випишіть суфікси, які служать для творення іменників, прикметників, дієслів. Свій вибір обґрунтуйте. Проілюструйте це прикладами.

­-ар-(-­яр-), -­иц-, -­ист-, -­іст-, -­тель- , -­н-­, -­ив-­, -­ськ-­, -­еньк-,­ -­и-­, -­а-­, -­ва-­, -­ува-­, -­ти-

  1. Вправа «Творимо разом».

Виконайте завдання одного з варіантів.

ВАРІАНТ А. Запишіть не менше 8 назв різних овочів і фруктів зі зменшувально­ пестливими суфіксами. Складіть і запишіть п’ять речень з дібраними словами. Поясніть, якого забарвлення надали ці слова реченням.

ВАРІАНТ Б. Запишіть не менше 8 назв різних овочів і фруктів зі зменшувально­ пестливими суфіксами. Напишіть невеликий текст (5–7 речень) на тему «Влітку на городі», використавши деякі з дібраних слів. Поясніть, чи надали ці слова вашому тексту емоційного забарвлення й виразності.

 Психологічне розвантаження. Що птахів зображено на картині? (15).

593258 558333

 

 Метод «Хроноклазм»

Від поданих слів утворіть нові слова за допомогою префікса з- (с-, зі-). Запишіть утворені слова у дві колонки: а) з буквою з (зі-) у префіксі; б) з буквою с у префіксі. Зверніть увагу, що в обох колонках має бути однакова кількість слів. Робити, ховати, формувати, гадати, хвалити, рветься, єднати, питати, сохнути, косити, рівняти, терти, гріти, планувати, чистити, цементувати, кріпити.

ІІ. З одним утвореним словом кожної ко­лонки складіть і запишіть речення – інструкцію для аборигенів.

V. Підсумок уроку.

  1. Написання  сенкану «Значущі частини слова».

 

 VI. Оголошення результату навчальної діяльності учнів на уроці.

Учитель коментує навчальні досягнення учнів, оцінює якість пізнавальної діяльності (активність, послідовне та чітке доведення думки, обдуманість відповіді, швидке знаходження відповіді).

 VII. Домашнє завдання.

1.Скласти кросворд з теми «Значущі частини слова».

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку