8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок правознавства на тему: "Конституційні права і свободи людини і громадянина"

Про матеріал
Очікувані результати вивчення: • називати основні права, свободи та обов’язки людини та громадянина; • виробити власне ставлення до цінності прав людини і значення обов’язків громадян.
Перегляд файлу

1

 

 

Урок 3                                                                     Дата__________                                                            

Правознавство. Практичний курс                     9 клас

Тема:Конституційні права і  свободи людини і громадянина

Мета:

  • ознайомити учнів з конституційними правами, свобода­ми та обов'язками людини і громадянина; показати не­обхідність реалізації громадянином конституційних прав і свободі виконання обов'язків;
  • розвивати вміння корис­туватися джерелами права для аналізу правових ситуа­цій;
  • виховувати повагу до конституційних прав і свобод людини і громадянина.

Очікувані результати вивчення:

  • називати основні права, свободи та обов’язки людини та громадянина;
  • виробити власне ставлення до цінності прав людини і значення обов’язків громадян.

Обладнання й матеріали: Конституція України, плакати, присвячені захисту конституційних прав людини і громадянина в Україні.

Базові поняття й терміни: конституційні права людини і громадянина, юридичні гарантії, омбудсмен.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 

Прийом

педтехніки

Нмк вчителя, учнів

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Хроно-метраж

І. Організаційний момент

 

 

Привітання, озвучення девізу уроку «Вчити право, щоб знати, знати, щоб жити достойно!».

 

 

 

IІ. Актуалізація опорних знань учнів

Експрес-опитування

 

 

 

 

 

 

  1. Дайте визначення поняттям: людина, особа, громадянин, громадян­ство, право на громадянство, апатрид, біпатрид, іноземець;

Відповіді учнів

5 хв.

Взаємне опитування

 

Перевірка складених запитань.

Вчитель оцінює роботу учнів.

Учні, які отримали домашнє завдання скласти запитання ставлять їх іншим учням

 

Твори-ессе

 

Учитель заслуховує твори декількох учнів та дає їм характеристику

Учні зачитують твори на тему «Яке значення для людини має наявність громадянства»

4 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

 

Сьогодні на уроці познайомимось з права та свободи людини і громадянина, які закріплені в Конституції України, їх класифікацією та важливістю. 

Записують тему уроку

1 хв.

«Мікрофон»

 

Учитель  пропонує учням дати відпо­відь на запитання: «Чи відповідає Конституція нашої держави міжнарод­ним стандартам з прав людини?»

Учні висловлюють своє бачення даного питання

3 хв.

Проблемне завдання уроку

 

«Чому одні статті Конституції починаються зі слів «Кожна людина має право ….», а інші «Громадяни мають право …..»

Учні висловлюють свої думки з даної проблеми.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота в групах

Картки для груп, текст закону

Вчитель ділить клас на групи:

1 група – громадянські права

2 група – політичні права

3 група – соціально- економічні права

4 група – культурні права

Учні опрацьовують Конституцію України розділ ІІ та дають короткий коментар правам тієї групи до якої вони входять

7 хв.

Завдання

 

Учням необхідно встановити відповідність між запропонованими правами та їх видами відповідно до Конституції України

 

 

 

 

 

1

Політичні права

 

А

Кожен має право на достатній життєвий рівень

2

Особисті права

Б

Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом

3

Соціальні права

В

Кожен має право на безпечне для життя навколишнє середовище

4

Культурні права

Г

Громадяни мають право проводити мирні демонстрації, мітинги

5

Екологічні права

Д

Кожен має право на свободу та особисту недоторканність

6

Економічні

Є

Кожен має право на освіту

V. Узагальнення знань та вмінь учнів

Дерево людських прав

 

Уявіть  собі,  що  перед вами  "дерево  людських прав"  і  ви  маєте можливість наростити на ньому свою гілочку або листочок, тобто додати свою думку відносно важливих прав людини. Яке право ви запропонуєте для того, щоб зміцнити наше дерево? Запишіть його і запропонуйте однокласникам

Учні визначають пишуть на листочку те право, яке б вони додали та чіпляють його на дошку

5  хв.

Проблемне завдання уроку

 

«Чому одні статті Конституції починаються зі слів «Кожна людина має право ….», а інші «Громадяни мають право …..»

Учні обґрунтовую завдання

4 хв.

VІІ. Підсумки уроку

Слово вчителя

 

Права людини природні, невід’ємні і взаємопов’язані права кожної окремої людини і правова цінність усього людства, які:

  • закладають фундамент для демократії і суспільного прогресу, забезпечують сталий розвиток окремих індивідів і націй;
  • покладають на державу відповідні обов’язки щодо їх поваги, забезпечення ефективної реалізації і захисту;
  • виступають мірилом справедливості національних законів, внутрішньої і зовнішньої політики держави;
  • охороняються міжнародним співтовариством.

 

 

VІІ. Домашнє завдання

Різнорівневі

домашні

завдання

 

1. Опрацювати текст підручника

2. Твір–есе «Чи є, на ваш погляд, обов’язки обмеженням ваших прав? Чому?»

Записують домашнє завдання

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 травня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку