Урок+презентація на тему"Закріплення вимови і написання слів з апострофом".

Про матеріал

Закріплення навичок правильної вимови та написання слів з апострофом; навичок читання та звуко-буквеного аналізу слів з апострофом; формування мотиваційної компетентності, вміння правильно писати слова з апострофом, переносити їх з рядка в рядок; розвиток мовленнєвої компетентності,вмінь узагальнювати, робити висновки, вчити креативно мислити, розвивати художні смаки,творчо працювати в колективі. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до лісових мешканців,бажання їм допомогти.

Перегляд файлу

 

Есманьська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Глухівської райдержадміністрації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Підготувала

                                           вчитель початкових класів

                                             Самодєлова Віра Іванівна

Тема. Закріплення  вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом. Записування слів з апострофом під диктування та правильне їх читання. Правило переносу слів з апострофом.

 Мета. Закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом; навички читання та звуко-буквеного аналізу слів з апострофом. Формувати вміння правильно писати  слова з апострофом, переносити їх з рядка в рядок; розвивати мовлення, вміння узагальнювати, робити висновки, вчити креативно мислити, розвивати художні смаки,творчо працювати в колективі. Виховувати любов  до природи, бережливе ставлення до лісових мешканців,бажанняїмдопомогти.
Тип уроку. Урок закріплення знань з використанням ІКТ
Обладнання. Комп’ютери, презентація, ілюстрований матеріал

 

                                              Хід уроку

І. Організаційна  частина

1. Загадка
Що воно за дивна птиця?
Світла денного боїться.
Дзьоб крючком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
— Ху-ху-гу! — кричить-співа.
Відгадали? Ні?.. (Сова).

 

— Так, це — мудра тітонька Сова. Ми переглянули багато її мультиків, де вона нас вчила дбати про своє здоров’я і безпеку. Вчора ми з нею довго розмовляли по скайпу, вона розпитувала про ваші успіхи і невдачі.

  • А до речі, пригадаємо, з уроків інформатики, що таке скайп?
  • Так от Сова хотіла запросити  вас в свою Лісову школу, але погода  розгулялась, що тільки по лісах ходити. Але завдяки сучасним пристроям, завдання вона надіслала. А тому ми заочно можемо побувати на уроці тітоньки Сови.
  • Ну як, згодні?
  •  Тоді вмикаємо комп’ютери і розпочнемо роботу.
  • Ой, діти, ми зібрались до тітоньки Сови, але вона нас завжди вчила дбати про безпеку життя. То що треба повторити?
  • Правила ТБ при роботі за комп’ютерами повторили, а значить відкриваємо урок. (Слайд 1)

2. Хвилинка каліграфії  (Слайд 2)

П’я м’я в’ю  п’є по ум полум’я

  • Так робить з’єднання Дятлуша. Правильно він їх робить?

(Учні на дошці пишуть правильно, зі словом усно складають речення.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Повторення правила вживання апострофа. Наведення своїх прикладів.

Після букв

      Бе, Пе, Ве, еФ, еМ та еР –

Ставлю апостроф тепер!

Якщо  Ю, Є, Ї, Я –

Два звуки познача.

Добре це запам’ятай

і ніколи не забувай!( Слайд 3)

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Вправа 179.Коментовано. (Слайд 4) Списати слова, поставити, де потрібно апостроф
  2. Загадка «Хто живе в будинку»(Слайд 5)

Я особливий  знак,

 І -  не  вимовляюся  ніяк,

Але  зі Мною  поруч  звуки  інші

Звучать  при  вимові  твердіше. (апостроф)

3.Фізкультхвилинка (Слайд 6)

Раз, два – всі стрибають,

 Три, чотири- присідають,

 П’ять, шість- руки в боки

 І зробили чотири кроки.

 Сім, вісім – знов присіли,

 Щоб колінця не боліли..

 Дев’ять, десять – тихо сіли,

 Щоб сусіда не заділи.

 (Називання вжитих слів з апострофом)

4. Діти під диктовку записують слова з апострофом, а потім тренуються у правильній вимові слів. (Слайд 7)

Солов’ї           в’юн

М’ята             п’ють

В’ється           пам'ять

Мар’яна            в’язка

Сім’я                солом’яний       

Робота над словом:(Слайд 8)

  1. Зроблений із соломи.
  2. Колір.
  3. Який легко можна порушити; нестійкий, неміцний.
  4. Солом'яний парубок — непривабливий, негарний.

5. Робота в парах. Вправа 180. (Слайд 9) Один виписує слова з апострофом, а інший без апострофа.

6. Мовне диво. (Слайд 10)

Бувають і мовні дива.

Це слівце інтригує недарма:

На шість літер – апострофів два

 Й означає місцину над яром.

Що ж за слово чарівне таке?

НАДЯРЯ

7. Творча робота в малих групах. (Слайд 11)

а) Утворити слова з апострофом і поділити їх на склади для переносу.

Камінь

Олово

Риба

Соловейко

б) Робота зі словами першого стовпчика.

- Назвіть слово в якому не співпадає кількість звуків і букв.

- Назвіть слово в якому найбільша кількість складів.(соловейко)

- А що ви знаєте про цю пташку? (відповіді дітей)

- А як сказати коли багато цих пташок?

 - Як напишемо це слово?

в) Звуко-буквений аналіз слова солов’ї

- Яке значення птахів для лісу?

- Як треба поводитись із птахами? Чому?

ІV. Підсумок уроку

1.Бесіда

  • Чи сподобався вам урок тітоньки Сови?
  • Коли в словах ставимо апостроф?
  • З яким дивним  словом познайомились?

2.Самостійна робота від тітки Сови. (Слайд 12)

3. Самоперевірка (Слайд 13)

V. Закінчення уроку (Слайд 14)

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом. Записування слів з апострофом під диктування та правильне їх читання. Правило переносу слів з апострофом.2 клас

Номер слайду 2

ЛІСОВА ШКОЛАДоброго ранку, мої друзі! Розпочинаємо урок.

Номер слайду 3

ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇП’я м’я в’ю п’є по ум полум’я. Так робить з'єднання Дятлуша. А ви?

Номер слайду 4

Після букв. Бе, Пе, Ве, е. Ф, е. М та е. Р –Ставлю апостроф тепер!Якщо Ю, Є, Ї, Я –Два звуки познача. Добре це запам’ятай і ніколи не забувай!

Номер слайду 5

Підручник зараз відкривайте,Вправу 179 шукайте. Будьте уважні, не спішіть,Слова правильно пишіть. Свій вибір – обгрунтуйтеІ класу коментуйте!

Номер слайду 6

ХТО ЖИВЕ?Він особливий знак, І - не вимовляється ніяк,Але з ним поруч звуки іншіЗвучать при вимові твердіше.

Номер слайду 7

А тепер пора малята. Фізкультхвилинку розпочати Раз, два – всі стрибають, Три, чотири- присідають, П’ять, шість- руки в боки І зробили чотири кроки. Сім, вісім – знов присіли, Щоб колінця не боліли.. Дев’ять, десять – тихо сіли, Щоб сусіда не заділи.

Номер слайду 8

Солов'ї п'ють. М'ята пам’ять. В'ється в'язка. Мар'яна сім‘я В'юн солом'яний

Номер слайду 9

Зроблений із соломи. Колір. Який легко можна порушити; нестійкий, неміцний. Солом'яний парубок — непривабливий, негарний. Нове слово – солом'яний

Номер слайду 10

Робота в парах. Вправа 180 Слова з апострофом. Слова без апострофа

Номер слайду 11

МОВНЕ ДИВОБувають і мовні дива. Це слівце інтригує недарма: На шість літер – апострофів два Й означає місцину над яром. Що ж за слово чарівне таке?НАД’ЯР’Я

Номер слайду 12

Творча роботав малих групах. Камінь Олово. Риба Солома. Соловейко Утвори слова з апострофом і поділи їх на склади для переносу

Номер слайду 13

Самостійна робота від тітоньки Сови. Списати слова, поставити , де потрібно апостроф. Мал…ята, бур…ян, р…юкзак,полум…я, дев…ять, дес…ять,бур…як, розв…язання.

Номер слайду 14

Малята,бур'ян, рюкзак,полум'я,дев'ять, десять,буряк, розв'язання. САМОПЕРЕВІРКА

Номер слайду 15

Молодці, скажу вам я. Ви й апостроф – тепер ніби сім‘я. Добре, що правило запам'ятали,Воно вам на уроці допомагало.

zip
Додано
28 червня 2018
Переглядів
1115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку