Формування поняття паралельне перенесення та вивчення властивостей паралельнлго перенесення; формування вмінь застосовувати вивчені означення і властивості до розв'язування задач
Нехай кожній точці Х фігури F поставимо у відповідність точку Х𝟏 таку, що ХХ𝟏 = 𝒂. Отримаємо фігуру 𝑭𝟏. Фігуру F1 називають образом фігури F Фігуру F називають прообразом фігури F1 Таке перетворення фігури F називають паралельним перенесенням на вектор 𝒂.
Номер слайду 4
Паралельне перенесення. FF1𝒂
Номер слайду 5
Паралельне перенесення. FF2 F1𝒂 𝒃
Номер слайду 6
Паралельне перенесення часто використовують при побудові архітектурних споруджень або у комп'ютерній графіці
Номер слайду 7
Графічне мистецтво.«Неможливе - можливо» - всього лише два слова, але саме вони описують творчість Ешера. Його картини вражають уяву і змінюють свідомість."Небо і вода""День і ніч"
Номер слайду 8
Властивість паралельного перенесення. Рух-це перетворення фігури, яке зберігає відстань між точками. Наслідок. Якщо фігура F𝟏 – образ фігури F при паралельному перенесенні, то F𝟏=F Теорема. Паралельне перенесення є рухом.
Номер слайду 9
Паралельне перенесення на координатній площиніАВ(х,у)А1 В1(х1,у1)хух1 = х + а,у1 = у + b
Номер слайду 10
Точка А (1; 2) при паралельному перенесенні переходить у точку В (3;2). Записати формули цього паралельного перенесення. Потренуємосьх𝟏=х+ау𝟏=у+b Розв'язання АВ3=1+а, а=22=2+в, в=0х𝟏=х+2у𝟏=у Відповідь: х𝟏= х+2 у𝟏= у
Номер слайду 11
Точка А(3;-2) і В(5;-4). При паралельному перенесенні відрізка АВ образом його середини є точка С1(-4;3). Знайдіть образи точок А і В при такому паралельному перенесенніПотренуємосьх𝟏=х+ау𝟏=у+b Розв'язання. х𝟏=х-8у𝟏=у+6 Відповідь. А1(-5;4), В1(-3;2)С-середина відрізка АВ, С(4;-3)А1(-5;4) та В1(-3;2)хс = х𝟏+х𝟐𝟐ус = у𝟏+у𝟐𝟐 -4=4+а, а=-83=-3+в, в=6х𝟏=3-8у𝟏=-2+6 х𝟏=5-8у𝟏=-4+6
Номер слайду 12
Підсумуємо… 2. Чи існує паралельне перенесення, при якому А(1;-3) А1(4;0), а В(-2;1) В1(1;4), нітак1. Чи буде дане перетворення паралельним перенесенням?
Номер слайду 13
Створіть власний орнамент. Перенесіть малюнок у зошит, поміркуйте, як краще це зробити. Користуючись паралельним перенесенням, зробіть зображення орнаменту удвічі довшим
Номер слайду 14
Дякую за увагу !!!Скажи мені, і я забуду, покажи мені, і я запам'ятаю, дай мені діяти самому, і я навчусь. Давньокитайська мудрість