Я досліджую світ 1 клас
ТЕМА тижня.Наша Батьківщина-Україна
Тема дня. Символи України.
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
• Що таке Батьківщина?
• Чому батьки і Батьківщина - схожі (споріднені) слова?
• Якими якостями я маю володіти, щоб стати комусь захисником / захисницею? (до Дня захисника України).
Завдання тижня (для вчителя):
• навчати учнів мислити поза стереотипами дорослих;
• допомагати дітям усвідомлювати себе і свою родину як частину Батьківщини;
• виховувати повагу до українських воїнів - захисників України;
• виховувати шанобливе ставлення до державних символів України, української історії. Очікувані результати тижня:
На кінець тижня учні
знатимуть:
• що таке мала батьківщина і Батьківщина - велика Україна;
• державні та інші символи України;
• що українські воїни-герої захищають Україну;
• чому потрібно захищати тих, хто потребує допомоги, і самим звертатися по допомогу в разі потреби
вмітимуть:
• розповідати про свою родину, Батьківщину;
• розпізнавати державні та інші символи України, тлумачити їх походження;
• співати гімн України, інші пісні про Україну;
• пояснювати, чому батьки і Батьківщина - споріднені слова;
• характеризувати захисника / захисницю України, підбираючи відповідні означення (без уживання цього терміна);
• висловлювати власну думку (зокрема й письмово, за допомогою малюнкового письма) стосовно малої і великої Батьківщини, ставити запитання й відповідати на них;
• створювати вироби / художні твори на тему родини, Батьківщини, захисників України
Хід уроку:
Вислів «Нема без кореня рослини, а нас,людей.без Батьківщини»
Гра «Впіймай»(оплесками)
-У нас є: амбулаторія,дві школи,магазин «Смак»,торгово-розважальний центр «Порт Сіті»,одно- та двоповерхові будинки,ринок,дитячий садок,асфальтовані вулиці
- Хто це все створив? (люди)
-То хто найголовніший в нашому селищі і всій Україні?
-Від того,якими будуть люди,таким і буде селище,в цілому наша Україна.
Гра «Погода в Україні» для визначення ставлення дітей один до одного.
Діти шикуються в колону по одному і виконують рухи на певні слова вчителя:
-В Україні світить сонечко (ніжно гладять руками по плечах сусіда,що попереду);
-Хмаринки закрили сонце і почав накрапати дощик (постукують пальчиками легенько по спині);
-Дощик посилюється (частіше постукують пальчиками по спині);
-Почалася злива (кулачками постукують по спині );
-Злива вщухає (часте постукування пальчиками);
-Хмари розходяться, дощ закінчується (легеньке постукування);
-Знову засвітило сонечко (ніжно долоньками по плечах)
-Кому сподобався «масаж»?
4.Щоденні новини
(день,число,місяць,рік,погода сьогодні,оголошення теми дня)
Державні та інші символи України.
III.Вивчення нового матеріалу.
Символи держави – це спецільні особливі знаки,за якими можна розпізнати країну.Кожна країна має свої державні символи.
Презентація «Символи України»(бесіда про значення символів,виконання ГімнуУкраїни)
Фізкультхвилинка («Україно,ми твоя надія»)
1.Робота в групах.
Заохочення дітей до того, щоб створити «паспорт держави України», аби можна було розказати іншим про нашу Батьківщину. Запитую, чи бачили вони паспорти своїх дорослих родичів, можливо, власні закордонні паспорти. Які рубрики там важливі?
Серед важливих паспортних рубрик мали б бути такі:
Б) День народження / День Незалежності;
Г) Прапор;
Д) Інші символи України
Кожна група складає з пазлів певний символ України і готує розповідь про нього.
2.Презентація результатів групової роботи: «Що я розкажу про Україну?»
V.Рефлексія уроку
1.Гра «Хто з України?»
(діти виходять парами з ілюстраціями символів різних держав, а інші відгадують, хто з них є представником України)
2.Оцінювання своїх знань про символи України.
Діти розміщують смайлики на дошці, де прикріплено малюнок сонечка і хмаринок:
якщо все запам’ятали, на сонечку; якщо частково- на хмаринці, що біля сонечка; майже нічого- на хмаринці, далі від сонечка.
3.Визначення настрою (в щоденнику вражень смайлик настрою).