Тематичний день
«Чи можливе на Землі життя без Сонця?»
І. Ранкова зустріч
1. Вітання
Я всміхаюсь сонечку:
Я всміхаюсь квіточці:
Я всміхаюсь дощику:
Усміхаюсь людям,
Зичу їм добра!
2. Щоденні новини
- Добрий день, маленькі дослідники планети Земля!
- З яким настроєм прийшли на урок?
- Від чого залежить ваш настрій?
- А чи впливає на настрій людини погода? Природа?
Сьогодні: день, число, місяць.
3. Мій настрій
II. Ознайомлення із темою та метою дня
Із за моря випливає,
Промінці ласкаві має,
Заглядає у віконце.
Це яскраве, кругле… (Сонце).
Вітаміни Життя Енергія
Світло
Радість Тепло Настрій
Сонце зігріває й освітлює Землю.
Завдяки цьому ростуть рослини, живуть тварини і люди.
III. Робота над темою дня «Чи можливе на Землі життя без Сонця? »
Виявляється, Що на Сонці зовсім немає життя.
Сонце – це зірка, велетенська розжарена куля з газів. Воно випромінює величезну кількість тепла. Так багато, що його можна лише віддавати, а самому скористатися з нього вже неможливо.
Учені, які спостерігають за Сонцем, стверджують, що його поверхня схожа на кашу, що весь час кипить, фиркає, булькає. Але цю кашу не можна куштувати, бо вона газована й дуже гаряча. Навіть наблизитися нікому до Сонця неможливо – відразу можна згоріти.
- Яка перша буква у слові «Сонце»?
- Напишіть її в повітрі.
- Давайте зліпимо цю букву з пластиліну.
- Назвіть слова, які починаються на букву «С».
- На що схожа буква «С»?
Раз, два, три, чотири, п'ять!
Час прийшов відпочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата - скоки-скоки!
Десять, дев'ять, вісім, сім!
Час за парти нам усім.
Маса сонця становить 99,8% від усієї маси Сонячної системи. Навколо Сонця обертається вісім планет, кілька карликових планет, десятки тисяч астероїдів, сотні тисяч комет і крижаних тіл.
Спостереження за поведінкою соняшника.
Соняшник - символ Сонця. Він знайшов своє місце під Сонцем, бо постійно орієнтується на небесне Світило - повертає за ним свою, схожу на Сонце, голову. Він іде за Сонцем. . .
На сонечко я схожий,
І сонечко люблю,
До сонця повертаю
Голівоньку свою.
Встало вранці сонце
Зазирнуло у віконце
Ми до нього потягнулись
За промінчики взялись
Нумо дружно присідати
Сонечко розвеселяти
Встали-сіли
Встали-сіли
Бачте як повеселіли
Стало й сонце танцювати
Нас до кола припрошати
Нумо разом Нумо всі
Потанцюймо на росі
Дослід 1
Запропонуйте дітям визначити, чи однаково Сонце нагріває різні поверхні.
Для цього покладіть на підвіконня, освітлене Сонцем, аркуші, зокрема білого та чорного кольорів.
Через певний час попросіть дітей доторкнутися до аркушів і зробити висновок, поверхні якого кольору найшвидше нагріваються, а які кольори відбивають сонячне тепло.
Дослід 2
Два тижні назад ми з вами посадили у горщик квасолю і накрили коробкою з отвором.
Проросле стебельце рослини було направлене до отвору. А це свідчить про те, що все живе тягнеться до Сонця, до його світла і тепла.
Недарма рослини називають «зеленими дітьми Сонця».
Дослід 3
Посадіть цибулю у два стаканчики і поставте на підвіконня.
Після того, як цибулька проросте, один стаканчик поставте у темне місце.
Поливайте і спостерігайте ріст цибулинок та колір стебелець.
(Діти за допомогою лічилки обирають «Сонце».)
Лічилка
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Будем в Космосі гулять.
Ось чудова зірка сяє –
Будеш Сонцем ти яскравим!
«Сонце» стоїть у колі, довкола нього ходять діти – «планети» і промовляють:
Ми, планети – твої діти,
Ти нас можеш всіх зігріти.
Навкруг тебе ми кружляєм
І нікуди не тікаєм.
На останньому слові діти разом присідають у колі. «Сонце» ходить по колу і гладить кожну дитину по голівці, промовляючи:
Ви – мої маленькі діти.
Буду я вас всіх любити.
Подарую свою ласку,
Щоб жили ви, наче в казці.
IV. Підсумок дня. Рефлексія
Робота в щоденнику вражень