Урок Я досліджую сіт. Тема "Космос"

Про матеріал
Матеріал розробки формує уявлення про Всесвіт, Сонячну систему; розвиває пізнавальний інтерес, уміння спостерігати, робити висновки, виховує необхідність берегти нашу Землю як єдину планету.
Перегляд файлу

Тематичний день

«Чи можливе на Землі життя без Сонця?»

І. Ранкова зустріч

1. Вітання

Я всміхаюсь сонечку:

  • Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

  • Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра!

Усміхаюсь людям,

Зичу їм добра!

2.   Щоденні новини 

- Добрий день, маленькі дослідники планети Земля!

- З яким настроєм прийшли на урок?

- Від чого залежить ваш настрій?

- А чи впливає на настрій людини погода? Природа?

Сьогодні: день, число, місяць.

3. Мій настрій

II. Ознайомлення із темою та метою дня  

  1. Відгадування загадки  для визначення теми дня

Із за моря випливає,

Промінці ласкаві має,

Заглядає у віконце.

Це яскраве, кругле… (Сонце).

 

  • Що дає нам Сонце?
  • Чи можливе на Землі життя без Сонця?

 

  1. Створення асоціативного куща «Сонечко» 
  • Що нам дає сонечко?

 

                  Вітаміни      Життя       Енергія

Світло

                                         Пов’язане зображення

              Радість            Тепло    Настрій

 

  • Для жителів планети Земля велике значення мають сонячне світло і тепло.

Сонце зігріває й освітлює Землю.

 

Результат пошуку зображень за запитом "солнце и животніе"

  • Сонце дає природі тепло, світло, енергію.

Завдяки цьому ростуть рослини, живуть тварини і люди.

            Результат пошуку зображень за запитом "сонце і природа"

III. Робота над темою дня «Чи можливе на Землі життя без Сонця? »

  1. Проблемне питання
  • Ми знаємо, що без Сонця на Землі життя неможливе.
  • А чи є життя на самому Сонці?
  • Яка поверхня в Сонця? Чи видно на ній океани, сушу?

   Виявляється, Що на Сонці зовсім немає життя.

   Сонце – це зірка, велетенська розжарена куля з газів. Воно випромінює величезну кількість тепла. Так багато, що його можна лише віддавати, а самому скористатися з нього вже неможливо.

   Учені, які спостерігають за Сонцем, стверджують, що його поверхня схожа на кашу, що весь час кипить, фиркає, булькає. Але цю кашу не можна куштувати, бо вона газована й дуже гаряча. Навіть наблизитися нікому до Сонця неможливо – відразу можна згоріти.

 

  1. Ознайомлення з буквою «С»

- Яка перша буква у слові «Сонце»?

- Напишіть її в повітрі.

- Давайте зліпимо цю букву з пластиліну.

- Назвіть слова, які починаються на букву «С».

- На що схожа буква «С»?

 

  1. Рухлива вправа

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Час прийшов відпочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата - скоки-скоки!

Десять, дев'ять, вісім, сім!

Час за парти нам усім.

 

  1. Читання казки Ірини Прокопенко «Сонце та Сонечко»

Сонце та сонечко

  • Як могли розвиватися події, описані в казці, далі?

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди про Сонце як зірку Сонячної системи та його значення для живих організмів
  • Що ви знаєте про Сонце?

Маса сонця становить 99,8% від усієї маси Сонячної системи. Навколо Сонця обертається вісім планет, кілька карликових планет, десятки тисяч астероїдів, сотні тисяч комет і крижаних тіл.

 

Спостереження за поведінкою соняшника.

Соняшник - символ Сонця. Він знайшов своє місце під Сонцем, бо постійно орієнтується на небесне Світило - повертає за ним свою, схожу на Сонце, голову. Він іде за Сонцем. . .

 На сонечко я схожий,

 І сонечко люблю,                           

 До сонця повертаю

 Голівоньку свою.

  1. Рухлива вправа

Встало вранці сонце

Зазирнуло у віконце

Ми до нього потягнулись

За промінчики взялись

Нумо дружно присідати

Сонечко розвеселяти

Встали-сіли

Встали-сіли

Бачте як повеселіли

Стало й сонце танцювати

Нас до кола припрошати

Нумо разом Нумо всі

Потанцюймо на росі

 

  1. Перегляньте відео про Сонце та його значення для життя (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=EEJGVOxuQ5g.

 

  1. Ми дослідники. Проведення спостережень

Дослід 1

Запропонуйте дітям визначити, чи однаково Сонце нагріває різні поверхні.

Для цього покладіть на підвіконня, освітлене Сонцем, аркуші, зокрема білого та чорного кольорів.

Через певний час попросіть дітей доторкнутися до аркушів і зробити висновок, поверхні якого кольору найшвидше нагріваються, а які кольори відбивають сонячне тепло.

Дослід 2

Два тижні назад ми з вами посадили  у горщик квасолю і накрили коробкою з отвором.

Проросле стебельце рослини було направлене до отвору.  А це свідчить про те, що все живе тягнеться до Сонця, до його світла і тепла.

Недарма рослини називають «зеленими дітьми Сонця».

Дослід 3

Посадіть цибулю у два стаканчики і поставте на підвіконня.

Після того, як цибулька проросте, один стаканчик поставте у темне місце.

Поливайте і спостерігайте ріст цибулинок та колір стебелець.

 

  1. Гра «Сонячна родина»

(Діти за допомогою лічилки обирають «Сонце».)

Лічилка

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Будем в Космосі гулять.

Ось чудова зірка сяє –

Будеш Сонцем ти яскравим!

 

«Сонце» стоїть у колі, довкола нього ходять діти – «планети» і промовляють:

                             Ми, планети – твої діти,

                             Ти нас можеш всіх зігріти.

                             Навкруг тебе ми кружляєм

                             І нікуди не тікаєм.

 

На останньому слові діти разом присідають у колі. «Сонце» ходить по колу і гладить кожну дитину по голівці, промовляючи:

                               Ви – мої маленькі діти.

                               Буду я вас всіх любити.

                               Подарую свою ласку,

                               Щоб жили ви, наче в казці.

 

  1. Створення виробу «Сонце». Виставка дитячих робіт

 

IV. Підсумок дня. Рефлексія

Робота в щоденнику вражень

  • Для мене Сонце відкрило свої таємниці.
  • Я радію сонечку.
  • Сонечко і мій настрій.
docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку