13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок-презентація .Тема: "Герберт Уеллс "Чарівна крамниця".Точка зору дорослого і дитини в новелі".

Про матеріал
Урок-презентація цікавий,створений для учнів 7 класу в умовах дистанційного навчання. Урок цікавий. І вчитель,і учні отримали задоволення від нього. Завдання,підібрані вчителем, наводять учнів на думку,що чарівне поряд із нами,слід тільки ретельніше придивлятися до оточуючого світу, мати мрію,вірити в добро.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок зарубіжної літератури в 7класіВчитель : Добинда Тетяна Миколаївна. Тарутинський НВК «ЗОШ І-ІІІст.-ліцей-ДНЗ»Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця»Точка зору дорослого і дитини в новелі.

Номер слайду 2

продовжити знайомство з життям і творчістю письменника;допомогти глибше зрозуміти ідейно-художній зміст фантастичної новели; розвивати образне, асоціативне та критичне мислення, творчу уяву, навички виразного читання, переказу, аналізу твору, висловлення своїх міркувань з приводу прочитаного; сприяти формуванню потреби берегти дитячі мрії і враження, оптимістичне сприйняття світу. Мета уроку:

Номер слайду 3

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Герберт Уеллс якось зазначив: «Має право називатися справжнім письменником лише той, хто може навчити чого-небудь своїх сучасників, хто краще бачить навколо і більше бачить попереду. Я завжди згоден думати, що я усе-таки такий». Так, дійсно такий. І ми в цьому переконалися, ознайомившись із його новелою. Сьогодні ми побуваємо у творчій майстерні письменника, чарівній крамниці.

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань. Літературне досьє Герберта Уеллса . Бліц-опитування.* країна, яку представляє письменник, – Англія;* літературні титули – класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»);* література, яку представляє – науково-фантастична, фентезі, соціально-побутова проза;* «літературний батько» – Жуль Верн;* літературні жанри – оповідання, новела, роман;* найвідоміші твори – «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів», «Людина-невидимка»;*основна проблема творчості – людина та її цінності в технократичному суспільстві.

Номер слайду 5

Незвичайне поруч. Варто подивитись уважніше довкола, прислухатись... Закрийте очі. Уявіть, що ви повільно підходите на край скелі, відри­ваєтесь .І, наче птахи, летите над землею. Ви пролітаєте над зеленим гаєм, над безмежним мо­рем пшениці... Відкрийте очі. В польоті відчуваємо і хвилювання, і неповторне блаженство, і гармонію зі світом. Саме ці почуття опановують нами, коли ми за­нурюємось у світ фантастики. Відкривши книги англійського письменника Герберта Уеллса, ви здійсните міжпланетні польоти, подорожуватимете Місяцем, прямуватимете за героями земними прос­торами і відчуватимете себе частинкою Всесвіту. А сьогодні на уроці ми відкриємо двері казкової крам­ниці, щоб поговорити про чарівну пригоду на вулиці Ріджен-стріт.

Номер слайду 6

Виразне читання уривку з тексту. "Крамниця була неве­личка, тісна і досить темна. Коли ми причинили за со­бою двері, дзвоник на них жалібно теленькнув. Хвили­ну чи дві в крамниці, крім нас, нікого не було, і ми мали час роззирнутися. Ось тигр із пап'є-маше на скляній вітрині, що стоїть на невисокому прилавку, — поваж­ний добродушний тигр, який розмірено киває голо­вою, ось найрізноманітніші кришталеві кульки, порце­лянова рука з колодою чарівних карт, цілий набір різних завбільшки чарівних акваріумів; ось нескромний чарівний капелюх безсоромно виставив напоказ свої пружини. На підлозі стояло кілька чарівних дзеркал».

Номер слайду 7

5. Евристична бесіда за прочитаним.-Чим вас здивував продавець? - Він був «дивний, блідий, темноволосий чо­ловік», мав вуха різного розміру, підборіддя, як носок черевика».- «Дістав у себе з голови скляну кульку».- У продавця в роті появляється то клубок, то кулька, а прейскурант він дістав із-за щоки.- Він, наче фокусник, потримав над вогнем палець, і той перетворився на паличку червоного сургучу.- Перетворився на кролика, тобто продавець робив усе, щоб підтвердити, що це «справжня чарівна крам­ниця».-Це дійсно незвичайна крамниця, але чарівників тут кілька. Назвіть їх.- Продавець, доглядачі. Саме вони були гос­подарями дивного товару і подарували Джіпу чотири пакунки. - А хто ,на вашу думку, допоміг батькові Джіпа побачити чарівні речі?-Звісно,Джіп.

Номер слайду 8

Так. Хіба це не диво? До того дня оповідач ту чарівну крамницю бачив здалеку кілька разів, а раз чи двічі навіть проходив повз її вітрину, де лежало багато привабливих дрібничок: чарівні кульки, чарівні кури, чудодійні ковпаки, ляльки, кошики з при­чандаллям для фокусників, колоди звичайнісіньких на вигляд карт». Але батькові Джипа навіть на думку не спадало зайти туди. Чому так? -Дорослі надто заклопотані буденними справами, їм чарівні речі здаються звичайними іграш­ками, розвагою. -На одне й те ж саме батьки і діти див­ляться зовсім по-різному. Оповідач міг ніколи не побачити чарівних речей, коли б не син. Взагалі, маленькі діти повертають до­рослих у дитинство. Прокладає стежку в дитинство — ось яке диво творить Джип для свого батька, і в того зникає острах і недовіра, адже синові «ця крамниця подо­бається». Тож, щоб диво відбулося, треба бути добрим і піклуватися про інших. Як це, виявляється, просто!

Номер слайду 9

Словникова робота. Прейскурант – перелік цін на товари і послуги.Ґатунок – якість. Галерея – довге приміщення з суцільним рядом великих вікон на одній з подовжніх стін. Пап'є-маше – матеріал для муляжів, котрий отри­мують із суміші волокнистих матеріалів з клеєм, крох­малем, гіпсом. Салон – приміщення для виставок, а також мага­зин художніх виробів. Патент – документ на право займатися торгівлею або промислом.Інкубатор – апарат для виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці. Міраж – дещо уявне. Пілястр – вертикальний виступ на поверхні стіни у вигляді частини вбудованого в неї чотиригранного стовпа.

Номер слайду 10

Спостереження  над  текстом  художнього  твору. У  новелі  «Чарівна  крамниця»  автор  проводить цікаву паралель  між  світоглядом дорослої людини  і  дитини. Автор  переконує,  що  завжди потрібно вірити  в  диво, у  душі  залишатися дитиною,  вміти  сприймати життя як прекрасний  дарунок  і  чарівне свято.

Номер слайду 11

3. Евристична  бесіда. Як  сприймає  крамницю  батько,  а  як  син?Яким  чином  син  заводить  батька  у  крамницю?   («Джип,  милий  мій  хлопчик,  успадкував  материну  вихованість  і  не  просив  повести  його  в  крамницю, ненабридав мені  благаннями.  Він  просто  тяг  мене  зовсім несвідомо  за  палець  до  дверей,  і  я  добре  розумів,  що  йому  хочеться»). Що  підтверджувало,  що  крамниця  була  справді  незви-чайною ?     (кришталеві  кульки,  порцелянова  рука, ча-рівні  акваріуми,  чарівні  дзеркала,  незвичайний  прода-вець) 

Номер слайду 12

Номер слайду 13

-Чи  міг  зайти  у  крамницю будьхто?Який  момент  батьком  заволоділо  почуття страху?  («Тепер  він  (продавець)  повністю  заволодів  Джипом.  Він  відірвав малого  від  мого  пальця й заходився  розповідати  йому  про  свої  кляті  товари… Невдовзі  я  з  невиразною  тривогою  та  почуттям  дуже  схожим  на  ревнощі,  що  Джип  ухопився  за  його  палець -  достоту,  як  звичайно  хапався  за  мій»).

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Проведення дослідження- Дайте відповіді на запитання. Заповніть таблицю.1) Чому саме Джип потягнув батька, а не навпаки? (Діти чистіші духовно.)2) Кому легше сприйняти нове життя — дітям чи дорослим? Як про це сказав автор?3) Що символізують дзеркала у творі? 4) Як автор повідав, якщо в людині є вади, то вони будуть збільшені до потворності в новому світі?5) Так хто здатен роздивитися в буденних речах їх потаємну чарівну суть? Як про це сказав автор?

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Світ очима дитини Світ очима батька. Готова сприйняти будь-яке диво; іграшки, речі оживають у її уяві; захоплено сприймає таємничі ігри, включається в них; має свої маленькі таємниці. Реалістично дивиться на події, життєві явища, речі; не розуміє фантазій сина; ревнує, намагається привернути увагу й прив’‎язаність сина; хоче побачити диво очима дитини.

Номер слайду 17

Робота зі словником літературознавчих термінів. Пригадайте, що таке новела, які її різновиди бувають. Доведіть, що твір «Чарівна крамниця» — новела.- Дайте визначення поняттю фантастичний твір, визначте, що в творі Г. Уеллса реалістичне, а що — фантастичне.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реальне Фантастичне. Прогулянка батька із сином, відвідування крамниці іграшок, любов дітей до фокусів, їхня багата фантазія. Різні чудеса та перетворення в крамниці, участь дитини в цьому чарівництві.

Номер слайду 18

Самостійна робота. Заповнення таблиці «Композиція новели «Чарівна крамниця».{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Експозиція. Крамниця — міраж. Зав'язка. Джип підвів батька до вітрини. Розвиток діїОгляд чарівних речей. Фокуси продав­ця. Марні спроби розбещеного хлопчи­ка. Товари для Джипа. Огляд виставки. Кульмінація. Зникнення хлопчика. Розв'язка. Диво для Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне. 

Номер слайду 19

Підсумки до уроку. Прийом «Власна думка».- Батьків треба слухати, щоб власні діти в майбутньому слухали вас.- Фантазія — це шлях до зростання творчої особистості.-А ви як думаєте? Інтерактивна вправа «Мікрофон»- Продовжте речення.«Я хотів би (-ла б) побачити диво...»

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Підготувати вибіркові перекази :«Сприйняття подій батьком», «Сприйняття подій сином». Намалюйте інтер’‎єр чарівної крамниці, у яку випадково потрапили ви. Що там могло б бути цікавого?

Номер слайду 21

Дякую за увагу !!!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гапотченко Зоя
    Дякую! Презентація дуже сподобалася.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
3673
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку