Урок "Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників" 5 клас

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 5 класів "Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників"
Перегляд файлу

5 клас

 

Розробила

вчитель української мови

та літератури

Харківської гімназії №82

Овчинникова Олена Володимирівна,

                                                                  спеціаліст ІІ категорії

 

 

 Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників. Правопис прикметників

Мета:

навчальна: повторити й узагальнити знання, вміння й навички з теми

розвивальна: розвивати гнучкість мислення

виховна: виховувати інтерес до культури мовлення

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань

         1. Перевірка д/з (впр.22)

 

         2. Бесіда

1). Який розділ мовознавства вивчає частини мови?

2). На які групи поділяються частини мови?

3). Назвіть самостійні (з прикладами)

4). Назвіть службові (з прикладами)

5). Що називається іменником?

6). Які морфологічні ознаки має ця частина мови?

7) Коли ми пишемо в іменниках велику букву, коли ставимо лапки?

 

         3. Словниковий диктант (взаємоперевірка)

Село «Зелений гай», харківські проспекти, Тихий океан, тиха річка, цукерки «Вечірній Київ», народний переказ «Білгородський кисіль», вода «Миргородська», вулиця Виноградна, рожеві троянди, українець, український.

 

ІІ. Мотивація навчання

  • Підберіть до будь-якого іменника зі словникового диктанту прикметник, складіть словосполучення, а потім речення
  •  

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

 

ІІІ. Виконання системи завдань на основі повторення вивченого

  1. Бесіда

1). Що називається прикметником?

2). Як визначити рід, число і відмінок прикметника?

 

      2. Вправа № 25 (письм.)

Індивідуально до дошки речення № 1 синтаксичний розбір

 

  1. Вправа № 27 (письмово)
  2. Творче завдання

Доберіть до іменників, записаних на дошці, якомога більше прикметників

Складіть з 2 словосполученнями речення

Зима –

Книжка –

Картина –

Екскурсія –

Друг –

  1. Паралельно сильний учень складає невеличкий текст «Моя улюблена книжка», використовуючи прикметники
  2. Відгадайте загадки, відповідь – прикметник з іменником. Відповідь запишіть до зошитів
  1. Крил не має, а навколо Землі і Місяця літає? (Штучний супутник).
  2. Який рік тягнеться один день? (Новий рік)
  3. Ніхто його не лякає, а воно тремтить. (Осикове листя).
  1. Учень читає твір про улюблену книжку

 

 

ІV. Закріплення знань.

Подумайте і дайте відповіді на запитання:

  1. Що називається прикметником?
  2. На які питання відповідають прикметники?
  3. Яку синтаксичну роль виконують?
  4. Назвіть відомі вам морфологічні ознаки прикметників?
  5. Розкажіть про вживання голосних у відмінкових закінченнях прикметників.
  6. Яке значення мають прикметники у мовленні людини?

V. Підсумок

VІ.  Домашнє завдання

§3, усно відповіді на питання на с.27 (Хочу і можу), впр.28 (письм.), реч.№ 1 (синт.)

doc
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку