Урок."Природно-географічні умови Апеннінського півострова"

Про матеріал
Матеріал уроку закріпить знання учнів про особливості географічного положення Апеннінського півострова, про природні умови та заняття його жителів; склад населення; розвиває навички роботи з історичною картою та історичними джерелами, вміння висловлювати власні судження, порівнювати історичну інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, вдосконалює вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал шляхом складання таблиць; виховує толерантність, пошану до історії інших народів, інтерес до вивчення античної історії.
Перегляд файлу

 

    

 

 

 

Роботу на сьогоднішньому уроці будуть регулювати 2 смайлики- сонечко і хмаринка.  Ви скажете як?  Поясню. Якщо в ході уроку ви готові до відповіді на поставлені питання, то, піднімаєте смайлик сонечко, який буде свідчити про вашу готовність, якщо смайлик - хмаринка, він буде свідчити, що ви не готові до відповіді.

 

 

Актуалізація опорних  знань.  Інтелектуальна розминка, яка має виявити знавця  – Характеристикпоняття  цивілізація.

1. Коли завершується період первісності?

2. Що таке цивілізація?

3. На зміну якому періоду приходить період, який вчені називають цивіліза-

     цією?

4.Що означає цивілізація латинською?

5. Перерахуйте показники переходу від первісності до цивілізації.

6. З історією яких цивілізацій ми вже  познайомились?

7. Чим запам’яталася вам кожна із вивчених цивілізацій?

 

 

 Хто найбільше назве характеристик цивілізації, той і стане переможцем  історичної розминки « Характеристики цивілізації».

Йому присвоюється звання «Знавець характеристик цивілізації». Привітаємо переможця, який,  керуючись настановами девізу уроку « активним і уважним будь» здобув перемогу з найвищим балом. Наслідуйте приклад вашого товариша і отримуйте задоволення від роботи. 

 

     Перегортаємо наступну сторінку всесвітньої історії, яка познайомить нас з цивілізацією Стародавнього Риму, колискою якої став Апеннінський півострів. Ще в давнину греки  стали називати його Італією. Спочатку цю назву вживали щодо південної частини півострова, багатої на пасовища для худоби. У ІІІ столітті до н.е. так почали називати весь півострів. І сьогодні на ньому розташована Італія, одна з розвинутих країн Європи. Там виникла Римська держава, яка як і Греція відноситься до Античного світу.

          Тема уроку. Природно-географічні умови Апеннінського півострова.

Мета уроку:  визначити особливості  географічного положення Апеннінського півострова, схарактеризувати природні умови та заняття його жителів; з’ясувати склад населення; розвивати навички роботи з історичною картою та історичними джерелами, вміння висловлювати власні судження, порівнювати історичну інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, вдосконалювати вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал шляхом складання таблиць; виховувати толерантність, пошану до історії інших народів, інтерес до вивчення античної історії.

 

 

рНа уроці формуються такі предметні компетентності:

 Хронологічна компетентність розвивала уміння учнів орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;

Просторова компетентність розвивала уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;

Інформаційна компетентність розвивала уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;

Логічна компетентність розвивала уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації.озвиток освіти; на прикладі Галицько-

.

літопису характеризувати розвиток літописання; визначати особливості архітектури та образотворчого мистецтва Галицько-Волинської держави; Обладнання: підручник, хрестоматія, презентація, роздавальний матеріал.

розпізнавати й описувати найвідоміші пам’ятки архітектури та образотворчого Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 Очікувані результати: 

учні зможуть: визначати особливості географічні положення Апеннінського півострова; аналізувати природні умови і заняття населення; характеризувати його склад.

                                      Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

   ІV.   ВИВЧЕННЯ  НОВОГО МАТЕРІАЛУ

                              План

  1. Особливості географічного положення Апеннінського півострова.
  2. Природні умови.
  3. Заняття населення півострова.
  4. Склад населення.

П.1  Щоб визначити географічне положення Апеннінського півострова, яке в свою чергу допоможе прослідкувати природні умови цієї довгої , вузької смужки суходолу, що заходить далеко в море, урочисто оголошуємо відкриття картографічної лабораторії «».  Перепусткою до неї є карта підручника, карта на парті, каркас таблиці «Об’єкти географічного положення Апеннінського півострова». Діти, дайте знати, піднявши відповідний смайлик , кого охорона пропустила до картографічної лабораторії.

  Діти, хочу сказати, що тихенько сидіти в лабораторії на вдасться, бо за правилами лабораторії треба працювати з картою, давати відповіді на поставлені питання і використовуючи здобуті знання заповнювати таблицю.

Робота в лабораторії виявить найкращого збирача історичної інформації .

Тож бажаю цікавої роботи, нових знань та відкриттів  в картографічній лабораторії, а запорукою успіху буде ваш сьогоднішній гарний настрій.

Робота з картою.

  • Колискою цивілізації Стародавнього Риму став Апеннінський півострів.
  • Тож питання перше:
  • 1. Де знаходився А\п-ів?
  • 2.Форму чого він має?
  • 3. Які гори простягаються на півострові?
  • 4. То за назвою якого географічного об’єкта півострів так називається?
  • 5. Які високі гори є природним північним кордоном Італії?
  • 6. Водами, яких морів омивається західне узбережжя півострова?
  • 7. Води, якого моря омивають східне узбережжя півострова?
  • 8. Води якого моря омивають південне узбережжя?
  • 9. Як називається острів, що примикає до півострова на пд. зх.?
  • 10. Якою протокою сполучається з півостровом?
  • 11. Які судноплавні річки протікають по території півострова і     

      забезпечують зв’язки між областями?

 

Підводимо підсумки роботи в лабораторії. Хто з співробітників лабораторії хоче познайомити нас зі змістом своєї таблиці.

Це допоможе нам визначити найкращого збирача географічної інформації.  Звання « Найкращий збирач географічної інформації»  за результами роботи присвоюється.. .

 

П.2  Природні умови.

Методичний прийом. Практичність теорії.

Проблемне питання. Чи визначає географічне положення  природні умови своєї території?

Щоб дати відповідь на це питання візьміть на допомогу відкриття, що ви зробили, працюючи в картографічній лабораторії.

  • Скажіть, чому на територію півострова  не проникають холодні північні вітри?
  • Раз холодні вітри не проникають, який клімат буде переважати?( м’який і теплий – середземноморський)
  • Чи часто бувають заморозки і морози?
  • Дощів випадає більше, ніж у Греції.
  • На узбережжі і в гірських долинах ґрунти дуже родючі: і вулканічний ґрунт і родючі чорноземи.
  • Землі Стародавнього Риму здавна були багаті на корисні копалини.
  • Жителі видобували тут мідь, золото, срібло, олово, глину, мармур.

П.3 Заняття жителів півострова.

Молодці, діти. Працюєте плідно, мабуть настанови девізу уроку вам допомагають і це добре.

Методичний прийом. Займи позицію.

Як ви думаєте, географічне положення, природні умови півострова допоможуть нам визначити заняття його жителів? Якщо думаєте так, то підніміть відповідний смайлик. А от для характеристики занять об’єднаємося в творчі групи. Кожне об’єднання отримає конвертик, який вам передали давні римляни з надією, що вам буде цікаво дізнатися про їх заняття.  А от, щоб  словесно описати кожне заняття  потрібно зробити наступне:

  • Зчитати інформацію з піар-коду
  • Використати матеріал інформаційної карточки
  • І на основі цих джерел скласти  словесний опис заняття, назва якого лежить в конвертику такому загадковому.

 

   Кожна група повинна найдоступніше описати довірене їй заняття, бо за найкращий опис її співробітники отримають нове знання «». У нас уже є і знавці, і збирачі, тож приймайте і …

 

Висновок з даного  питання зробіть у формі ланцюжка, який з’єднає між собою.   Географічне положення, природні умови, заняття.

Яка творча група справиться з цим питанням перша, покаже час. Привітаємо…

П.4 Стародавній Рим, як і Стародавня Греція поділялася на історичні області, пов’язані з розселенням племен. Найбільшими за природними умовами були: Етрурія, Лація, Кампанія, Апулія. І знову проблемне питання:

Які ж племена населяли півострів? Досліджували це питання, спираючись на історичні джерела наші юні історики -…

Тож запросимо їх до бесіди і познайомимося з результатами проведеного  їх дослідження.

Досліджувачі передають здобувачам освіти візитки племен, ті дякують.

Методичний прийом « Піт-стоп»

Зробіть стисло і швидко три висновки з матеріалу уроку:

  • Апеннінський півострів займав зручне географічне положення;
  • Природні умови спряли розвитку господарства;
  • Територію півострова населяли різні племена.

Рефлексія.  Чи сподобався вам урок? 

 Хвилинка інтернету. Виберіть смайлик, який покаже ваші враження від уроку.

Підсумок уроку. Чого вас навчили події  даного уроку.

 

   

 

    

Д\з: п.44. (ст.164-165), вивчити поняття, оформити контурну карту. 

 

 

 

 

   

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
29 січня 2022
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку