Урок «Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади і суспільства».

Про матеріал
Урок «Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади і суспільства». Підручник О. Гісем, О. Гісем 2019 р. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС. 6 КЛАС.
Перегляд файлу

6 КЛАС.   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС.

Урок №

Тема «Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади і суспільства».

Мета : визначити особливості впливу природного середовища на формування китайської цивілізації; проаналізувати характерні риси утворення державності в Стародавньому Китаї, розвивати навички аналізу й порівняння історичних явищ; виховувати повагу до історії різних народів.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, перевірка готовності учнів та обладнання до уроку.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Дидактична гра «Чи знаєте ви…»

  1. Який бог в індуїзмі є грізним носієм космічної енергії, що творить і руйнує?
  2. Що означає поняття «карма»?
  3. Хто був засновником буддизму?
  4. У чому Будда вбачав причину страждань людини?

 

Завдання на дошці. (Виконує один учень самостійно)

Заповнити порівняльну таблицю «Релігії Стародавньої Індії»

Індуїзм

Будизм

 

 

 

 Робота з картою

Показати на карті:1. Де знаходиться Індія? 2.  Які річки протікають Індією? 3. Головні міста.

Повідомлення теми та мети уроку.

Запис у зошити теми уроку.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Природні умови та господарство Стародавнього Китаю.

Розгляд питання відбувається у формі заслуховування повідомлень підготовлених учнями до уроку.

Бесіда.

  1. Якою є природа Китаю?
  2. Яку зернову культуру вирощували на півночі Китаю, а яку —

на півдні?

 

Знайдіть на карті (с. 82) дві головні річки Китаю.

 

  1. Соціальний устрій.

Розповідь вчителя.

Правителем царства, головним жерцем та воєначальником був ван (цар). Він міг віддавати накази будь-якому своєму підданому та вважався власником усієї землі в царстві. Влада вана була спадковою. Селяни та ремісники сплачували податки, які йшли на потреби вана, його двору та війська.

Населення було поділене на п’ять рангів: до першого належав ван, до другого, третього й четвертого — чиновники, до п’ятого — просте населення (селяни та ремісники). Кількість і якість їжі, одяг, розмір будинку, земельного наділу визначалися за рангом людини. Поза рангами перебували

раби, якими були військовополонені. Раб не міг стати вільною людиною.

Також усе населення, незалежно від рангу, об’єднувалося в роди. Рід був основною одиницею китайського суспільства. За тяжкі злочини карали не лише злочинця, але й весь його рід.

 

Бесіда

  1. Хто такий ван? Яку роль він відігравав у давньокитайському

суспільстві?

Дидактична гра «Снігова куля»

Перший учасник називає історичний факт, дату, термін, що стосується пункту, який розглядається. Кожний наступний учасник має повторити всі слова, які називали його попередники, і додати своє.

 

  1. Організація влади та перші династії.

Розповідь вчителя.

На території сучасного Китаю існувало багато різних держав — царств.

Історики називають царства за іменем правлячої династії. Так, найдавнішою відомою нам династією була Шан, тому перша китайська держава теж мала назву Шан. За династії Чжоу було закладено підвалини подальшого розвитку наступних держав на території Китаю: поділ населення на ранги, безмежна влада правителя та сприйняття його як «сина Неба» — посередника між божественним Небом та людьми. При цьому лише доброчесний правитель

міг отримати «мандат Неба» — можливість правити народом. Якщо ж правитель вів себе негідно, то Небо, як вірили давні китайці, відбирало в нього свій «мандат», тобто позбавляло влади. Китайські царства були дуже войовничими. Кожен правитель прагнув перемогти сусідів і змусити їх сплачувати данину. Тому територія Китаю постійно змінювалася: то розширювалася, то розпадалася на десятки та навіть сотні дрібних держав.

 

  1. Династія Цінь.

Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал підручника на ст.90-91, визначаючи особливості розвитку імперії Цінь.

Дидактична гра «Три запитання»

Учні після опрацювання відповідного пункту, складають та записують на окремих аркушах паперу  три запитання. Потім обмінюються аркушами та відповідають на запитання.

 

  1. Династія Хань.

Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал підручника на ст.91-92, визначаючи особливості розвитку імперії Хань.

Бесіда.

  1. Коли існувала династія Хань?
  2. Який важливий винахід було зроблено за часів династії Хань?
  3. Що таке Великий Шовковий шлях?

Робота з картою.

 З найдіть на карті (с. 82) Великий Шовковий шлях. Через які міста і регіони він проходив?

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

Дидактична гра «Три речення»

Учні почерзі передають зміст вивченого нового матеріалу трьома простими реченями.

Робота з ілюстраціями на ст. 88-89

Робота з документом

Самостійно прочитати документ  на ст.91 і відповісти на питання:1. Як виглядала гробниця імператора Цінь Ши Хуан-ді.

Бесіда.

1. Назвіть головні річки Китаю.

2. У чому полягає головна особливість вирощування рису?

3. Накресліть ієрархічну піраміду китайського суспільства.

4. Поясніть значення термінів «син Неба» та «мандат Неба».

5. Хто такий Цінь Ши Хуан-ді? Які перетворення він здійснив?

6. Чому Великий Шовковий шлях має таку назву? За правління

якої китайської династії він виник?

V.ПІДСУМКИ УРОКУ

Заключне слово вчителя.

Природа Китаю різноманітна. Основними річками є Хуанхе на півночі та Янцзи на півдні. Основними господарськими культурами Давнього Китаю були рис, просо та чай. Китайці навчилися виготовляти шовк. Правителем Давнього Китаю був ван. Населення поділялося на ранги та незалежно від рангу об’єднувалося в роди. Першим імператором Китаю став правитель царства Цінь на ім’я Ін Чжен, який узяв собі титул Цінь Ши Хуан-ді. За правління династії Цінь у Китаї розгорнулося масштабнее будівництво, до якого залучали тисячі людей. Після народного повстання до влади прийшла династія Хань. Вона збагатилася завдяки торгівлі з іншими країнами.

Виставлення оцінок.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Опрацювати пар.28-29 підручника.
  • Творче завдання. Дізнатися за додатковими джерелами, із якою метою було створено теракотову армію. Підготуйте повідомлення.
  • Виконати завдання на контурній карті ст.7

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2022
Переглядів
1783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку