Урок-проект "Як зимують звірі"

Про матеріал
Матеріал стане в нагоді при вивченні життя тварин взимку. Допоможе розкрити значення тварин для життя людини. А також сприятиме формуванню вмінь працювати з художнім твором.
Перегляд файлу

Як зимують звірі

Навчання грамоти. 1 клас

Тип за складом учасників: груповий.

Тип за мірою реалізації між предметних зв’язків: між предметний. Тип за результатом діяльності: дослідницько-інформаційний. Термін виконання: тиждень.

Мета та завдання:

. формувати вміння працювати з художнім текстом;

. вчити учнів проводити дослідницьку діяльність в літературі, мові, природі, науці;

. розвивати в учнів пізнавальні інтереси, бажання більше знати, прагнення з’ясовувати невідоме;

. вчити працювати з додатковою літературою;

. розвивати, збагачувати усне мовлення та словниковий запас слів;

. розкривати значення тварин для життя людини;

. сприяти вихованню любові до тварин, дбайливого ставлення до них.

Обладнання:

Малюнки звірів.

Виставка малюнків білки.

Плакат «Бережіть тварин».

Схема проекту дослідження.

Картки завдань для роботи над текстом в групах.

Комп’ютер.

Диск із зображенням білки, її «сушарні».

Папки з матеріалами досліджень в літературі, природі, мові, науці.

 

Урок - проект

Тема. Удосконалення навичок читання тексту. Опрацювання тексту «Дбайлива господиня» О. Кононенка.

Мета. Розширити знання учнів про життя білки; формувати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

                                               Хід уроку

  1.                  Організація класу.

Загадка

Що за птаха прилітала, Землю крилами вкривала? Крилами сніжними, Білими і ніжними.

(Зима)

  1.               Повторення вивченого.
  1.                 Мовна зарядка

2.

Шубка в шибку заглядала:

«Чи зима ще не настала?»

Шубці хочеться гуляти,

З кожушком у сніжки грати.

Два стоноги, дві стоніжки Захотіли грати в сніжки. Тільки ж як ліпити сніжки- Рук нема, одні лиш ніжки.

Гавкав у дворі Пушок Не на кицю - на сніжок,

Бо сніжок холодним пухом Впав на носик і на вухо.

Шишкар шишку з вершечку сосни Нишком на лиску струсив - Ой, смішний!

Сніговик морквяний ніс Вгору віника підніс І питає: «Перехожі,

Чом на мене ви не схожі?»

Я стою а ви вбігах,

Ви у пальтах, у шапках Гей, скажіть, у вас носи,

Як у мене для краси?

Ой веселая зима,

Не ходи до нас дарма!

Більше снігу принеси,

Всі доріжки притруси.

І доріжки, і горбки,

Щоб каталися санки.

  1.             Мозковий штурм. -.

Дітям весело, коли снігу багато. А от звірям важко в таку пору знайти собі

їжу, коли все засипано снігом.

Звірі-це...

  1.             Гра «В сніжки»

а) «Що в середині» нора - (лисиця) дупло — (білка) барліг - (ведмідь) ямка - (заєць)

б) «Я називаю предмет а ви називаєте його маленьким» заєць - (зайчик) ведмідь - (ведмедик) вовк - (вовчик) їжак - (їжачок) лисиця - (лисичка) білка - (білочка)

в) «Я називаю ознаку звіра, а ви - хто це?» хитра - (лисиця) спритна - (білка) вайлуватий - (ведмідь) злий - (вовк) боязливий - (заєць)

3. Підібрати малюнок звіра до звукової схеми

III. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні ми дізнаємось, чим білочка харчується взимку і де вона бере собі їжу.

Упродовж тижня ми працювали над проектом «Як звірі зимують». Складається він з 3-х етапів роботи:

І етап - поділ на групи:

  1.                   група - природознавці;
  2.                   група - літературознавці;
  3.                   група - мовознавці;
  4.                   група - науковці.

П етап - робота над джерелами інформації.

ІП етап - презентація.

  1.               Презентація проекту.

Презентація результатів діяльності груп дослідників:

  1.                 «Природознавці».

Завдання пошуково-творчого характеру:

- Що станеться, якщо їжак, ведмідь, борсук не ляжуть взимку в сплячку?

Під час презентації вивішується плакат «Бережіть тварин», представляється папка зібраного матеріалу з додаткової літератури.

  1.                 «Літературознавці».

Представляється папка зібраного матеріалу «Письменники і поети про білку».

  1.                 «Мовознавці».

Складають загадки, вірші про тварин.

  1.                 «Науковці»

Представляють папку зібраного матеріалу наукових текстів «Які зміни відбуваються в житті звірів зимою».

  1.                 Дослідницька робота над текстом «Білочка - дбайлива господиня»
  1.                 Кононенка.

. Види самостійної роботи учнів:

  •                    Опрацювання тексту вдома
  •                    Читання тексту напівголосно в класі
  •                    Завдання на картках
  •                    Робота в групах

. Самостійна робота в групах на уроці

  1.                 Літературознавці Завдання:
  •                    Придумати свій заголовок до тексту.
  •                    Довести, чому саме такий заголовок придумали.
  •                    Конкурс на кращого читця.
  1.                 Природознавці Завдання:
  •                    Провести дослідження. Чи лягає в сплячку білка?
  •                    Вибіркове читання. Чим живиться білка?
  1.                 Мовознавці Завдання:
  •                    Словникова робота: пояснити значення незрозумілих слів.
  •                    Знайти і зачитати рядки, в яких пояснюється назва тексту.
  •                    Описати білку як тварину.
  •                    Зачитати рядки тексту, які відповідають зображенню на комп’ютері.
  •                    Скласти розповідь за малюнком.
  1.                 Науковці Завдання:
  •                    Зачитати рядки, в яких розповідається як білка «садить» рослини.
  •                    Яким кущам, деревам допомагає білка розмножуватись (ліщині - ховає в сухому листі горіхи, дубу - ховає жолуді).

VI. Підсумок уроку

  1.                 Про що розповідається в тексті «Білочка — дбайлива господиня»?
  2.                 Яка участь білки у житті людини?
  3.                 Підведення підсумків проекту.

Учні провели дослідження тварини у природі, літературі, мові, науці. Провели дослідження над текстом «Білочка - дбайлива господиня»

О. Кононенка.

  •                    природознавці Текст як - літературознавці
  •                    мовознавці
  •                    науковці

Навики та вміння, які були сформовані в учнів на уроці за допомогою методу проекту:

  •                    Самостійно працювати з додатковою літературою в групах.
  •                    Проводити дослідницько-інформаційну роботу в групах.
  •                    Працювати творчо.
  •                    Працювати самостійно над текстом в групах.
  •                    Вміти робити висновки та узагальнення вивченого матеріалу.
  •                    Самооцінка (вербально).

V II. Оцінювання (вербальне).

Самооцінка учнів.

VIII. Релаксація.

  •                    Що відчували ви на початку проекгу? (хвилювання, боязливість, невпевненість, цікавість, зосередженість).
  •                    Що відчули на завершення проекту? (радість, задоволення).

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку