Тип за складом учасників: груповий.
Тип за мірою реалізації між предметних зв’язків: між предметний. Тип за результатом діяльності: дослідницько-інформаційний. Термін виконання: тиждень.
. формувати вміння працювати з художнім текстом;
. вчити учнів проводити дослідницьку діяльність в літературі, мові, природі, науці;
. розвивати в учнів пізнавальні інтереси, бажання більше знати, прагнення з’ясовувати невідоме;
. вчити працювати з додатковою літературою;
. розвивати, збагачувати усне мовлення та словниковий запас слів;
. розкривати значення тварин для життя людини;
. сприяти вихованню любові до тварин, дбайливого ставлення до них.
Малюнки звірів.
Виставка малюнків білки.
Плакат «Бережіть тварин».
Схема проекту дослідження.
Картки завдань для роботи над текстом в групах.
Комп’ютер.
Диск із зображенням білки, її «сушарні».
Папки з матеріалами досліджень в літературі, природі, мові, науці.
Урок - проект
Тема. Удосконалення навичок читання тексту. Опрацювання тексту «Дбайлива господиня» О. Кононенка.
Мета. Розширити знання учнів про життя білки; формувати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Хід уроку
Загадка
Що за птаха прилітала, Землю крилами вкривала? Крилами сніжними, Білими і ніжними.
(Зима)
2.
Шубка в шибку заглядала:
«Чи зима ще не настала?»
Шубці хочеться гуляти,
З кожушком у сніжки грати.
Два стоноги, дві стоніжки Захотіли грати в сніжки. Тільки ж як ліпити сніжки- Рук нема, одні лиш ніжки.
Гавкав у дворі Пушок Не на кицю - на сніжок,
Бо сніжок холодним пухом Впав на носик і на вухо.
Шишкар шишку з вершечку сосни Нишком на лиску струсив - Ой, смішний!
Сніговик морквяний ніс Вгору віника підніс І питає: «Перехожі,
Чом на мене ви не схожі?»
Я стою а ви вбігах,
Ви у пальтах, у шапках Гей, скажіть, у вас носи,
Як у мене для краси?
Ой веселая зима,
Не ходи до нас дарма!
Більше снігу принеси,
Всі доріжки притруси.
І доріжки, і горбки,
Щоб каталися санки.
Дітям весело, коли снігу багато. А от звірям важко в таку пору знайти собі
їжу, коли все засипано снігом.
Звірі-це...
а) «Що в середині» нора - (лисиця) дупло — (білка) барліг - (ведмідь) ямка - (заєць)
б) «Я називаю предмет а ви називаєте його маленьким» заєць - (зайчик) ведмідь - (ведмедик) вовк - (вовчик) їжак - (їжачок) лисиця - (лисичка) білка - (білочка)
в) «Я називаю ознаку звіра, а ви - хто це?» хитра - (лисиця) спритна - (білка) вайлуватий - (ведмідь) злий - (вовк) боязливий - (заєць)
3. Підібрати малюнок звіра до звукової схеми
III. Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні ми дізнаємось, чим білочка харчується взимку і де вона бере собі їжу.
Упродовж тижня ми працювали над проектом «Як звірі зимують». Складається він з 3-х етапів роботи:
І етап - поділ на групи:
П етап - робота над джерелами інформації.
ІП етап - презентація.
Презентація результатів діяльності груп дослідників:
Завдання пошуково-творчого характеру:
- Що станеться, якщо їжак, ведмідь, борсук не ляжуть взимку в сплячку?
Під час презентації вивішується плакат «Бережіть тварин», представляється папка зібраного матеріалу з додаткової літератури.
Представляється папка зібраного матеріалу «Письменники і поети про білку».
Складають загадки, вірші про тварин.
Представляють папку зібраного матеріалу наукових текстів «Які зміни відбуваються в житті звірів зимою».
. Види самостійної роботи учнів:
. Самостійна робота в групах на уроці
VI. Підсумок уроку
Учні провели дослідження тварини у природі, літературі, мові, науці. Провели дослідження над текстом «Білочка - дбайлива господиня»
О. Кононенка.
Навики та вміння, які були сформовані в учнів на уроці за допомогою методу проекту:
V II. Оцінювання (вербальне).
Самооцінка учнів.
VIII. Релаксація.