Контрольна робота №1. ( 9 клас) Пряма й непряма мова. Складносурядне речення
І, ІІ варіант
Завдання 1-5 стосується тексту. Вони мають по чотири варіанти відповіді, серед яких один правильний,6-12 тестові завдання, 13-14 установити відповідність, 15 скласти діалог.
Контрольна робота №1. Пряма й непряма мова. Складносурядне речення
І варіант
Завдання 1-5 стосується тексту. Вони мають по чотири варіанти відповіді, серед яких один правильний. Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
(1)У давньогрецького лікаря Асклепія (Ескулапа) було дві доньки – панацея та Гігія. (2) Вони мали дар зцілення, і допомагали батькові в лікуванні. (3) Самовпевнена Панацея вважала себе всесильною й хвалилася: »Я можу знайти єдині ліки, які позбавлять від усіх хвороб». (4)А скромна Гігія казала, що такого засобу не може бути. (5) Боги дали людині Розум, Волю, Пам’ять, щоб вона могла себе порятувати в непередбачуваних обставинах. (6) Так і пішли сестри різними шляхами. (7) Досі Панацея шукає один-єдиний засіб від усіх недугів ….і Гігія дбає про фізичне та духовне здоров’я людства.
1.Пряму мову використано в реченні
А. першому Б. другому В. третьому Г. четвертому
2. Непряму мову використано в реченні
А. першому Б. другому В. третьому Г. четвертому
3. На місці крапок (речення 7) має бути
А. тире Б. кома В. крапка з комою Г. жоден розділовий знак
4. Складносурядним є речення
А. перше Б. друге В. п’яте Г. сьоме
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А. першому Б. другому В. третьому Г. четвертому
6. Виберіть варіант, який є закінченням визначення.
Чуже мовлення, передане дослівно, без змін, називається…
А) прямою мовою; В) діалогом; Б) непрямою мовою; Г) цитатою.
7. Складносурядним є речення
А. Хто рано встає, тому Бог дає. Б. Люблю весну, та хто її не любить…
В. А я, молода дівчина, та й горя зазнала…
Г. Любіть травинку, і тваринку, і сонце завтрашнього дня.
8. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Місяць сходив…вибрати
А. і заливав сріблом увесь простір.
Б. коли всі ми вийшли надвір.
В. і зорі засівали все небо.
Г. зорі сяяли, як діаманти.
9. Розділовий сполучник поєднує частини складносурядного речення
А. Білим молоком укривають весну сади, а весна в них запалює вишні.
Б. Або їдемо зараз стоячи, або чекатимемо на наступну маршрутку.
В. П’янкий бузок над спраглим серцем, і враз – симфонія дощу.
Г. Я звала радість на пораду, але прийшла чомусь журба.
10. Частини речення Натискаєш на кнопку всередині – і двері відчиняються виражають
А. причиново-наслідкові зв’язки Б. одночасність подій
В. протиставлення Г. зіставлення
11. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення
А. Пройшла гроза і знову літня проза.
Б. І небо теплотою глибиніє і радість наливається в серця.
В. Малює літо вранішнє вікно і відбивають пустку скляні двері.
Г. Сміється річки сяюча блакить і гомонить під вербами малеча.
12. Коми не треба ставити між частинами складносурядного речення
А. В мене була лиш мати та був іще сивий дід.
Б. Дідусь мов живий і здоровий і ніби немає війни.
В. Бур’ян глушив жоржини біля хати і в генах щось взялося за косу.
Г. Знову нам з далини поїзди прокричать і простукають швидко колеса.
13. Установіть відповідність. 1. Кома 2. Тире
А. Ми всі за характером різні …і смаки не однакові в нас.
Б. Вдалині хиталися дерева … і синів задуманий прибій.
В. Ураз труснуло всю світобудову … і тиша впала на свічадо плес.
14. Установіть відповідність.
1. «П, - а:- П». 2. «П, - а. – П». 3. «П, - а, - п». 4. А: «П!»
А. Ти тікаєш день за днем ти благаєш Все віддайте.
Б. Закони одні але люди чомусь не надто ними переймаються промайнула в голові дівчини думка Найчастіше навпаки.
В. Прочитайте останню главу сказав Сашко й докинув Там багато повчального знайдеш.
Г. Віра хлопчику озвався Перун це вміння бачити далі аніж той хто не вірить.
Д. На чужину на чужину на чужину вистукують розмірено колеса.
15. Складіть і запишіть діалог (по 3-4 репліки від учасника). Ситуація. Ви телефонуєте до ЖКГ, щоб вирішити проблему – протікання води з крана.
Контрольна робота №1. Пряма й непряма мова. Складносурядне речення ІІ варіант
Завдання 1-6 стосується тексту. Вони мають по чотири варіанти відповіді, серед яких один правильний. . Прочитайте текст і виконайте завдання 1-6.
(1)Дослідники й досі сперечаються про те, що з’явилося раніше: одяг чи прикраси. (2) Прикраси підкреслюють зовнішність …або вони можуть доповнювати гармонійний стиль. (3) Що з ним носять, найлегше визначити за призначенням одягу та якістю тканини.(4) Стиль прикрас має відповідати віку: із зовнішністю молодої дівчини не сумісні масивні золоті каблучки, камінці, громіздкі сережки-підвіски. (5) Надіваючи прикраси, треба бути впевненою, що вони доповнять зовнішній вигляд, а не зіпсують враження. (6) Коко Шанель казала: «Якщо хочете бути елегантною, замініть кількість якістю». (7) Також вона зауважила, що краще щось із прикрас зняти, ніж додати.
1. Пряму мову використано в реченні
А. першому Б. п’ятому В. шостому Г. сьомому
2. Непряму мову використано в реченні
А. першому Б. п’ятому В. шостому Г. сьомому
3. У реченні 4 «зайвим» є прикметник
А. молодої Б. не сумісні В. масивні Г. громіздкі
4. Складносурядним є речення
А. перше Б. друге В. третє Г. четверте
5. Виділене слово не сумісні (речення 4) виконує роль
А. додатка Б. присудка В. означення Г. обставини
6. На місці крапок (речення 2) має бути
А. тире Б. кома В. крапка з комою Г. жоден розділовий знак
7. Складносурядним є речення
А. В озерах ніжилось латаття, хитали ряску карасі.
Б. Я стою і дивлюсь, і жалю ні за чим вже не маю.
В. Лиш соняхи стояли, наче люди, і зі своїх долонь поїли літом.
Г. Минула ніч, і сонце білогриве несе на тросі огненному день.
8. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення У свої права вступав вечір…вибрати
А. і забирав із собою тепло дня. Б. але холодніше не ставало.
В. бо сонце вже натомилось. Г. кидаючи тінь навкруги.
9. Розділовий сполучник поєднує частини складносурядного речення
А. То інеєм трави вкриваються , то сонце їх палить невпинно.
Б.І все на світі треба пережити, і кожен фініш – це, по суті, старт.
В. У степах і лісах звір заплутає слід, та капканом на лапі змикається коло.
Г. Ніби вчора, рідна мамо, ви мене будили рано, а світанок дивограєм розквітав.
10. Частини речення Примарно тихо прочинились двері, і хтось нечутно перейшов поріг виражають
А. зіставлення Б. протиставлення В. одночасність подій Г. послідовність
11. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення
А. За твоєю тінню ранок простягає руки і у вирій відлітає синій птах.
Б. Знов напливають тумани і знову дощить і дощить.
В. Розмова тече і в грубці потріскують дрова.
Г. Ще мить і сльози затоплять світ.
12. Коми не треба ставити між частинами складносурядного речення
А. Скрипучі двері пам’яті причинено і згадкам всім підрубано крило.
Б. Штукатурка осипалася і стіна неймовірно повищала фреску явивши.
В. Блукали дощі на куценьких кудлатих лапах і пахли вони нам то морем, то молоком.
Г. А сьогодні над Харковом зупинилися табуни південних хмар і йде справжній тропічний дощ.
13. Установіть відповідність 1. тире 2. Кома
А. Дмухнув вітер понад ставом ….і сліду не стало.
Б. Під вечір стихли голоси … і на небі засяяли зірки.
В. Бігла музична струнка олениця … і птаха музична кудись летіла.
14. Установіть відповідність.
Схема : 1. «П, - а: - П». 2. «П, - а. – П». 3.«П, - а, - п». 4.«П», - а.
А. І звертають хлопцеві з дороги кидають привітно на ходу Ти куди козаче кривоногий може вже шукаєш молоду.
Б. Ото каже перехожий вигадав конвалії з роси такі ж і дівчині не подаруєш.
В. Той хто не хоче зраджувати нізащо не зрадить погодилася несподівано Птаха І немає значення кого чи що зраджуєш.
Г. Думає що схопив Творця за бороду подумала Мальва й важко зітхнула.
Д. Бути зухвалим на дорозі біда попередив учитель і додав Тихіше їдеш далі будеш.
15. Складіть і запишіть діалог (по 3-4 репліки від учасника). Ситуація: Спекотної днини ви помітили в чужому авто зачиненого собаку, який знемагає від задухи. Телефонуєте до поліції з проханням допомогти