Урок. Речення. Типи речень.

Про матеріал

Урок з української мови з використанням диференційних та інтерактивних методів навчання. На уроці у учнів формуються навички визначати види речень, складати їх, використовувати знаки в кінці речення в залежності від їх типу.

Перегляд файлу

 

 

УРОК   1     

ТЕМА . Речення. Види речень за метою висловлювання та інтонацією.

 

МЕТА.  Узагальнити і систематизувати знання учнів про речення, їх види за метою висловлювання та інтонацією, закріпити уміння інтонувати речення з додержанням логічного наголосу, розвивати вміння узагальнювати, вдосконалювати писемні та мовленнєві навички, збагачувати словниковий запас , розвивати фонематичний слух . Виховувати шанобливе ставлення до книги, формувати потребу читати .

 

ТИП УРОКУ. Урок узагальнення знань вироблення умінь і навичок.

 

ФОРМИ  І  МЕТОДИ:

бесіда , навчальні та ігрові вправи                     робота з дидактичними картками,

сюжетна гра                                                          активізація життєвого досвіду

                                                                                елементи проблемного навчання

                                                                                робота в групах

ЛЕКСИКА: бібліофіл.

 

 

 

                                       ПЕРЕБІГ            УРОКУ

 

ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ


МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

    1.Відгадування загадок з елементами бесіди.

                                      На базарі не знайдеш,

                                      На вагах не зважиш. 

                                                               ( Знання.)

  • Для чого людині (особисто тобі ) знання?    
  • Що є джерелами знань?
  • Про яке джерело знань йдеться в загадці?

                                        Язика не має, а розуму навчає.

                                                                ( Книга.)

 

АКТУАЛІЗАЦІЯ   ЗНАНЬ

 

     1.Аналіз слова «книга» за п*ятиряддям .

     2.Звуковий аналіз слова «книжка».

     3.Називання прислів’їв про книгу .

           -   Пригадайте з уроків читання прислів’я про книгу, поясни їх значення.

        Словникова робота : бібліотека, бібліофіл.

  • Що ви тільки що згадували? (прислів’я, речення) 

 

ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ   УРОКУ

 

  • Сьогодні ми присвячуємо урок спогадам про речення.

 

ЗАКРІПЛЕННЯ  ЗНАНЬ , ВИРОБЛЕННЯ  УМІНЬ  І  НАВИЧОК

 

      1.Активізація знань учнів з теми.

          а) Мозкова атака.

           -  Згадайте все. Що ви знаєте про речення.

     (доповнення відповідей та корекція знань )

          б)  Фронтальна робота за таблицею « Типи речень»

 

                                        Т И П И            Р Е Ч Е Н Ь

 

 

за метою  висловлювання                                                за інтонацією

 

розповідні  .  !                                                                окличні   !   ?!

питальні     ?  ?!                                                                  неокличні    .       ?

спонукальні   .   !  

 

          Хвилинка ерудита. В Іспанії розділові знаки ставляють не тільки в кінці речень. Але і на його початку, тільки в перевернутому вигляді. Як ви думаєте , чому ?

           в)  Усна фронтальна робота над текстом вправи 60.

           -  Зі скількох речень складається текст?

           -  Прочитай питальні речення, розповідні, спонукальні.

           -  Знайди речення із звертанням, поясни розділові знаки.

           -  Визнач тему і головну думку тексту .

 

   2. Вироблення умінь і навичок. Робота в групах.

           а )  Складання речень різних типів про книгу.

              - Поставте питання про книгу любій групі.

              - За допомогою спонукальних речень складіть поради з користування книгою, підручником. Використовуй звертання.

           б)   Постановка розділових знаків в кінці речень :

                 …що записані на аркушах

             Книжка-джерело знань

             З книжкою легко жити і працювати

             Любі діти, книга вчить, як на світі треба жить

                 Дидактична гра «Знайди картку».

( у кожного учня набір карток, що виготовили на уроці трудового навчання, з позначеними розділовими знаками: !   .   ?   ?!   … )

                 Вчитель читає речення, учні наслух визначають його тип, сигналізують.

             в)   Встановлення меж речень. Завдання подані на аркушах.

 

     Любіть книжку вона полегшить вам життя вона навчить вас шанувати людину і самих себе книжка окрилює розум і серце почуттям любові до світу, до людини

     Я люблю книжки кожна з них мені здається чудом любіть книжку-джерело знань

                                                                                 ( Максим Горький)

             г)    Складання прислів’їв

          Книга вчить                            ключ до знань.

          Великі знання                         як на світі жить.

          Книги                                       починаються з книжки.

 

             д).   Поширення речень. Диференційна робота.

      1(високий рівень)група: самостійно поширюють подані речення.

                Піднявся вітер.

                З’явились хвилі.

                Вони котились.

      2група(достатній рівень): поширюють речення за допомогою питань.

                 (Де?) піднявся (який?) вітер.

                 (Де?) з’явилися (які?) хвилі.

                 Вони (як?) котилися (до чого?).

      3група(середній рівень): поширюють речення за допомогою довідкових слів, працюють під контролем вчителя, коментовано.

                  Піднявся вітер                                 сильний, на морі.

                 З’явилися хвилі                                темні, на воді.

                 Вони котилися                                  до берега, з шумом.

Фронтальна перевірка.

             е)  Складання  діалогу.

         Групи отримують завдання, інструкції та тематику діалогів

                   « У бібліотеці» , « У книгарні»

         Придумайте рекламу дитячій книзі, щоб звернути увагу дітей-читачів до неї.

(форму презентації учні обирають самі)

             ж)  Читання анаграми.

 

                                                          КНИ

                                      ДА
                                                                            КРИ
                                              ГА
                                                                      Є
                                                          ЛА

 

 

  • Чому так кажуть?

 

ПІДСУМОК   УРОКУ

  • ЩО на уроці сподобалося? Було цікавим?
  • Що було складним?
  • Для чого вивчаємо цю тему?

 

ДОМ.  ЗАВДАННЯ

        Інструктаж до вправи 63 на сторінці 32.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
1311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку