Урок" Речення зі звертаннями, вставними словами ( словосполученнями, реченнями). Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання "

Про матеріал

Тема. Речення зі звертаннями, вставними словами ( словосполученнями, реченнями).

Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання

Мета: поглибити знання учнів про звертання, вставні слова(словосполучення,

речення) їх стилістичну роль у мовленні;

розвивати вміння виділяти в реченнях поширені і непоширені

звертання,риторичні звертання, правильно інтонувати такі речення;

формувати вміння визначати спосіб морфологічного вираження звертань;

удосконалювати творчі вміння складати речення із звертаннями за

опорними словами, розширювати речення шляхом самостійного введення в

них слів-звертань, використовувати їх в усному та писемному мовленні;

удосконалювати вміння спілкуватися державною мовою: тлумачити поняття,

висловлювати думки, почуття;

формувати математичну компетентність: перетворювати інформацію з однієї

форми в іншу;

формувати загальнокультурну грамотність: використовувати досвід взаємодії

з творами мистецтва;

розвивати культуру усного й писемного мовлення, уміння аналізувати мовний

матеріал;

виховувати повагу та пошану до творчості Лесі Українки, на прикладі її життя

виховувати в учнів стійкість, мужність, силу духу

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: роздатковий матеріал із текстами, презентація, опорні таблиці, картки, збірки творів письменниці.

Перебіг уроку

Ухиляйся від злого та добре чини,

та й навіки живи! Біблія

Дівчино горда, що стала взірцем для поетів!

Ти йшла проти бурі,

Мірялась силою з нею,

Проти надії надіялась ти.

Тож годиться й тебе, непоклінну,

Слово твоє, що міцніше за крицю,

Називать – Ломикамінь!

М.Рильський

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

2.Бесіда

Що ви знаєте про звертання та вставні слова ?

  • 1.Звертання – це … (слово або сполучення слів)
  • 2.Звертання називає … (особу чи предмет, до якого звертається мовець)
  • 3.Звертання має форму … (кличного відмінка)
  • 4.Звертання може стояти… (на початку, в середині і в кінці речення)
  • 5.Звертання не буває… (членом речення)
  • 6.На письмі звертання виділяється…( комою, знаком оклику)
  • 7.Вставні слова — це слова… (що виражають ставлення мовця до
  • висловлюваного)
  • 8.Вставні слова не є …(членами речення)

9.На письмі вставні слова…( виділяються комами)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

Робота з епіграфом

Прочитайте епіграф – слова з Біблії. Як ви їх розумієте? Що для вас у житті зло, а що – добро?

Як ви думаєте, про кого йде мова у поетичних рядках М.Рильського?

Як автор називає Лесю Українку? ( Взірцем для поетів, Ломикаменем).

Чому саме такими словами автор характеризує поетесу?( Л.Українка пробивалася до людей яскравою квіткою надії на те, що її страдницька Україна стане вільною і незалежною державою, що її рідна мова відродиться, проб'ється, як квітка-ломикамінь, крізь морок численних принижень і заборон, бо за народним повір'ям — приносить щастя).

А що означає слово Ломикамінь?( Леся Українка здійснила незабутню подорож на гору Ай-Петрі, де помітила ніжну квітку — едельвейс, яка пробила каміння, рвучись до сонця. Назвала цю квітку “Ломикамінь”).

Чому автор написав це слово з великої літери? Як ще в літературі називають Лесю Українку? (Дочка Прометея)

А що таке в даному тексті «дівчино горда»? ( Звертання)

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

(Учні записують у зошити тему уроку, епіграфи).

V. Опрацювання навчального матеріалу

1.Робота з текстом

Прочитайте текст, випишіть з нього власні назви та загальні, що до них відносяться, поставивши їх у кличному відмінку.

Батько Петро Антонович був юристом, любив і поважав літературу, народну творчість, історію, мову. Кожній своїй дитині намагався дати освіту.

Мати Олена Петрівна – відома дитяча письменниця, що мала літературний псевдонім Олена Пчілка. Мабуть, її талант передався дочці Лесі: свій першій вірш вона написала у 1880 році, коли їй було всього 9 років. Крім Лесі, у родині зростали її брати і сестри. Старший брат Михайло був для неї і другом, і порадником.

Великий вплив на неї мав її дядько Михайло Петрович Драгоманов – історик, дослідник, перекладач, композитор Микола Віталійович Лисенко, Михайло Старицький – один із засновників українського театру.

(Батьку Петре Антоновичу, мамо Олено Петрівно, Олено Пчілко, дочко Лесю, брате Михайле, дядьку Михайле Петровичу Драгоманов, композиторе Миколо Віталійовичу Лисенко, засновнику Михайле Старицький).

2. Слово вчителя

Риторичне звертання – це звертання, яке не має на меті буквальний контакт з особою чи явищем, до якого звертаються. Мета риторичного звертання – привернути увагу читача до тієї особи чи явища, до яких звертається автор. Мо­вець, адресуючи риторичне звертання самому собі, ста­вить за мету не спілкування з особою, до якої звертаєть­ся, а виявляє свій душевний стан, думки, почуття тощо: Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка); Красо України, Подолля! Роз­кинулось мило, недбало! (Леся Українка);

3. Спостереження мовних явищ

Уважно читаємо завдання і робимо короткі висновки.

  • 1.До виділеного слова спробуйте поставити питання. Чи залежить звертання від інших слів у реченні?
  • Грай, моя пісне, як вітер сей грай!
  • 2.Що або кого називає виділене слово? Якою частиною мови воно виражається? У якій формі вживається? (у формі кличного відмінка)
  • Весно! Прилинь.
  • Спи ж ти, малесенький.

3.Яке місце займає звертання у реченні?

  • Не шуми, вітре, серед ночі.
  • Вітре, не шуми серед ночі.
  • Серед ночі не шуми, вітре.

4.Із скількох слів може складатися звертання?

  • Ти занадто палка, моя пісне!
  • Молодієш, Києве, хоч старий літами.
  • 5.Зробіть усний розбір речення. Вкажіть, чим виступає звертання в реченні.
  • Понеси мене на крилах, радосте моя.
  • Речення спонукальне, неокличне,просте, поширене, односкладне, означено-особове, повне.

4.Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу

Риторичне звертання – це звертання, яке не має на меті буквальний контакт з особою чи явищем, до якого звертаються. Мета риторичного звертання – привернути увагу читача до тієї особи чи явища, до яких звертається автор. Мо­вець, адресуючи риторичне звертання самому собі, ста­вить за мету не спілкування з особою, до якої звертаєть­ся, а виявляє свій душевний стан, думки, почуття тощо: Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка); Красо України, Подолля! Роз­кинулось мило, недбало! (Леся Українка);

(Якщо перед звертанням стоять вигуки о, ой і вони виконують роль підсилювальної частки, то кома після них не ставиться. Інші вигуки відділяються від звертання комами).

5. Дослідження-пошук

Дослідіть, у яких звертаннях форма кличного відмінка збігається з формою називного (в останньому реченні, іменники, які стоять у множині)

То ж при тобі, мій друже давній, пройшло життя дитячеє моє…

Фантазіє, богине легкокрила,

Ти світ злотистих мрій для нас одкрила.

Мріє, не зрадь! Я так довго до тебе тужила…

Та минав ти, наш Кобзарю, чужії пороги,

орав свою вбогу ниву, рідні перелоги.

Ви щасливі, високії зорі, все на світі вам видно звисока.

Назвіть речення, у яких вживаються поширені звертання.

Чому слово Кобзар написано з великої літери? (вірш «На роковини Шевченка»)

Назвіть речення, у якому вжито однорідні звертання.

6. Лінгвістична хвилинка (лірична хвилинка)

Лариса Петрівна хоч і була прикута до ліжка, та мала багато друзів, з якими листувалася. Вона писала листи і отримувала їх від Івана Франка, Бориса Грінченка, Ольги Кобилянської. Перебуваючи на лікуванні, писала листи до батьків, дядька та тітки, братів та сестер.Декламування вірша «Шлю до тебе малий сей листочок…»

Зверніть увагу! В офіційних відносинах використовується мовний етикет.

7. Практична робота

Ваше завдання на картці № 1. До слів у лівій колонці доберіть слова з правої, поставивши їх у кличному відмінку.

Дорогий директор

Шановний друг

Рідний президент

Вельмишановний батько

Глибокошановний пан прем'єр

Високоповажний лікар

Яке звертання використали б ви, починаючи листа до тата, бабусі, ровесника, директора школи? Які слова краще вживати під час звертання до незнайомої людини?

Творча спадщина поетеси велика: це і вірші, і поеми, і драматичні твори, і проза. Наше завдання – зберегти все це і передати наступному поколінню.

8. Групова робота

Об'єднайтесь у дві команди.

Завдання для кожної групи. Усно складаєте речення так, щоб подані слова виступали підметами, а потім звертаннями.

І група зі словами брат, мати

ІІ група зі словами Михайло, дядько

Провідною темою творів Лесі Українки була тема рідного краю, України. Кожен рядок її поезії пройнятий палкою любов'ю до Батьківщини, до народу.

Наступне завдання на картці №2. Прочитати речення. Знайти звертання, визначити їх місце у реченні. Схематично зобразити речення. У зошити записуємо тільки схеми.

До тебе, Україно, наша бездольная мати, струна моя перша озветься.

І ти колись боролась, мов Ізраїль, Україно моя!

Слово, чому ти не твердая криця?

Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє!

Зброє моя, послужи воякам краще, ніж служиш ти хворим рукам!

Тяжка хвороба вразила тіло, а не дух поетеси. Вона мужньо зносила біль, операції, розлуку з Україною, бо змушена була лікуватися за кордоном. У її поетичних рядках немає розпачу, плачу, зневіри. Вона жила надією і вірою в краще. «Без надії сподіваюсь» - так називається її вірш, що й донині звучить як гімн життю:

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись.

Жити хочу – геть, думи сумні!

9.Виконання вправи з підручника

10.Практична робота

У кожного з вас є картка під номером №3. Спишіть речення, поставивши звертання у відповідній формі, розставте розділові знаки. Вкажіть вид звертань за будовою.

  • 1.То ж при тобі (мій друг давній) пройшло життя дитячеє моє…
  • 2.(Фантазія) (богиня легкокрила), Ти світ злотистих мрій для нас одкрила.
  • 3.(Мрія) не зрадь! Я так довго до тебе тужила…
  • 4.Та минав ти (наш Кобзар) чужії пороги орав свою вбогу ниву рідні перелоги.
  • 5.Ви щасливім(високії зорі)все на світі вам видно звисока.
  • 11.Творче завдання
  • Ввести дані слова у речення ( видно, на щастя, здається, правда).
    1- ше – щоб вони були членами речення.
    2- ге – вставними словами.

12.Самостійна робота.

Пропоную вам переробити речення на речення із звертаннями, які записані на картці №5. записати, пояснити розділові знаки.

  • 1.Хай славляться поети на Землі!
  • 2.Житиме Леся у душах і думах наших.
  • 3.Друзі не забудуть життєвий подвиг Лесі Українки.
  • 4.Майбутні покоління повинні берегти спадщину великої поетеси.

Знайдіть четверте зайве серед поданих речень.

Доведіть, що ці речення є односкладними. Визначте їх вид.

Гадаю, нам всім варто долучитися до цих закликів, щоб пам'ять про Лесю Українку ніколи не згасала.

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія

1.Продовжте речення

  • -Сьогодні на уроці я дізналась (дізнався)…
  • -Тему я засвоїла (засвоїв)…
  • -На уроці я працювала (працював)…
  • -Мені на уроці вдалося…
  • -Мені на уроці не вдалося…

2.Завдання «Хто швидше»

(швидко і правильно розставити шість ком)

О люде мій рідний, моя ти родино,

брати мої вбогі, закуті в кайдани,

палають страшні, незагойнії рани

на лоні у тебе, моя Україно («Сльози-перли»).

(Рядки спроектовані на дошку без розділових знаків)

VІІ. Домашнє завдання

1.Вивчити теоретичний матеріал підручника.

2.Виконати вправу.

За вибором учня:

-Написати твір-мініатюру на тему «Житиме Леся у душах і думах наших»,

використовуючи вставні слова,словосполучення,речення та звертання.

Перегляд файлу

Урок  № 40

Тема. Речення зі звертаннями, вставними словами ( словосполученнями, реченнями).

Звертання  непоширені  й поширені.  Риторичне звертання

Мета: поглибити знання учнів про звертання, вставні слова(словосполучення,   

           речення) їх стилістичну роль у мовленні;

           розвивати вміння виділяти в реченнях поширені і непоширені

           звертання,риторичні звертання, правильно інтонувати такі речення;

           формувати вміння визначати спосіб морфологічного вираження звертань;

           удосконалювати творчі вміння складати  речення із звертаннями за

            опорними словами, розширювати речення шляхом самостійного введення в

           них слів-звертань, використовувати їх в усному та писемному мовленні;

           удосконалювати вміння спілкуватися державною мовою: тлумачити поняття,

          висловлювати думки, почуття;

          формувати математичну компетентність:  перетворювати інформацію з однієї

         форми в іншу;

          формувати загальнокультурну грамотність: використовувати досвід взаємодії  

          з творами мистецтва;

         розвивати культуру усного й писемного мовлення, уміння аналізувати мовний  

        матеріал;

         виховувати повагу та пошану до творчості Лесі Українки, на прикладі її життя

        виховувати в учнів стійкість, мужність, силу духу

 

Тип уроку: урок  вивчення  нового  матеріалу.      

Обладнання:  роздатковий матеріал із текстами, презентація, опорні таблиці, картки,  збірки творів письменниці.                                          

 

 

Перебіг  уроку

Ухиляйся від злого та добре чини,

та й навіки живи!                                                                                                                                   Біблія

                                                                    Дівчино горда, що стала взірцем для поетів!

Ти йшла проти бурі,

Мірялась силою з нею,

Проти надії надіялась ти.

Тож годиться й тебе, непоклінну,

Слово твоє, що міцніше за крицю,

Називать – Ломикамінь!

М.Рильський

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

2.Бесіда

Що ви знаєте про звертання  та  вставні  слова ?

  1.               Звертання – це … (слово або сполучення слів)
  2.               Звертання називає  …  (особу чи предмет, до якого звертається мовець)
  3.               Звертання має форму … (кличного відмінка)
  4.               Звертання може стояти… (на початку, в середині і в кінці речення)
  5.               Звертання не буває…  (членом речення)
  6.               На письмі звертання виділяється…( комою, знаком оклику)
  7.               Вставні слова — це слова… (що виражають ставлення мовця до

          висловлюваного)

  1. Вставні слова не є …(членами речення)
  2. На письмі вставні слова…( виділяються комами)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

      Робота з  епіграфом

Прочитайте епіграф – слова з Біблії.  Як ви їх розумієте? Що для вас у житті зло, а що – добро?

 

Як ви думаєте, про кого йде мова  у поетичних рядках М.Рильського?

Як автор називає Лесю Українку? ( Взірцем для поетів, Ломикаменем).

Чому саме такими словами автор характеризує поетесу?(  Л.Українка  пробивалася  до людей яскравою квіткою надії на те, що її страдницька Україна стане вільною і незалежною державою, що її рідна мова відродиться, проб’ється, як квітка-ломикамінь, крізь морок численних принижень і заборон, бо за народним повір’ям — приносить щастя).

А що означає слово Ломикамінь?(  Леся Українка  здійснила  незабутню подорож на гору  Ай-Петрі, де  помітила ніжну квітку — едельвейс, яка пробила каміння, рвучись до сонця. Назвала цю квітку “Ломикамінь”). 

Чому автор написав це слово з великої літери? Як ще в літературі називають Лесю Українку? (Дочка Прометея)

А що таке в даному тексті «дівчино горда»? ( Звертання)

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

(Учні  записують  у  зошити  тему  уроку,  епіграфи).

V. Опрацювання навчального матеріалу

     1.Робота з текстом

Прочитайте текст, випишіть з нього власні назви та загальні, що до них відносяться, поставивши їх у кличному відмінку.

Батько Петро Антонович був юристом, любив і поважав літературу, народну творчість, історію, мову. Кожній своїй  дитині намагався дати освіту.

Мати Олена Петрівна – відома дитяча письменниця, що мала літературний псевдонім Олена Пчілка. Мабуть, її талант передався дочці Лесі: свій першій вірш вона написала у 1880 році, коли їй було всього 9 років. Крім Лесі, у родині зростали її брати і сестри. Старший брат Михайло був для неї і другом, і порадником.

Великий вплив на неї мав її дядько Михайло Петрович Драгоманов – історик, дослідник, перекладач, композитор Микола Віталійович Лисенко, Михайло Старицький – один із засновників українського театру.

 

(Батьку Петре Антоновичу, мамо Олено Петрівно, Олено Пчілко, дочко Лесю, брате Михайле, дядьку Михайле Петровичу Драгоманов, композиторе Миколо Віталійовичу Лисенко, засновнику Михайле Старицький).

 

 

2. Слово  вчителя

Риторичне звертання – це звертання, яке не має на меті буквальний контакт з особою чи явищем, до якого звертаються. Мета риторичного звертання – привернути увагу читача до тієї особи чи явища, до яких звертається автор. Мо­вець, адресуючи риторичне звертання самому собі, ста­вить за мету не спілкування з особою, до якої звертаєть­ся, а виявляє свій душевний стан, думки, почуття тощо: Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка); Красо України, Подолля! Роз­кинулось мило, недбало! (Леся Українка);

 

3. Спостереження мовних явищ

Уважно читаємо завдання і робимо короткі висновки.

  1.               До виділеного слова спробуйте поставити питання. Чи залежить звертання від інших слів у реченні?

 

Грай, моя пісне, як вітер сей грай!

 

  1.               Що або кого називає виділене слово? Якою частиною мови воно виражається? У якій формі вживається?  (у формі кличного відмінка)

 

Весно! Прилинь.

Спи ж ти, малесенький.

3.Яке місце займає звертання у реченні?

 

Не шуми, вітре, серед ночі.

Вітре, не шуми серед ночі.

Серед ночі не шуми, вітре.

 

4.Із скількох слів може складатися звертання?

 

Ти занадто палка, моя пісне!

Молодієш, Києве, хоч старий літами.

 

5.Зробіть усний розбір речення. Вкажіть, чим виступає звертання в реченні.

 

Понеси мене на крилах, радосте моя.

 

Речення спонукальне, неокличне,просте, поширене, односкладне, означено-особове, повне.

4.Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу

Риторичне звертання – це звертання, яке не має на меті буквальний контакт з особою чи явищем, до якого звертаються. Мета риторичного звертання – привернути увагу читача до тієї особи чи явища, до яких звертається автор. Мо­вець, адресуючи риторичне звертання самому собі, ста­вить за мету не спілкування з особою, до якої звертаєть­ся, а виявляє свій душевний стан, думки, почуття тощо: Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка); Красо України, Подолля! Роз­кинулось мило, недбало! (Леся Українка);

(Якщо перед звертанням стоять вигуки о, ой і вони виконують роль підсилювальної частки, то кома після них не ставиться. Інші вигуки відділяються від звертання комами).

 

5. Дослідження-пошук

Дослідіть, у яких звертаннях форма кличного відмінка збігається з формою називного (в останньому реченні, іменники, які стоять у множині)

То ж при тобі, мій друже давній, пройшло життя дитячеє моє…

Фантазіє, богине легкокрила,

Ти світ злотистих мрій для нас одкрила.

Мріє, не зрадь! Я так довго до тебе тужила…

Та минав ти, наш Кобзарю, чужії пороги,

орав свою вбогу ниву, рідні     перелоги.

Ви щасливі, високії зорі, все на світі вам видно звисока.

Назвіть речення, у яких вживаються поширені звертання.

Чому слово Кобзар  написано з великої літери? (вірш «На роковини Шевченка»)

Назвіть речення, у якому вжито однорідні звертання.

6. Лінгвістична хвилинка (лірична хвилинка)

Лариса Петрівна хоч і була прикута до ліжка, та мала багато друзів, з якими листувалася. Вона писала листи і отримувала їх від Івана Франка, Бориса Грінченка, Ольги Кобилянської. Перебуваючи на лікуванні, писала листи до батьків, дядька та тітки, братів та сестер.Декламування  вірша  «Шлю до тебе малий сей листочок…»

Зверніть увагу! В офіційних відносинах використовується мовний етикет.

7. Практична  робота

Ваше завдання на картці № 1. До слів у лівій колонці доберіть слова з правої, поставивши їх у кличному відмінку.

 

Дорогий                           директор                                    

Шановний                       друг

Рідний                             президент

Вельмишановний           батько

Глибокошановний          пан прем’єр  

Високоповажний             лікар

 

Яке звертання використали б ви, починаючи листа до тата, бабусі, ровесника, директора школи? Які слова краще вживати під час звертання до незнайомої людини?

Творча спадщина поетеси велика: це і вірші, і поеми, і драматичні твори, і проза. Наше завдання – зберегти все це і передати наступному поколінню.

 8. Групова робота

Об’єднайтесь у дві команди.

Завдання для кожної групи. Усно складаєте речення так, щоб подані слова виступали підметами, а потім звертаннями.

І група  зі  словами   брат,  мати

ІІ група зі словами   Михайло,  дядько

Провідною темою творів Лесі Українки була тема рідного краю, України. Кожен рядок її поезії пройнятий палкою любов’ю до Батьківщини, до народу.

Наступне завдання на картці №2. Прочитати речення. Знайти звертання, визначити їх місце у реченні. Схематично зобразити речення. У зошити записуємо тільки схеми.

До тебе, Україно, наша бездольная мати, струна моя перша озветься.

І ти колись боролась, мов Ізраїль, Україно моя!

Слово, чому ти не твердая криця?

Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє!

Зброє моя, послужи воякам краще, ніж служиш ти хворим рукам!

Тяжка хвороба вразила тіло, а не дух поетеси. Вона мужньо зносила біль, операції, розлуку з Україною, бо змушена була лікуватися за кордоном. У її поетичних рядках немає розпачу, плачу, зневіри. Вона жила надією і вірою в краще. «Без надії сподіваюсь» - так називається її вірш, що й донині звучить як гімн життю:

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись.

Жити хочу – геть, думи сумні!

9.Виконання вправи з підручника

 

10.Практична робота

У кожного з вас є картка під номером №3. Спишіть речення, поставивши звертання у відповідній формі, розставте розділові знаки. Вкажіть вид звертань за будовою.

  1.               То ж при тобі (мій друг давній) пройшло життя дитячеє моє…
  2.               (Фантазія) (богиня легкокрила), Ти світ злотистих мрій для нас одкрила.
  3.               (Мрія) не зрадь! Я так довго до тебе тужила…
  4.               Та минав ти (наш Кобзар) чужії пороги орав свою вбогу ниву рідні перелоги.
  5.               Ви щасливім(високії зорі)все на світі вам видно звисока.

 

11.Творче завдання

 Ввести дані слова у речення ( видно, на щастя, здається, правда).
1- ше – щоб вони були членами речення.
2- ге – вставними словами.
 

12.Самостійна робота.

Пропоную вам переробити   речення на речення із звертаннями, які записані на картці №5.  записати, пояснити розділові знаки.

  1.               Хай славляться поети на Землі!
  2.               Житиме Леся у душах і думах наших.
  3.               Друзі не забудуть життєвий подвиг Лесі Українки.
  4.               Майбутні покоління повинні берегти спадщину великої поетеси.

 

Знайдіть четверте зайве серед поданих речень.

Доведіть, що ці речення є односкладними. Визначте їх вид.

      Гадаю, нам всім варто долучитися до цих закликів, щоб пам'ять про Лесю Українку ніколи не згасала.

VІ. Підсумок  уроку

Рефлексія

1.Продовжте  речення

  •                   Сьогодні на уроці я дізналась (дізнався)…
  •                   Тему я засвоїла (засвоїв)…
  •                   На уроці я працювала (працював)…
  •                   Мені на уроці вдалося…
  •                   Мені на уроці не вдалося…

2.Завдання «Хто швидше»

(швидко і правильно розставити шість ком)

О люде мій рідний, моя ти родино,

брати мої вбогі, закуті в кайдани,

палають страшні, незагойнії рани

на лоні у тебе, моя Україно («Сльози-перли»).

(Рядки  спроектовані на дошку без розділових знаків)

VІІ. Домашнє завдання

  1. Вивчити теоретичний матеріал підручника.
  2. Виконати вправу.

За вибором учня:

  • Написати твір-мініатюру на тему «Житиме Леся у душах і думах наших»,  

          використовуючи вставні слова,словосполучення,речення та  звертання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
32830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку