Урок рефлексії "Дроби. Частки. Порівняння часток"

Про матеріал
Урок рефлексії можна провести перед новорічними святами. Створений по технології діяльнісного підходу проекту РОСТОК (професор Пушкарьова). Під час уроку виявили, що всі мандарини мають 11 часточок. Цікаво, чи завжди? Перевірте!
Перегляд файлу

4  клас

Математика

Вчитель  Камардіна  Віта  Анатоліївна

Тема.  Дроби.  Задачі  на  частки  та  частини

Тема  уроку.  Частки.  Порівняння  часток

Тип  уроку:  рефлексія

Мета  уроку.  Формувати  вміння  визначати  та  записувати  дроби,

           порівнювати  їх,   знаходити    частину  числа.  Формувати  вміння 

           школярів   фіксувати  власні  утруднення  в  діяльності,  виявляти  їх 

           причину,   будувати  та  реалізовувати  проект  виходу  з  утруднень;

           формувати  алгоритм  рефлексивного  мислення.  Розвивати  логічне

           мислення,  увагу,  пам’ять,  математичне  мовлення,  пізнавальні 

           процеси,  навички  та  вміння  самоконтролю  та  самооцінки. 

           Виховувати  почуття  успіху,  товариськість,  інтерес  до  математики.

Обладнання:  опорні  конспекти;  алгоритми;  мультимедійна  презентація;  картки  з  дробовими числами;  кошик  з  мандаринами;  серветки

Хід уроку

1. Самовизначення  навчальної  діяльності

-- Хай вам сонечко сміється

    І наука хай дається.

    Посміхніться,  підтягніться!

    Та  до  праці  вмить  беріться!

Заходить  до  класу  Снігурочка:

-- Добрий  день,  любі  четвертокласники! 

Я  мандрую  по  планеті

Та  лічу  снігів  замети.

Поки  зимно,  часу  не  гаю,

І  для  вас  роботу  маю!  (Дістає  з  кошика  картки,  дає  школярам  по  черзі,  а  ті  читають  дроби)  

-- Дякую,  Снігуронько,  посидь  із  нами,  відпочинь.  А  ви,  шановні  подумайте,  яка  буде  тема  нашого  уроку,  зважаючи  на  завдання  на  картках.

СЛАЙД  1

2. Актуалізація знань .

Фронтальна  робота:  повторення  вивченого  про  дроби 

СЛАЙД  2,  3,  4.

Робота  в парах  над  задачами  СЛАЙД  5

3. Локалізація затруднень

Працюючи  на  групі  продовженого  дня,  перевіряючи  ваші  задачі  в  роботах,  я  побачила,  що  багато  помилок  ви  допускаєте  під  час  знаходження  меншого  та  більшого  дробу,  коли  знаходите  частину  від  числа  та  порівнюєте  дроби.

4.  Побудова  проекту  виходу  із  затруднення 

-- Що  ж  потрібно  знати  та  вміти, щоб не допускати таких помилок?

1)  Щоб  порівнювати  дроби,  треба  знати  правило:  «Чим  більше  часток,  тим  менша  кожна  частина»  CЛАЙДИ  6-7

2)  Щоб  знайти    частку,  треба  поділити  це  число  на  n  СЛАЙД 8

3)  Якщо  -на  частка  числа  дорівнює  b,  то  число  дорівнює  b · n 

СЛАЙД  9

 5.  Смачний  та  корисний  відпочинок.

Снігуронька  пригощає  школярів  мандаринами.

-- Мандаринки  почистіть  на  серветку.  Розділіть  на  частки.

-- Скільки  часток  у   вас  вийшло?

--  З’їжте  декілька  часток.  Скільки  ви  скуштували,  назвіть  дробове  число.  Смачного!

5.  Самостійна робота з самоперевіркою по еталону. Використовуємо  зошит  для  самостійних  та  контрольних  робіт  з  математики проекту РОСТОК,  Л.Г.Петерсон  с.23-24

Еталон  для  самоперевірки

1.а)  ;  б)  ;  в) 

Над  рискою  записую  кількість  зафарбованих  частин,  під  рискою  --  кількість  усіх  частин

2.                     15см

         

     

 

  1.  Креслю  відрізок  довжиною  15 см
  2. 15  : 5  = 3 (см)
  3. Від  початку  відрізка  відкладаю  3  см
  4. Підписую  частину 

 

  1. . Рефлексія діяльності

-- Оцініть результати  власної  діяльності.

        -- Скажіть,  будь  ласка,  чи  змогли  ви  подолати  власні  помилки  під  час  самостійної  роботи,  використовуючи  правила  та  алгоритми  роботи,  які  ми  попередньо  повторили?

-- Чи  відповідав  урок  темі  та  поставленій  меті?

--  Хто  вважає,  що  плідно  працював  та  впорався  з  завданнями,  підніміться.  Я  вас  вітаю  з  подоланням  перешкод  і  утруднень!  (Оцінювання  за  бажанням)

Снігуронька:

                   Щоб ви знали на уроці

                    І письмо, й задачі.

                   З високим балом щоб дружили,

                   Вчились працювати.

 

 

 

 

ДОДАТОК

Варіант  2

 

  1.  а)  ;    б)  ;    в) 

 

  1.  

 

  1.                                                                                                       

 

  1. а)  Частка  --  це  одна  частина  з  рівних  частин  цілого

б)  Ціле  позначаємо  числом  1

в)  Чим  більше  часток,  тим  менша  кожна  частка.

  1.                         1  

 

  1. дм  --  це  1см                  хв  --  це  1с

 

кг  --  це                    тижня  --  це  1  доба

 

 

Варіант  2

 

  1.  а)  ;    б)  ;    в) 

 

  1.  

 

  1.                                                                                                       

 

  1. а)  Частка  --  це  одна  частина  з  рівних  частин  цілого

б)  Ціле  позначаємо  числом  1

в)  Чим  більше  часток,  тим  менша  кожна  частка.

  1.                         1  

 

  1. дм  --  це  1см                  хв  --  це  1с

 

кг  --  це                    тижня  --  це  1  доба

 

 

 

 

 

 

Варіант  1

  1.  а)  ;             б)  ;             в) 

 

  1.  

                                                                                             

  1.                                                                                          

 

  1.  а)  Частка  --  це  одна  частина  з  рівних  частин  цілого

      б)  Ціле  позначаємо  числом  1

      в)  Чим  більше  часток,  тим  менша  кожна  частка.

  1.                         1  

 

  1. м  --  це  1дм                                   доби  --  це  1 год

 

т  --  це  1кг                                  години  --  це  1хв

 

 

Варіант  1

  1.  а)  ;             б)  ;             в) 

 

  1.  

                                                                                             

  1.                                                                                          

 

  1.  а)  Частка  --  це  одна  частина  з  рівних  частин  цілого

      б)  Ціле  позначаємо  числом  1

      в)  Чим  більше  часток,  тим  менша  кожна  частка.

  1.                         1  

 

  1. м  --  це  1дм                                   доби  --  це  1 год

 

т  --  це  1кг                                  години  --  це  1хв

 

docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
2295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку