Урок "Репродуктивне здоров’я молоді."

Про матеріал

Проблема збереження репродуктивного здоров'я за своєю значущістю, масштабністю, перспективністю, стратегічним характером на сьогодні є однією з найбільш актуальних. Провідна роль у її вивченні належить не тільки медицині, а й іншим галузям, що стосуються ре­продуктивного формування, перш за все психології, соціології, освіті, іншим відомствам та службам, науково-теоретичний здобуток яких стає генератором нових профілактичних, корекційних і терапевтичних технологій. На даному уроці учні спробують переконатись про шкідливість ранніх статевих стосунків та як вони впливають на репродуктивне здоровя кожного

Перегляд файлу

Тема Репродуктивне здоров’я молоді.

Мета Поглибити знання учнів про репродуктивне здоров’я. Ознайомити зі станом репродуктивного здоров’я молоді в Україні та чинниками ризику. Розкрити негативні наслідки ранніх статевих стосунків. 

Обладнання:

  • Великий аркуш паперу або папір для фліпчарту і маркер для запису балів
  • Листи паперу (формат А4) і ручки для малювання груп, один лист кожній команді на один раунд гри
  • Липкі стрічки або булавки для прикріплення малюнків
  • Папір і кольорові олівці
  • Скласти список прав для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа для розігріву учнів

Інструкції

1. Попросіть всіх сісти на стільці по колу. У колі повинен бути один додатковий вільний стілець.

2. Зачитайте перше твердження і скажіть тим, хто згоден з цим твердженням, швидко помінятися місцями і сісти на інший стілець. Ті, хто не згоден з цим твердженням, повинні залишатися на місцях, на яких вони й сиділи. Кожен, хто не може визначитися, повинен встати, повернутися навколо себе один раз і знову сісти.

Поради

Це метод, який можна використовувати для початку для розігріву, він сам по собі є цікавим і позитивним. Пам’ятайте, що це метод, який можна використовувати лише, щоб розпочати поверхневе обговорення, тому не затягуйте обговорення надовго. (Як варіант, якщо ви працюєте над конкретною темою, попросіть учасників написати свої власні твердження на клаптиках паперу; далі ці клаптики можна зібрати у капелюх або коробку, і потім зачитати.)

Твердження:

 Мати погану репутацію гірше для дівчаток, ніж для хлопчиків.

 Для молодих дівчат є прийнятним не видаляти своє волосся на тілі.

 Неправильно, що в магазинах продаються трусики-стрінги для дітей.

 Прийнятною є дружба між молодими дівчатами і юнаками.

 Жінки краще готують їжу, ніж чоловіки.

 Геї та лесбіянки повинні мати право на вступ до шлюбу.

 Якщо мій друг скаже мені, що він/вона гомосексуаліст(ка), я все одно дружитиму з ним/нею.

 Тільки стрункі дівчата можуть вважатися гарними.

 Краса йде зсередини.

 Вже з дитинства дівчатка краще справляються з шиттям, а хлопчики — з механікою.

 Іноді зґвалтування — це вина дівчини/жінки.

 Мати м’язи — це чоловіча риса.

 Чоловіки можуть легко виражати свої почуття.

 Іммігранти завжди працюють багато, тому що вони повинні це робити.

 Балет — заняття не для чоловіків.

 Для чоловіка природно брати все під свій контроль і керувати.

 Чоловік на посаді президента/прем’єр — міністра краще, ніж жінка.

 Чоловік не повинен заробляти менше грошей, ніж його дружина.

 Говорити друзям про свої страхи — це означає показувати своє слабке місце.

 Говорити про почуття — не чоловіча справа.

 Любов згасає з часом.

 Секс вимагає любові.

 Погляди дорослих про секс старомодні.

 Ви можете знайти корисні поради про секс в порнографічних журналах.

 Ви можете знайти корисні поради про секс в журналах для підлітків.

 Всі люди рівні.

ІІІ. Розкриття теми уроку

Розповідь вчителя. Проблема збереження репродуктивного здоров'я за своєю значущістю, масштабністю, перспективністю, стратегічним характером на сьогодні є однією з найбільш актуальних. Провідна роль у її вивченні належить не тільки медицині, а й іншим галузям, що стосуються ре­продуктивного формування, перш за все психології, соціології, освіті, іншим відомствам та службам, науково-теоретичний здобуток яких стає генератором нових профілактичних, корекційних і терапевтичних технологій.

Заслуговуючи на особливу увагу, репродуктивне здоров'я спонукає до розгляду цієї важливої проблеми з різних аспектів із залученням ряду медичних, психологічних, соціаль­них, виховних, економічних та організаційних заходів. Тому допомога, спрямована на охо­рону репродуктивного здоров'я, повинна бути орієнтована не тільки на забезпечення контролю за станом статевого розвитку та функці­онуванням репродуктивної сфери, але й на популяризацію й пропаганду здорового спо­собу життя і важливості цих аспектів для стану репродуктивного здоров'я у майбутньому, формування безпечної репродуктивної поведінки та адекватної репродуктивної мотивації, закладання основ відповідального батьківства як головних складових системи планування сім'ї та виховання дітей.

Здоров'я та його невід'ємний компонент - репродуктивне здоров'я - значною мірою визначається умовами розвитку жінки на різних етапах онтогенезу, тому надання якісної та всебічної допомоги на всіх етапах її життя із залученням фахівців багатьох галузей, у тому числі й психологів, є запорукою збереження та оптимізації репродуктивного здоров'я. Для успішної реалізації такої допомоги необхідним є проведення наукових досліджень з вивчення сучасного стану репродуктивного здоров'я, визначення основних факторів ризику його порушень, розроблення науково обґрунтованих заходів профілактики та їх здійснення; залучення громадських організацій до збереження репродуктивного здоров'я, вивчення світового досвіду з цих питань.

Вправа «Ранні статеві стосунки»

1. Поясніть, що це завдання про те, як відношення до  ранніх статевих стосунків змінюються з часом. Перші учасники обговорюють відношення, які мали минулі покоління, але які зараз вже застарілі, і потім вони обговорюють свої, які їх діти і онуки будуть вважати застарілими.

2. Проведіть мозковий штурм, стосовно їх розуміння слова «статеві стосунки».

3. Тепер попросіть учасників розбитися на малі групи по 5–6.

4. Кожна група має обрати свого спікера для підведення підсумків на великому шматку паперу і коментування на засіданні.

5. Попросіть групи продивитися твердження і обрати 5, що змінилися з часу їх дідусів і з якими вони хотіли б попрацювати.

6. По черзі беріть картки і обговорюйте твердження, які були притаманні їх дідусям щодо тверджень. Звідки вони походять? Як вони підкріплювалися? У ретроспективі, чи були вони мудрими? Чому або чому ні?

7. Потім спробуйте уявити, яким би було життя за часів ваших дітей і онуків і обговоріть, які б вони були. Яким би чином їх стосунки відрізнялися від ваших щодо обраних тверджень? Чому б вони відрізнялися?

8. Поверніть групи до пленарного засідання і попросіть кожну групу стисло доповісти щодо своїх висновків.

Подумайте

 Чи виникли сильні розходження в групі?

 Як порівняти коментарі різних груп?

 Звідки беруться наші думки? Чи можна узагальнити, як було в минулому і чим буде відрізнятись майбутнє?

Вправа «Щаблями в життя»

Необхідні картки в достатній кількості, по одній для кожного учасника.

 маленька дитина;

 студент університету;

 шукач притулку, який нещодавно прибув до країни;

 член місцевої ради;

 член парламенту;

 вуличний торговець;

 успіший місцевий підприємець;

 заміжня мати з дітьми;

 користувач інвалідного візка;

Порядок виконання

1. Коротко опишіть вправу, але не пояснюйте її докладно. Повідомте учням, що ця гра вимагає від них задіяти свою уяву.

2. Дайте кожному учаснику картку з певною роллю. Поясніть, що вони мають поставити себе на місце цієї особи.

3. Запропонуйте учасникам вишикуватися в лінію одне біля одного обличчям до вас.

4. Скажіть учасникам: «Зараз я зачитуватиму низку тверджень. Якщо ви вважаєте, що персонаж на вашій картці відповідсть на це твердження «так», то зробіть крок уперед. Якщо ви вважаєте, що відповідь буде негативною, залишайтеся на місці».

5. Зачитайте такі твердження: (адаптуйте список відповідно до складу вашого класу та контексту).

 Я почуваюся в безпеці в своїй країні.

 У мене є вільний час, щоб зустрічатися з друзями.

 У нас не має заборони на ранній шлюб.

 Ранні шлюби призводять до  погіршення їх психічної та соціальної адаптації. −               Я вірю в те, що мої діти житимуть краще за мене.

 Я впевнений, що зможу влаштуватися на роботу.

 У мене є можливість бачитися і розмовляти з моїми батьками.

 Коли я звертаюся до лікарів, то можу говорити сам за себе.

  Ранні статеві відносини ставлять під загрозу особисте загальне та репродуктивне здоров'я.

 Мої батьки зі мною будуть радитися з питань, які стосуються мого життя.

6. Коли ви завершили, попросіть членів групи покласти свої рольові карки на підлогу й відійти, щоб побачити позицію кожної картки.

Підбиття підсумків

 Заключне обговорення може розвиватися за різними напрямами, однак важливо охопити такі питання:

 Які групи чи люди залишилися осторонь?

 Чому вони залишилися осторонь?

 Чим можна пояснити такий великий розрив між тими, хто попереду, посередині та позаду?

 І наостанок, коли учні намагалися уявити себе на місці когось іншого, то робили певні припущення стосовно свого персонажа, щоб краще вжитися в роль. Запитайте в них, як ці припущення вплинули на те, як вони відповідали на твердження.

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Високо та Низько»

Це дуже швидка і корисна вправа, особливо якщо у вас обмаль часу!

Питання: Чи сподобалось вам заняття? Чи дізналися ви про щось нове? Чи зможете ви скористатися у вашому повсякденному житті тим, про що дізналися?

Інструкція

Поясніть, що ви  будете  ставити  питання  про  те,  чи  сподобалось  людям  заняття, що нового вони вивчили. Учні мають відповідати, але не вербально, а за допомогою свого тіла. Якщо вони бажають сказати: «Так», вони мають підняти руку над головою і навіть стати навшпиньки, якщо відповідь дуже позитивна. Діти, яким не сподобалось, мають присісти або, якщо можуть, то навіть лягти на підлогу. Люди, які вагаються або мають іншу точку зору, мають самостійно знайти положення тіла, яке демонструвало б їх оцінку.

Прочитайте перше питання і дайте хвилинку аби прийняти бажане положення.

Подивіться навкруги і запам’ятайте реакцію учасників, проте не дозволяйте їм коментувати свій вибір.

Потім, попросіть їх розслабитися і прочитайте наступне питання.

Використані джерела:

  1. http://allref.com.ua/uk/skachaty/Reproduktivne_zdorovya_molodi:_osoblivosti_ta_shlyahi_pokrashennya
  2. http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку