Урок "Самореалізація особистості. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації."

Про матеріал

Мистецтво самореалізації – це здатність усвідомити і реалізувати свій особистий потенціал, спроможність жити динамічно і натхненно, рости, розвиватись, удосконалюватися, рухатись уперед, ставити. Саме на цьому уроці учні під керівництвом вчителя знайти шляхи підвищення якісті власного життя, а це безпосередньо пов'язано із задоволенням вищих потреб, у тому числі й потреби у самореалізації.

Перегляд файлу

Тема Самореалізація особистості.

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

Мета Розкрити поняття самореалізації. Ознайомити зі складовими самореалізації

Обладнання:

  • Великий аркуш паперу або папір для фліпчарту і маркер для запису балів
  • Листи паперу (формат А4) і ручки для малювання груп, один лист кожній команді на один раунд гри
  • Липкі стрічки або булавки для прикріплення малюнків
  • Папір і кольорові олівці
  • Скласти список прав для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа «Я добре вмію…»

Ця вправа спрямована на розвиток самооцінки, демонструючи різноманітність і солідарність у групі.

Інструкція

  • Попросіть всіх стати в дуже широке коло. Спершу самі зробіть один крок вперед назвіться і розкажіть, що ви вмієте добре робити.
  • Запросіть учня, що стоїть поряд, зробити крок в середину кола і розказати, що я і що він/ вона вміє добре робити.
  • Потім попросіть наступну людину зробити один крок вперед і стати в середину кола та продовжити гру.

Поради

Спочатку зробіть дуже велике коло з тим, щоб з кожним новим раундом коло поступово звужувалося. Зрештою учасники будуть стояти дуже близько один до одного.

 ІІІ. Розкриття теми уроку

Розповідь вчителя. Кожна психологічно зріла особистість по-своєму унікальна і має неповторні індивідуальні риси. І нехай довжина життєвого шляху зумовлена вищими силами, лише від особистості залежить її ширина і глибина. Саме в останніх критерії часто криються проблеми особистості, суть яких зводиться до питання самореалізації людини. Деякі люди успішно проходять шлях самопізнання і самоприйняття, знаходять свою нішу, в якій їм вдається розкрити свої можливості, задіяти потенціал і отримати задоволення від дій. Інші більшу частину життя проводять у пошуках уявлення про себе – образу «Я» і, не досягнувши зрілої ідентичності, губляться в океані життя, не зумівши реалізувати себе. Третя категорія людей зовсім не намагаються розкрити природні таланти і пропалюють своє життя даремно.

Кожна людина має потребу у самореалізації, однак не всі усвідомлюють ї ї значення. Автор теорії потреб А. Маслоу вважав, що люди часто відмовляються від можливостей самореалізації й тому не такі щасливі, якими могли б бути, адже якість нашого життя безпосередньо пов'язана із задоволенням вищих потреб, у тому числі й потреби у самореалізації.

Мистецтво самореалізації – це здатність усвідомити і реалізувати свій особистий потенціал, спроможність жити динамічно і натхненно, рости, розвиватись, удосконалюватися, рухатись уперед, ставити перед собою амбітні цілі й досягати їх, долаючи перепони, знаходячи оптимальні рішення для себе й оточення.

  1. Вправа «Відтвори поняття»

На уроці ми будемо вивчати поняття самореалізація, з яким знайомилися в минулому році; у вас на столах лежать конверти в них на окремих листках записані слова. Ваше завдання із заданих слів зберіть означення поняття «самореалізація».  (Самореалізація — прагнення людини до якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей)

  1. Вправа «Намалюй слово»

Для її проведення треба обʼєднати учнів і групи. Роздаємо учням картки,  де записані назви механізмів.  Пропоную учням прочитати слово на картці та закрити очі і голосно відтворити звук, що видає даний механізм (годинник, трактор, потяг і т.д.). Учні голосно відтворюючи звук збираються в команди. Ті хто обʼєднались відкривають очі, але не перестають відтворювати звуки, поки не будуть переконані, що всі до них долучились.

Це командна вправа, в якій учні мають креативно зобразити певні слова  з власної  точки зору

Інструкція

1. Попросіть учнів  вибрати  назву для своєї групи / команди.

2. Поясніть, що у даній грі вони змагатимуться в командах. Ви будете давати одній людині в кожній команді намалювати складові самореалізації. Решта в команді повинні вгадати, що це за складові. Команда, яка першою відгадує складову, отримує бал. Команда з найбільшою кількістю балів в кінці перемагає.

3. Скажіть командам взяти кілька аркушів паперу й олівець і знайти де-небудь місце, щоб сісти в класі. Команди повинні бути розподілені таким чином, щоб вони не могли підслухати один одного.

4. Викличте по одному члену від кожної команди. Дайте їм одній з складових у вашому списку, наприклад, «життєві плани, майбутні наміри, саморегуляція, самоосвіта, самовиховання, самопізнання і самооцінка, самовизначення, можна добавити від себе якесь поняття, що не відноситься до числа складових наприклад «цькування», але обов’язково прослідкувати, щоб в кінці вправи учні звернули увагу, що дане поняття зовсім не відноситься до числа складових».

5. Скажіть їм повернутися до своїх груп і зробити малюнок, щоб репрезентувати складову, в той час, як їхні партнери по команді намагатимуться вгадати, що це таке. Вони можуть малювати тільки зображення, ні цифри, ні слова не можуть бути використані. Розмови не допускаються, за винятком того, щоб підтвердити правильну відповідь.

6. Інша частина команди може тільки висловлювати свої здогадки, вони не можуть задавати запитання.

7. Після кожного раунду попросіть художників написати на їхніх картинах, яка це була складова, не зважаючи на те, чи закінчили вони це чи ні, і перевернути папір на інший бік.

8. Зробіть другий тур; покличте інших людей бути художниками і дайте їм різні види складових. Намагайтеся переконатися, що у кожного є можливість намалювати складову хоча б один раз.

9. Наприкінці попросіть групи попідколювати їх малюнки так, щоб різні інтерпретації та образи різних прав можна було порівняти і обговорити.

Починайте з розгляду самої вправи, а потім переходьте до розмови про те, що знають про складові самореалізації.

 Чи було легше чи складніше чекати, допоки люди зобразять складову?

 Як учасники вибирали, як зобразити конкретну складову? Звідки вони брали образи?

 Після того, як всі малюнки були переглянуті, запитайте, наскільки багато — або наскільки мало — учасники виявили того, що вони знали про самореалізацію.

 Чи вважають вони, що самореалізація має якесь відношення до їхнього власного життя?

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Поема одного дня»

Обладнання: блокноти, ручки, папір А3.

Хід проведення вправи:

Командам пропонується написати творчий звіт, в якому відобразити все, що їм особливо сподобалось у занятті, які думки в них з’явились в ході виконання завдань, обговоренні різних запитань. Звіт написати під назвою: «Поема одного дня» і представити його іншим учасникам. (Звіт можна обіграти, як сценку.)

Використані джерела:

1.https://mozok.click/1988-skladov-samorealzacyi-samopznannya-ta-formuvannya-osobistost-formuvannya-samoocnki.html

2. https://sites.google.com/site/osnovizdorova9klas/navcanna/1-samorealizacia-osobistosti

3. https://liferules.com.ua/psihologiya/samorealizatsiya-osobistosti.html

4. http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Видалений аккаунт
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Марчук Крістіна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Живага Надія Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шафорост Віталій Володимирович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
16522
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку