Урок "РМ№3.Докладний переказ розповідного тексту з елементами опису предмета"

Про матеріал
Конспект уроку містить текст докладного переказу розповідного тексту з елементами опису предмета. Розвиває творчі здібності учнів та виховує повагу до традицій рідного народу.
Перегляд файлу

                          Урок№14                              Дата_____________

Тема: РМ№3. Докладний переказ розповідного тексту з елементами опису предмета

Мета: навчальна:на основі здобутих знань про будову тексту формувати в учнів основні  вміння: визначати тему та головну думку тексту,мікротеми тексту у процесі складання його плану. самостійно добирати змістові виражальні засоби мови,письмово відтворювати вихідний текст-зразок,поєднуючи різні типи мовлення; розвивальна:уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів,розвивати логічне й образне мислення,пам’ять,увагу ;виховна: повагу до традицій свого народу .

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми,мети і завдань уроку.

ІІ.Підготовка до роботи над переказом.

Бесіда

-Діти,давайте пригадаємо,які типи мовлення є в українській мові.

 -На яке питання дається відповідь в описі,родумі  та розповіді?

ІІІ.Читання тексту переказу вчителем .

       ШАПКА

Шапці українці надавали особливого значення. Без неї не годилося виходити на вулицю. У хаті шапку відразу потрібно було зняти. Загубити шапку – то була погана прикмета.

 Надзвичайно поширеним в Україні був бриль. Це – солом’яний капелюх, який носили влітку чоловіки різного віку. Бриль був практичним, захищав од сонця й дощу. Цей головний убір був неодмінною приналежністю літнього вбрання українського хлібороба.

 У запорожців шапка була їхньою гордістю. Кожен курінь на Січі мав головний убір певної форми. Шили шапки курінні майстри.

 Козаки навіть у найбільшу спеку не розлучалися із хутряними шапками. Козацька шапка була висока й гостра, мала видовжену верхню частину. Часом її прикрашали срібною китицею.

 Відлоги шапки господар часто використовував як кишені. Саме там запорожець зберігав кресало, тютюн та люльку.

 Втратити шапку було для козака ганьбою, навіть якщо це трапилося на полі бою. Шапка була символом честі. (З журн.) (136 сл.)

 

 Завдання.

 1. Пояснити лексичне значення слів Січ, курінь, китиця (прикраса у вигляді пучка ниток, шнурків, зв’язаних на одному кінці), хутро (вичинена шкурка тварини).

 2. Дібрати синонім до слова ганьба (безчестя).

 3. Пояснити написання слів: прикмета, прикрашати, захищати, капелюх, курінний, солом’яний.

 4. Скласти план тексту (о р і є н т о в н и й : 1. Шапці надавали особливого значення. 2. Бриль – головний убір українського хлібороба. 3. Шапка – гордість козака. 4. Якою була козацька шапка. 5. Відлоги шапки – кишені. 6. Символ честі запорожця.

Фізкультхвилинка

Листочки-парашутики, як стомлені пташки,

Летять і опускаються на трави і стежки.

Листочки-парашутики у лісі не злічить.

То осінь опускається, бо хоче відпочить.

 

 5. Написати детальний переказ.

Повторне читання тексту

Робота на чернетках

Редагування

Переписування  в зошит

Підсумок

Домашнє завдання. Опишіть будь-який шкільний предмет (ручка, олівець, підручник…)

 

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
19 вересня 2020
Переглядів
7342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку