Тема «Звуки мови і звуки мовлення. Склад. Наголос» (5 клас)
Варіант 1
1. Визначити рядок, у якому зазначено правильну кількість звуків в укра-
їнській мові.
А 32.
Б 36.
В 38.
Г 31.
2. Визначити рядок, у якому зазначено правильну кількість приголос-
них звуків в українській мові.
А 6.
Б 30.
В 36.
Г 32.
3. Визначити рядок, у якому в усіх словах наголошений другий склад.
А Свинар, клепати, мозоля.
Б Клішня, надкус, пагін.
В Клубище, наскрізь, недруг.
Г Збірний, перелік, навчання.
4. Визначити, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді.
А Працювати, улітку, зірочка.
Б Рим, зима, розмова.
В Річка, наскрізь, недруг.
Г Ліфт, стіл, підліток.
5. Визначити, у якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ.
А ..уральня, ..уцулка, ..руздь.
Б ..удина, ..рошва, ..ребінь.
В ..аздування, ..анок, ..елготати.
Г ..рунтовий, ..раната, ..рунт.
6. Визначити, у словах якого рядка приголосні всі глухі.
А Галас, ключ, краков'як.
Б Шкапа, опис, чаша.
В Стояти, тінь, шелест.
Г Поспіх, груша, пшоно.
7. Визначити, у якому рядку всі слова розташовано за алфавітом.
А Канат, Канада, канон, маргарин.
Б Марганець, монтажний, міцність, мотель.
В Обряд, окорок, округлість, омеблювати.
Г Підсліджувати, поголубити, погарчати, погода.
8. Визначити, у якому рядку кількість букв відповідає кількості зву-
ків.
А Єдність, щабель.
Б В'ялити, мужність.
В Кольоровий, підкидання.
Г Під'їжджати, навчання.
9. Визначити, у якому рядку відображено у фонетичному записі пра-
вильну вимову.
А [л и в а д а], [г а р й а ч к а], [з о з у л' а].
Б [м е д а л'], [з е м л' й а], [г о л у б к а].
В [ с о ' й у з ] , [ б а г а т о ] , [ в е л и ' ч ] .
Г [к р и л а т' і], [щ е б е ч е], [л е м' і ш].
10. Визначити, у якому рядку допущено помилки при переносі слів.
А Без-виїзний, кіль-це, пташ-ка, по-двір'я.
Б П'я-тсот, дод-ому, ро-зповідає, І. Я.-Франко.
В роз-повідь, десяти-метровий, дзві-нок, різь-бяр.
Г Оповідан-ня, об'-єднати, іс-пит, десяти-кілометровий.
11. Установити відповідність між розділами науки про мову і тим, що
вони вивчають.
А Фонетика. 1. Система правил написання слів.
Б Графіка. 2. Знаки письма.
В Орфоепія. 3 .Звукова система мови та зміни звукового складу слів у мовному потоці.
Г Орфографія 4. Правила нормативної літературної вимови.