Клас: 10
Дата : 08.10.2021
Урок № 21-22
Тема уроку: Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.
Мета уроку: повторити відомості про публіцистичний стиль, формувати вміння переказувати текст публіцистичного стилю, визначати тему та головну думку, добирати заголовок, складати план; виховувати порядність, чесність, відповідальність.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного висловлювання.
Обладнання уроку: текст переказу.
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
2) Яка його мета?
3) Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?
4) Яка основна форма викладу характерна для цього стилю?
5) Охарактеризуйте лексику, властиву публіцистичному стилю.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Людина — це унікальна істота, яка є не просто творінням вищого розуму, не просто відображенням Божої мудрості, могутності, творчого потенціалу. Людина, з погляду християнства, є особою, яка має власний розум, власну волю, власні почуття.
Людина безсмертна не лише в релігійному розумінні, але й у своїх ділах. Усе, що кожен з нас зробить, матиме свій слід у майбутньому. Найзагальніше покликання кожної людини — жити. І жити гідно. Часто ми відволікаємося на дрібні і скороминущі речі, а це принижує людину, робить її життя примітивним і нецікавим.
Крім основного призначення, кожен має особисте покликання. Бог кожного з нас любить і наділяє тим чи іншим талантом, якоюсь характерною властивістю, яку людина може розвинути або змарнувати. Навіть якщо ми не відчуваємо в собі здібностей до мистецтва, науки чи спорту, то можемо розвивати щедрість, терпимість, порядність та інші чесноти, яких нам часто бракує в житті. Для кожного важливим є вміння поводитися в буденних ситуаціях. Часто людина грішить тим, що будує величезні плани, мріє про високе життя, але не вміє бути уважною до щоденних потреб рідних. Цінність життя людини повинна вимірюватися кількістю добра і любові, вкладених нею у кожну, хай і невеличку справу. Люди мають жити в дружбі, злагоді, допомагати один одному. А допомога тільки тоді буде шляхетною, коли вона є безкорисливою. Ми живемо в суспільстві, серед інших людей, і постійно відчуваємо на собі їхню опіку та внутрішню погребу якогось ставлення до них. Вже самою природою передбачено, що сильніший повинен піклуватися про слабшого. І, власне, сила сильного полягає в тому, наскільки він використовує її для служіння іншим. Батьки не просто виховують дітей, забезпечують їжею, одягом, відсилають до школи; вони люблять їх і піклуються про них.
Кожну хвилину свого життя потрібно пам’ятати, що ми — діти Божі. Тому треба навчитись прощати, жити в спільноті: потішати самотніх, давати потребуючим. Ми маємо творити добро і боротись зі злом. І якщо деколи відступаємо від цього, то завжди можемо виправитись, бо знаємо, що Бог нас очікує з любов’ю і прощенням (3 посібника; 315 сл.).
Словникова робота (компетентність саморозвитку і самоосвіти).
Чеснота — це позитивна моральна якість людини.
Потенціал — це можливості, наявні сили; засоби, що можуть бути використані.
Шляхетний — який відзначається високими моральними якостями; який дістав добре виховання (синоніми: благородний, великодушний, праведний).
Спільнота — це об’єднання людей, згуртованих спільними умовами життя, метою, інтересами.
Орієнтовний план
Продовжте переказ роздумами про те, у чому, на вашу думку, сенс людського життя
ІV. Пояснення домашнього завдання.
Написати докладний переказ тексту.