Урок "Ровена й Ревекка - дві різні долі"

Про матеріал

Тема: Ровена й Ревекка - дві різні долі

Мета: охарактеризувати жіночі образи роману; продемонструвати вплив реальних історичних подій, соціального статусу і національності на долю людини; формувати навички порівняльної характеристики образів; розвивати акторські здібності семикласників та читацьку компетентність; виховувати пошану до духовної краси жінки, естетичні смаки.

Перегляд файлу

7 клас            

 

Урок

Тема: Ровена й Ревекка - дві різні долі

 

 

Мета: охарактеризувати жіночі образи роману; продемонструвати вплив реальних історичних подій, соціального статусу і національності на долю людини; формувати навички порівняльної характеристики образів; розвивати акторські здібності семикласників та читацьку компетентність; виховувати пошану до духовної краси жінки, естетичні смаки.

 

Обладнання: підручники, зошити, демонстраційні матеріали.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.

 

Хід уроку

 

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності.

 

 1.   Поетична пауза.

Виразне читання вчителем вірша Ліни Костенко "Апологія лицарства"

 

Там, за віками, за гірким туманом

Де трубить вічність у Роландів ріг

Любов була єдиним талісманом

А талісман ще звався – оберіг

.

Було життя осяяне красою,

Любов і честь цінились над життя.

І що там смерть з великою косою? –

Мужчина, лицар, сонячне дитя!

 

В моїх садах мелодії Провансу,

І жінка, жінка, жінка всіх віків!

         За неї лицар гинув без авансу,

 Вона чекала цокоту підків.

 

       В монастирях, фортецях і столицях,

      3 глухих палаців, схожих на тюрму.

       Якщо він лицар, - о, якщо він лицар! .                        

       Вона троянду кидала йому

 

Гриміли вальси, пурхали амури,

Давили будні, смикала сім'я, -

Жіноча туга билася об мури:

 Де лицар мій, молитва де моя?!

 

І хоч в'яжіть, хоч плітку або клітку,

Хоч бозна-хто розкаже бозна-де,

Якщо він лицар - жінка кине квітку,

На все життя очима проведе.

 

III. Основна частина уроку

 

1.   Повідомлення теми й мети уроку.

  1. Інтерактивна гра  "Впізнай героя"

 

"Ясні блакитні очі під витончено вигнутими темними бровами, що надавали виразності чолу, були неначе спроможні й запалювати, і власкавлювати, і наказувати, і благати. До такого обличчя більше пасував лагідний вираз" (Леді Ровена)

 

"Уся її постать була напрочуд доладна, і красу її ще підкреслював східний убір. Тюрбан жовтого шовку чудово пасував до смаглявого обличчя. Блискучі очі, горді дуги брів, гарної форми орлиний ніс, перлово-білі зубки і смагляво-чорні кучері, що окремими спіральками спадали на гарну шийку й груди..." (Ревекка)

 

3.   “Мозковий штурм”.

  • На що звертає увагу автор у портретах Ровени й Ревекки?
  •  В якій обстановці зростали леді Ровена і Ревекка?
  • До якого суспільного стану вони належать?
  •  Як це позначилося на їхніх характерах?

-     Назвіть   риси   характеру,   притаманні   героїням.  

-     У   яких   епізодах   вони розкриваються?

 

4.   Розподільчий диктант.

Розподілити подані словосполучення відповідно до образів Ровени і Ревекки.

 

Прекрасна королева, прекрасна квітка Палестини, саксонська красуня, троянда Сіону, Лілія Долин, красунечка, краля, дочка Сіону, прекрасна саксонка, дочка Сіраху.

 

  1. Літературознавча робота

 Визначення ролі антитези в створенні жіночих образів роману.  Заповнення таблиці

 

 

Соціальний статус

Зовнішність

Характер

Ровена

 

 

 

 

Ревекка

 

 

 

 

 

 

Соціальний статус:

Дворянка - єврейка (належить до Богом проклятого народу; за вбивство єврея у середньовічній Європі навіть не карали) Саксонська спадкоємиця - дочка єврея-лихваря.

Зовнішність:

Білявка - смаглявка;

Саксонський тип - східний тип краси.

Характер:

Лагідність в обличчі - твердість волі.

 

  1. Робота в парах. Складання й заповнення таблиці

 

Герої роману

Виховання

Ставлення до людей

Ставлення до Айвенго

Ставлення Айвенго

Ровена

 

Ревекка

 

 

 

 

 

7.   Перевірка   домашнього   завдання.   Інсценізація   сцени   прощання   Ровени   й Ревекки.

 

  1. Обговорення інсценізації. Бесіда за запитаннями.

 

- Які почуття виникли у вас під час читання і перегляду міні-вистави?

- На боці якої з красунь ваша симпатія? Хто викликає у вас повагу і співчуття?

- Кому більше симпатизує автор? Доведіть свою думку.

 

IV.  Етап рефлексії.

"Обери позицію"

  • Як би склалися стосунки Айвенго і Ревекки, якби остання була дворянкою і християнкою?

 

V. Узагальнення вивченого на уроці.

 

Висновок:

1. Слово вчителя: Леді Ровена - типовий романтичний образ прекрасної дами, заради якої лицар здійснює свої подвиги. Образ красуні-єврейки Ревекки складніший. Поставлена в особливе становище через своє походження, смілива й великодушна Ревекка висловлює незалежні думки. Вона не боїться назвати лицарські подвиги жертвоприношенням демону марнославства і самоспаленням перед Молохом. Ревекка активна, дієва: лікує рани, допомагає хворим. Вона розумна, вміє доводити свої переконання про честь, віру, об'єктивно оцінює людей. Ця героїня втілює ідею автора про те, що самозречення й самопожертва своїми пристрастями в ім'я обов'язку рідко бувають винагороджені, і що внутрішнє усвідомлення виконаних обов'язків дає людні справжню винагороду - душевний спокій.

 

2. Метод ПРЕС “Що я дізнався на уроці”

  1. Я думаю...(позиція);
  2.  Тому що ...(аргументація);
  3.  Наприклад...(докази);
  4.  Отже,...(висновки).

 

VI. Оцінювання знань учнів

 

  1. Домашнє завдання.
  1. Намалювати Ровену й Ревекку відповідно до уявлень учнів про них..
  2. Написати листа Айвенгу, у якому дати пораду щодо справжнього кохання і вірності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
3058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку