систематизувати й узагальнити знання учнів про розділові знаки в реченнях зі звертаннями; удосконалювати пунктуаційні вміння і навички; розвивати творчі вміння складати речення зі звертаннями та використовувати їх в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і пошану до творчості І.Я.Франка.
Запишіть подані іменники в кличному відмінку. Із трьома ( на вибір) складіть речення в офіційно-діловому стилі для ІІ варіанту, у художньому – для І варіанту . Варіант 1. Зіронька , серденько , юнак , зоря моя , матінка , сокіл ясний , берізонька , квіточка , земля рідна. Варіант 2 Пан , пані , товариство , добродій , добродійка , високоповажний товариш , дорогі друзі , пан міністр , шановна громада.
Вибірково-пошукова робота Варіант 1. Виписати вокативні речення , пояснити розділові знаки. Варіант 2. Виписати риторичні звертання , пояснити розділові знаки. Варіант 3. Виписати речення з поширеними звертаннями , пояснити розділові знаки. 1.Ой ти , дівчино , ясная зоре! 2. Ей , Михайле , Михайле!Ти , як бачу , все ще такий збиточник , як був колись. 3.Зеленійся , рідне поле , українська ниво! 4. Ей , кумо , та не прикидайся , що нічого не розумієш. 5. Миколо , Миколо ! Кілька разів я тобі говорила : радше притерпи. 6. Ну , кінчім , сестрички , тоту співанку. 7. Жінко , гей жінко!Анно!Де ти там? 8. О , не дури себе ти , молодая ліро! 9. Миколо , та покинь же божитися!