Урок «Розділові знаки в реченнях із відокремленими додатками»

Про матеріал
План уроку з української мови 8 клас Тема: Відокремлені додатки. «Розділові знаки в реченнях із відокремленими додатками» Мета: поглибити знання учнів про відокремлені члени речення, ознайомити з відокремленими додатками, їх місцем у реченні; формувати вміння знаходити в тексті відокремлені додатки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими додатками, розставляти відповідні розділові знаки; розвивати творчі вміння трансформувати, моделювати, конструювати речення з відокремленими додатками; розвивати уважність, вдумливість; виховувати любов до природи, до краси слова. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок (удосконалення мовної й мовленнєвої компетенцій). Засоби навчання: підручник, відео презентація «Відокремлені члени речення», роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Тема: Відокремлені додатки. «Розділові знаки в реченнях із відокремленими додатками»

Мета: поглибити знання учнів про відокремлені члени речення, ознайомити з відокремленими додатками, їх місцем у реченні; формувати вміння знаходити в тексті відокремлені додатки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими додатками, розставляти відповідні розділові знаки; розвивати творчі вміння трансформувати, моделювати, конструювати речення з відокремленими додатками; розвивати уважність, вдумливість; виховувати любов до природи, до краси слова.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок (удосконалення мовної й мовленнєвої компетенцій).

Засоби навчання: підручник, відео презентація «Відокремлені члени речення», роздатковий матеріал.

Епіграф до уроку:

Чи є кращі між квітками

Та над веснянії?

Чи є в житті літа кращі

Та над молодії?

Леся Українка

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Добрий день! Рада працювати з вами на сьогоднішньому уроці в цей чарівний весняний день, коли природа радує нас яскравими барвами та запашними квітами. Не даремно я обрала ось такий епіграф до уроку (прочитати).

  1. Повідомлення теми та цілей уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Запишіть тему сьогоднішнього уроку : «Розділові знаки в реченнях з відокремленими додатками»

Як ви зрозуміли, ми продовжуємо вивчати великий розділ «Відокремлені члени».

Хочу нагадати, що ви вже опрацювали відокремлені прикладки.

  1. Актуалізація опорних знань.

Тож давайте згадаємо основні моменти їх відокремлення.

Пропоную почати з найлегшого і буду допомагати вам згадувати основні моменти.

А почну з загадки: які два займенники заважають машинам їздити по дорогах? (ЯМИ)

Діти, це особові займенники.

Згадайте правило відокремлення прикладки після особового займенника (прикладка відокремлюється завжди).

Пропоную записати речення (я)

Я, студентка Анікієнко Катерина, задоволена знайомством із учнями  8-Б класу.(підкреслити означенням)

Зауважте, якщо не буде особового займенника, то прикладка відокремлюватися не буде. Прочитайте речення без особового займенника.

Студентка Анікієнко Катерина задоволена знайомством…(Анікієнко Катерина підкреслити означенням)

Завдання учням: скласти речення (записати в зошиті) про своє хобі з прикладкою після займенника Я. (напр. Я, учениця гімназії (прізвище), дуже люблю вишивати бісером.)

Ось і познайомилися.

Назвіть мені весняні місяці (березень, квітень, травень).

Запишемо такі речення(біля дошки):

Перший місяць весни, вередливий весняний син, ніжний і пахучий. (Прикладка поширена і стоїть після означуваного слова – місяць. Може з обох сторін виділятися тире, але з однієї тире, а з іншої – кома не можна)

Квітень, другий місяць весни, запах квітами нарцисів, тюльпанів, абрикос.

Травень, останній місяць весни, наближає нас до літніх канікул.

Приємно, що за допомогою квітів ми повторили важкий для вас матеріал – відокремлення прикладок, але це не всі правила, тому що тема нашого уроку – це відокремлення додатка

  1. Вивчення нового матеріалу.

Відеопрезентація «Підказки. Відокремлені члени речення» (2хв)

Правда ж, легко?

Запишіть у зошит слова: крім, окрім, опріч, замість, за винятком, зокрема, особливо, на відміну (с.245 підручника)

Ще раз давайте прочитаємо їх

Підготовча вправа

Зіставте речення

Я люблю всі пори року.

Я люблю всі пори року, особливо літо.

Яке речення ускладнено відокремленим додатком? Яким словом починається? (особливо)Як підкреслюється додаток? Підкресліть!

А зараз сюрприз із конверта для кожного ряду.

Як ви зрозуміли, ми сьогодні у квітковому раю: Назви мене сонечком- і я буду світить, назви мене зіркою – і я буду сіять, назви мене квіткою –і я буду цвісти.

Активно працюйте, щоб успіхи були зірковими, а душа квітковою.

Слова в конверті:

Конвалія

Сон-трава (прикладка трава яка- сон)

Бузок

Складіть речення, де ваша квітка буде відокремлюватись після слова ОСОБЛИВО.

Я люблю весняні квіти, особливо бузок.

Деякі зачитують.

Згадаймо талановиту художницю Катерину Білокур, запишемо речення про неї. (біля дошки)

На чарівних полотнах Катерини Білокур оживають різнокольорові квіти, зокрема польові.(підкр.додатком)

Знайдіть у переліку записаних із с.245 слів синонімічні до слова крім (окрім, опріч)

Завдання: із двох простих речень, за допомогою крім,окрім чи опріч утворити речення із відокремленим додатком

У хаті не було нікого.

У хаті була лише господиня.

У хаті не було нікого, окрім господині.(підкр.додатком)

Цього року рясно вродили всі плодові дерева.

Поганий урожай цього року дали вишні.

Цього року рясно вродили всі плодові дерева, крім вишнень. (підкр.додатком)

За цим зразком виконаємо усно впр.442. (пункт 1,2 с.246)

Дуже цікавою є впр.441. Перепишіть 3 та 4 речення, поставте розділові знаки.

Перевіряємо. Прочитайте речення, назвавши розділові знаки.

Отже, відокремленні додатки можуть стояти на початку речення, у середині, у кінці.

Не встигли розглянути ще одного важливого моменту.

Вашій увазі рубрика УВАГА с.247, читаємо вголос.

  1. Підсумок уроку

За допомогою яких розділових знаків виділяємо додатки?(коми)

А прикладки? (коми, тире)

Де можуть стояти відокремлені додатки? (на початку, в середині, в кінці)

Назвіть слова, якими починаються відокремлені додатки(див.зошит)

Коли прийменник ЗАМІСТЬ не відокремлюємо? (коли=взамін=за)

  1. Аналіз ваших зіркових оцінок
  2. Домашнє завдання

Лото-забава «Для непосидючих друзів»

На відміну від горя, радість завжди балакуча.

Не бійся нікого, за винятком підступного друга.

 

 

1

 

docx
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку