5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок " Розділові знаки в складносурядному реченні" .

Про матеріал
Урок " Розділові знаки в складносурядному реченні" має на меті вдосконалити знання учнів про вживання розділових знаків між частинами складносурядного речення, особливості інтонації ССР; формувати уміння ставити і пояснювати розділові знаки між простими реченнями у ССР; виховувати любов до рідної мови, країни.
Перегляд файлу

Тема. Розділові знаки в складносурядному реченні.

Мета: засвоєння учнями правил вживання розділових знаків між частинами складносурядного речення, особливостей інтонації ССР; 

формувати уміння ставити і пояснювати розділові знаки між простими реченнями у ССР;

виховувати любов до рідної мови, країни.

Тип уроку: урок вдосконалення знань, умінь і навичок.

Обладнання:картки, опорні схеми, підручник   О.П.Глазова. Українська мова. 9 клас. – Харків, «Ранок»2017, таблиця.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.
  2. Мотивація навчальної діяльності . Цілепокладання.

Кожен учень продовжує речення: «Сьогодні на уроці я хочу навчитись…»

Цілі уроку:

- правильно ставити розділові знаки у ССР і пояснювати їх,

- з правильною інтонацією читати ССР,

-  виконувати синтаксичний розбір ССР,

- складати ССР.

- Шановні діти! Сьогоднішній урок я хочу почати давньою легендою.

На світанку нашої землі Бог оглянув творіння рук своїх. Натомившись, наказав зробити відпочинок і разом з ангелами Він спустився на землю. Та земля була багатою на сонце, звіра та пташок. А найбільше Богові сподобались люди того краю. Всюди зустрічали його хлібом і сіллю. Він став часто навідуватись сюди зі словами:

- Рушаймо у край!

Кажуть з того часу і пішла назва нашої держави: Україна.

Тож давайте з вами будемо шанувати пам’ять наших предків, будемо любити свою Україну, вивчатимемо рідну українську мову.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Індивідуальна робота учнів за картками.

Картка №1

Визначити смислові зв’язки між частинами ССР.

  1. І серцю дано не бідніти, і думам дано не всихати.
  2. Все повертається, але роки йдуть без вороття.

 

Картка №2

Визначити смислові зв’язки між частинами ССР.

  1. Бджоли облітались, і дід з Дмитриком заносять вулики в ольшаник.
  2. Ще вечір спав в очеретах, і полохливий мокрий птах шукав гнізда.

 

Картка №3

Визначити смислові зв’язки між частинами ССР.

  1. Співають, ідучи, дівчата, а матері вечерять ждуть.
  2. В озерах купаються хмари, а ріки пливуть у берегах.

 

Картка № 4

Об’єднати речення в складносурядні. Визначити смислові зв’язки між їх частинами.

  1. Небо затягли низькі сірі хмари. Пішов дощ.
  2. Зайшло сонце. Відразу потягнуло холодом.
  3. Пташки не співають на деревах. Коники не сюрчать у траві.
  4.  Увечері було ще досить тепло. Вночі взявся заморозок.
  5.  Сіявся дрібний дощик. Падав мокрий сніг.
  6.  Погода зовсім зіпсувалась. Горобці, здається, не звертали на це уваги.

 

Фронтальне опитування.

- Яке речення називається ССР?

- Які є групи сполучників сурядності?

- Які смислові зв’язки існують між простими реченнями у ССР?

4. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

Робота з підручником. § 12.

Опорна таблиця

Розділові знаки у ССР

                ;

             -

Відсутній розділовий знак

               ?

Між частинами складносурядного речення існує різке протиставлення

               ?

Любов до рідної землі починається з дитинства; і до кінця своїх днів ми пам’ятатимемо дорогі серцю куточки природи.

 

                ?

У мові зберігаються духовні надбання народу і розкриваються ментальні особливості нації.

 

Робота в парах. Ділова гра «Навчаючи – учусь».                                                                                                               

Пунктуаційний практикум.

Виконати вправу 133.

У поданих реченнях поставити і пояснити розділові знаки.

Тут пам’ять несуть на плесах голубі обеліски й Тараса Шевченка сліди незабутні живуть (Т.Батош). Без Вкраїни мені не являється світ а без світу для мене немає Вкраїни(І.Гончар). Піднялися крила сонних  вітряків і черешню білу вітер розбудив. Була метелиця і тиша залягла(М.Рильський). Десь тут пройшлась лісами Чураївна і чари Леонтович загубив(В.Лупейко). І колишеться м’ята і тремтить далина і доріг є багато а Вітчизна одна(А.Малишко).

Творче конструювання.

Ситуативне завдання: ви потрапили до іншої країни. Що б ви розповіли про природу України. ( 6-7 речень з використанням ССР).

Пошукова робота. Знайти помилки в пунктуації поданих речень, пояснити, накреслити схеми ССР. Зробити синтаксичний розбір одного з них.

1.Од свіжого подиху ранку злегка тремтіли жита, з рум’яного сходу линуло світло, і м’якими хвилями розпливалось поміж небом і землею. 2. Зліва кінчались жита, і починались луки. 3.У долині, на виднокрузі, сіріло щось широкою смугою, і розпливалось у пітьмі. 4. Соломія приклала до рани мокру ганчірку і Остапові стало легше.

5. Рефлексійно-оцінювальний етап.

Відповіді на запитання таблиці.

Питання

Відповіді

Приклади

Самооцінка відповіді на кожне питання

Які розділові знаки ставляться у ССР?

 

 

 

Коли ставиться крапка з комою, тире?

 

 

 

Які інтонаційні особливості ССР?

 

 

 

6. Домашнє завдання.

Повторити § 12, виконати  вправу134.

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
29 травня
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку