24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення»" .

Про матеріал
Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення»" має на меті узагальнити і систематизувати знання учнів з вивченої теми; сформувати вміння розрізняти складносурядні речення серед інших, правильно будувати їх, розставляти розділові знаки, вживати у власному мовленні; виховувати самостійність і активність у навчальній роботі.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення» .

Мета:узагальнити і систематизувати знання учнів з вивченої теми;  сформувати вміння розрізняти складносурядні речення серед інших, правильно будувати їх, розставляти розділові знаки, вживати у власному мовленні; виховувати самостійність і активність у навчальній роботі.

Обладнання: таблиці, схеми речень, тексти, карта ССР, ілюстративний матеріал «Пори року».

Тип уроку: урок – ділова гра.

ХІД УРОКУ

І.Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

   Наш урок проходитиме у формі ділової гри-подорожі країною Складносурядного речення. Перед нами карта країни Складносурядного речення, на ній позначені зупинки. Максимальна кількість балів, яку можна набрати на зупинці, - п΄ять.  Максимальна кількість балів 40 дорівнює оцінці – 12.

ІІІ.   Узагальнення і систематизація знань.

1.Зупинка «Термінознавча».

Запишіть усі лінгвістичні терміни, які стосуються теми «Складносурядне речення».

2.«Зупинка мислителів».

Дайте відповіді на запитання, наводячи приклади.

- Як відрізнити складносурядне речення від простого, ускладненого

однорідними членами?

  • За якими ознаками виділяються складносурядні речення?
  • Якими засобами поєднуються складносурядні речення?
  • Які розділові знаки вживаються у складносурядному реченні і за яких умов?
  • Коли між частинами складносурядного речення не ставиться кома?

3.Зупинка «Експериментаторів».

 Перетворіть прості речення з однорідними членами на складносурядні.

Українці споконвіку любили і шанували рідний край, пишалися своєю рідною землею. Вона давала здоров̒я і оберігала в далекій дорозі. Гарним людям вона радіє і пособляє, а на поганих гнівається. Земля завжди сподівається на працьовиті людські руки, їх допомогу і дбайливий догляд (За Г. Тарасенко).

4.Зупинка «Головоломка».

Вставте сполучники, які найбільше відповідають змісту складносурядного речення.

Весь день дівчата і хлопці готувалися до свята… ось воно починається.

Парубоцтво тиснеться біля колоди, чекаючи живого вогню… сутінки вже згущаються і згущаються. Аж ось задимилась колода… одразу ж спалахнув вогонь. Він дарує всім силу життя… купальська ніч має всеперемагаючу силу.

5. Зупинка « Конструкторська».

Побудуйте складносурядні речення за схемами.

1)  [         ] ,однак[       ] .            2) [           ] , та й  [           ] .

3)   [        ] , зате [         ] .            4) Чи[       ] , чи [               ]

6. Зупинка «Редакторська».

Виправте пунктуаційні помилки у складносурядних реченнях.

1. На Україну подивлюсь, і любо серце одпочине.

2. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.

3.Мале дитя коло його на сонці куняє – а тим часом кобзар Ісуса співає.

4. Чи то місяць випливає з-за лісу, з туману; чи пожари усю Україну освітили.

7. Зупинка «Вернісаж».

Прослухайте уривки з поезій про пори року, уважно розгляньте ілюстрації. Складіть складносурядні речення.

8. Зупинка «Пошукова».

Знайдіть аргументи і доведіть приналежність речень до складносурядних або простих.

1. Похмуро, безрадісно, сумно.  2. І пісні, і радощі, й кохання.

I V. Підсумки роботи на уроці.

Проведіть самомоніторинг. Дайте письмову відповідь на запитання анкети.

  1. Чого я навчився, вивчивши тему «Складносурядне речення?
  2. Які завдання я виконував упевнено і якими способами?
  3. Які труднощі траплялись і як я їх долав?
  4. Що у мене раніше не виходила, а тепер виходить?
  5. Які позитивні зміни відбулися у моїх знаннях?
  6. Які завдання я ставлю перед собою?

Словничок

Моніторинг – постійний контроль за будь-яким процесом з метою виявлення, чи відповідає він бажаному результату або початковим прогнозам.      

 V. Домашнє завдання.

Повторити   §11,12, відповідати на запитання на с.87, виконати вправу 138, (за бажанням) написати твір-мініатюру за однією з тем: «Тихий жовтень», «Найсвятіша ікона моя – Україна». Використати складносурядні речення. 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
30 травня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку