Урок "Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера"

Про матеріал
Тема. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера. Мета: визначити причини розколу ОУН; охарактеризувати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; аналізувати діяльність Степана Бандери та Андрія Мельника; розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати причини розколу ОУН;  характеризувати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України;  висловлювати власні судження щодо діяльності Андрія Мельника та Степана Бандери;  показувати на історичній карті новоутворені області УРСР у 1939 – 1940 рр. та їх центри. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, атлас, історична карта.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера.

Мета: визначити причини розколу ОУН; охарактеризувати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; аналізувати діяльність Степана Бандери та Андрія Мельника; розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати причини розколу ОУН;
  • характеризувати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України;
  • висловлювати власні судження щодо діяльності Андрія Мельника та Степана Бандери;
  • показувати на історичній карті новоутворені області УРСР у 1939 – 1940 рр. та їх центри.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, атлас, історична карта.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  • Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\7. Україна в роки Другої світової війни\2. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Банедера\Тести.png

  1. Скільки центрів сили сформувалося у Європі напередодні Другої світової війни?

Картинки по запросу В МолотовА    два       Б   три      В   чотири         Г   п’ять

  1.  На портреті зображено.

А   В. Молотова         

Б   Й. Сталіна

В   С. Тимошенка

Г   Й. Ріббентропа

  1. Договір про ненапад між Німеччиною та СРСР було підписано

А   21 серпня 1939 р.

Б   22 серпня 1939 р.

В   23 серпня 1939 р.

Г   24 серпня 1939 р.


  1. На який термін укладався Договір про ненапад?

А   10 років            Б   15 років            В   20 років            Г   25 років

  1. Яка з перелічених держав не мала претензій на українські землі напередодні Другої світової війни?

А   Англія        Б    Франція          В   Німеччина            Г   Болгарія

  1. Друга світова війна розпочалася з

А   нападу Німеччини на Чехословаччину

Б   нападу СРСР на Польщу

В   нападу Німеччини на Польщу

Г   нападу Німеччини на Угорщину

  1. Які держави оголосили війну Німеччині у вересні 1939 р.?

А    Франція та США

Б   США та Велика Британія

В   Франція та Італія

Г   Франція та Велика Британія


  1. Кому належать рядки: «…отримав ваше повідомлення про те, що німецьке військо увійшло до Варшави. Будь ласка, передайте мої поздоровлення й вітання уряду Німецької імперії.»?

А   В. Молотову    

Б   Й. Сталіну

В   С. Тимошенку

Г   Й. Ріббентропу


  1. Вторгнення Червоної армії під командуванням С. Тимошенка на територію Західної України пропагували як

А   «золотий серпень»

Б   «золотий вересень»

В   «срібний вересень»

Г   «срібний серпень»


  1.                      Червона армія під командуванням С. Тимошенка вдерлася на територію Західної України

А   17 вересня       Б    17 жовтня        В    28 вересня            Г   28 жовтня

  1.                      У червні 1940 р. СРСР захопив

А   Волинь та Галичину

Б   Волинь та Бессарабію

В   Галичину та Північну Буковину

Г   Північну Буковину та Бессарабію

  1.                      Яка кількість українців – громадян Польщі загинуло у боях упродовж вересня 1939 р.?

А   5 тис.             Б   6 тис.             В   7 тис.              Г   8 тис.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Кола на воді».
  • З розсипаних літер складіть слово.

ЯІЗДАРНІЦА

(Радянізація)

  • Що означає це поняття?
  • До кожної літери слова підберіть слово чи словосполучення, яке його характеризує.
  • Сьогодні ми з’ясуємо, які зміни відбулися в територіально-адміністративному устрої УРСР у 1939-1940 рр. та як відбувалася радянізація ново приєднаних областей УРСР.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 247 – 249.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • З яким проханням звернулися Народні збори до Верховної Ради СРСР? (включити землі Західної України до складу УРСР).
  • Як було вирішено це питання? (позитивно)
  • З якою метою було проведено військовий парад у Львові? (підкріпити рішення Народних зборів)
  • Які області приєдналися до УРСР? (Волинська, Дрогобицька, Львівська, Рівненська, Станіславська, Тернопільська)
  • Які землі увійшли до складу УРСР у серпні 1940 р.? (Північна Буковина, Хотинщина та Південна Бессарабія)
  • Як виникли Молдавська РСР, Чернівецька та Ізмаїльська області?
  1. Аналіз історичного джерела (с. 249 підручника)
  • Прочитайте фрагмент джерела.
  • Про яку подію ідеться?
  • Чи можна вважати публікацією репортажем із місця події? Чому? Якої об’єктивної інформації бракує?
  • Які слова та звороти, вжиті в тексті, ви вважаєте пропагандистськими штампами? Доведіть, що жодної конкретної інформації вони не повідомляють? З якою метою їх ужито?
  • У чому прагнула переконати читачів газета? Як ви думаєте, яке враження справляв текст на людей, які за лічені тижні опинилися в новій історичній реальності?
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте матеріал підручника та сформулюйте і запишіть короткі тези, які характеризують процес радянізації приєднаних територій.

Орієнтовний вигляд тез:

  • поширення радянського законодавства;
  • контроль над усіма сферами життя;
  • нехтування місцевих особливостей і традицій;
  • заборона політичних партій, культурно-освітніх товариств;
  • українізація освіти, преси;
  • розширення мережі навчальних закладів; заснування бібліотек, клубів;
  • безкоштовне навчання й медичне обслуговування;
  • утиски церкви, особливо греко-католицької;
  • масові репресії, депортації місцевого населення до Сибіру, Далекого Сходу; створення тюремної мережі, розстріли;
  • опір новій владі з боку ОУН; боротьба радянських органів з оунівцями.
  • Назвіть основні причини розколу ОУН? (внутрішні розбіжності між старшим та молодшим поколінням)
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте короткі біографічні довідки Андрія Мельника та Степана Бандери.
  • Доберіть слова-іменники, якими можна схарактеризувати кожного з діячів та слова-прикметники.
  • У якому віці Андрій Мельник став головою Проводу ОУН? (48 років)
  • У якому віці Степан Бандера очолив опозицію до Андрія Мельника? (49 років)
  • Розподіліть факти біографії між історичними діячами.

Андрій Мельник

Степан Бандера

3, 5, 6

1, 2, 4, 7

  1. Очолив убивство міністра внутрішніх справ Польщі.
  2. Мешкав у Берліні.
  3. Брав участь у боях на горах Маківка ти Лисоня.
  4. Голова революційного проводу ОУН.
  5. Перебував під німецьким арештом.
  6. Проживав у Люксембурзі.
  7. Убитий агентом КДБ у Мюнхені.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Аналіз плакатів .
  • Розгляньте плакати.
  • Яким подіям та явищам вони присвячені?
  • Підкресліть дієслова, що окреслюють мету, з якою ці плакати створено: 1) агітувати; 2) пропагувати; 3) рекламувати; 4) інформувати; 5) сприяти гуртуванню за; сприяти гуртуванню проти; формувати ставлення до фактів, що відповідає ідеології; 8) засуджувати; 9) викликати неприйняття і ненависть.
  • Свій вибір обґрунтуйте деталями плакатів та історичними фактами.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті:
  • території, приєднані до Української РСР;
  • територію Придніпров’я, вилучену зі складу УРСР і приєднана до новоствореної Молдавської РСР;
  • новоутворені області радянської України.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Фразеологізми».
  • Доберіть вислів, що характеризує вашу роботу на уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 247 – 252 підручника.

 

docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
2759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку