Урок "Розумні бджілки"

Про матеріал
удосконалювати вміння учнів ділити з залишком тризначні числа на двозначні круглі числа; вирішувати і порівнювати завдання на пропорційне ділення, знаходити значення виразів на порядок арифметичних дій; розвивати мислення і логіку;познайомити дітей з життям бджілок, виховувати інтерес до предмету.
Перегляд файлу

Клас: 4

Предмет: математика «Розумні бджоли»

Тип уроку: закріплення нового матеріалу

Тема: Письмове ділення тризначних чисел на розрядні числа. Рішення і порівняння задач

Мета: удосконалювати вміння учнів ділити з залишком тризначні числа на двозначні круглі числа; вирішувати і порівнювати завдання на пропорційне ділення, знаходити значення виразів на порядок арифметичних дій; розвивати мислення і логіку;познайомити дітей з  життям бджілок, виховувати інтерес до предмету.

Підручник: М. В. Богданович,  Г. П. Лишенко

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Велика радість-робота,

Працюй без зайвого рахунки -

У полях, за верстатом, за столом!

 Все щастя землі - за працею!

Працюй до жаркого поту,

- Я не випадково почала наш сьогоднішній урок віршем Валерія Яковича Брюсова. Нас чекає велика робота. Справитися з нею зможуть уважні, допитливі, працьовиті і дружні учні.

II. Усний рахунок

- Зразком працьовитості, взаємодопомоги на служитиме маленька істота, яке є одним з найбільших трудівників на всьому світі. А хто це, ви дізнаєтеся, розгадавши російську народну загадку: «Лежить купка поросят, хто не зачепить - верещать». Сумніваєтеся у відповіді? Якщо ви правильно вирішите приклади, а потім запишете відповіді в порядку зростання, то з букв, записаних у будь-якого прикладу, отримаєте відповідь на загадку.

Работа в группах №774

| б | 4 * 8 – 27 : 3 = 23

|д  |371000 * 20 + 630:70= 7420009

|ж | (57500-9855) * 20 = 952900

|о| (810:90+640:80) * 300= 5100

|л  | (960-240) :30 = 24

|и  | (780-120) :60 = 11

 (бджоли)

Так, діти, це бджоли - невтомні трудівники. Сьогодні одна з них буде супроводжувати нас на уроці.

        Бджолу шанували в усі час. Мед вважали їжею богів. На Русі в день Святого Зосими відзначали свято бджоли. Згідно з переказами, Бог послав Зосиму і Саватія принести «Божу робітницю» в землю Єгипетську. День Св. Зосима відзначають 30 квітня.

        Дорога бджоли починається від вулика, а ми свій урок продовжимо перевіркою домашнього завдання.

Робота біля дошки

Картки

Математичний диктант

- Якщо заглянути у вулик, то можна побачити, на перший погляд, безладно снують бджіл. Але це не так. Все їхнє життя підпорядковане певним законам, все перебувати в строгому порядку. Кожна бджола займається своєю справою, виконуючи його на «відмінно». Зараз заглянемо в таємничий світ бджіл.

 

  • Дізнайтеся тривалість робочого дня бджоли. Для цього знайдіть 2/9 від числа 72. (72: 9 * 2 = 16 годин)
  • За все своє недовге життя протяжністю 2 місяці бджола збирає кілька грамів нектару. А скільки, ви дізнаєтеся, якщо число 30000 зменшиться в 200 разів. (150 м)
  • До складу меду входить багато корисних для здоров'я людини речовин. Скільки, ми дізнаємося, якщо збільшимо число 50 в 6 разів. (300 речовин)
  • Щоб нектар перетворився в мед, бджола, яка виготовляє його, випускає нектар з рота і знову проковтує його. Скільки ж разів вона проробляє цю операцію? Дізнаємося, якщо суму чисел 40 і 80 збільшимо в 2 рази. ((40 + 80) * 2 = 240 (раз))
  • • Бджола летить до квітки зі швидкістю 65 км / ч. Рух її крил непомітно для нас, так як вона дуже швидко ними махає. Скільки змахів в секунду вона робить, ви дізнаєтеся, якщо 1000 зменшіть на 560. (1000 - 560 = 440 помахів)
  •  

III. Робота над темою уроку

- Продовжимо нашу роботу, щоб в працьовитість не поступитися ці дивним комах.

Завдання № 775

 

Учні вивчають умову задачі. Вносять дані в таблицю. Вході порівняння задач учні приходять до висновку, що друге завдання зворотна до першої. Рішення задач в зошиті.

1) 8 + 6 = 14 (фарт.) - швачка пошила за два дні;

2) 28: 14 = 2 (метри) - тканини витрачала швачка на пошиття одного фартуха;

3) 2 * 8 = 16 (м) -тканини витрачала швачка в перший день;

4) 2 * 6 = 12 (м) - тканини витрачала швачка у другий день;

Відповідь: в перший день швачка витратила 16м тканини, а в другий день-12 метрів тканини.

Зворотня задача

        1) 16 + 12 = 28 (м) - тканини витратила швачка на пошиття всіх фартухів;

        2) 28: 142 (м) - тканини витрачала швачка на пошиття одного фартуха;

        3) 16: 2 = 8 (фарт.) - пошила швачка в перший день;

        4) 12: 2 = 6 (фарт.) - пошила швачка у другий день;

  Відповідь: в перший день швачка пошила в перший день 8 фартухів, а в другий день-6 фартухів.

Завдання на кмітливість

- Вгадайте, скільки очей у бджілки? У бджоли стільки очей, скільки у людини, ще раз стільки і ще півстільки. Скільки ж очей у бджілки? (У бджоли 5 очей: 2 великих, що складаються в свою чергу з 10 тисяч очок, і розташованих з боків голови, і 3 маленьких на лобі між ними.)

IV. Робота над новим матеріалом

1. Пояснення нового матеріалу (№773)

554: 60 = 9 (ост. 14)

       112: 40 = 2 (ост.32)

 

2. Закріплення нового матеріалу (№773, з коментуванням)  Робота в парі

610:70=8(ост 50)     370:80=4(ост. 50)

125:50=(ост. 25)   

Физкультхвилинка.

Бджіка в вулиці сидить

І в віконце дивиться.

Пустувати захотіла -

Над квіточками полетіла.

Гімнастика для очей

• Коло. Водимо очима спочатку за годинниковою стрілкою,, потім проти годинникової стрілки.

• Квадрат. Переведіть погляд з правого верхнього кута в лівий верхній, в правий нижній.

Розслабивши очні м'язи, подивіться вдалину на рахунок 1-6.

V Розвиток математичних знань

Завдання №776 (складання і рішення рівнянь)

Х-40 = 280       Х: 40 = 280     Х * 40 = 280

Х = 280 + 40    Х = 280 * 40    Х = 280: 40

Х = 320            Х = 11200         Х = 7

 

Завдання №778

 

Перший колосок: 5 * 3 = 15см.

Другий колосок: 5 * 2 = 10см.

15> 10 на 5 см.

Молодці, діти, вам всього по 10 років, а ви вже багато знаєте і вмієте. Зараз ми відкриємо ще одну таємницю бджіл.

Від народження до 6 днів бджола прибирає в вулику.

Від 6 днів до 12 днів - годує личинок і матку.

Від 12 до 19 днів - будує з воску стільники.

Від 19 до 26 днів - охороняє вулик, приймає нектар і пилок.

У віці 26 днів бджола вилітає на збір нектару і пилку.

У почесному пенсійному віці (40 днів) бджола приносить у вулик воду. Далеко від вулика вже не відлітає.

 

VI. Підсумок уроку

       - Наш урок добігає кінця. Ми змогли заглянути лише одним очком в життя цієї дивної комахи, яка все життя працює на благо інших, нічого не просячи взамін. Навіть укус бджоли, який для неї є смертельним, корисний для людини. Нічого, крім користі, ми від бджоли не отримуємо. Пам'ятайте про це і поважайте її!

VIII. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку