Урок "Розв’язування логарифмічних рівнянь"

Про матеріал
Урок спрямований на удосконалення вмінь учнів розв’язувати логарифмічні рівняння з використанням рівнянь-наслідків і рівносильних перетворень; розвиток кмітливості, на виховання почуття гордості за досягнення вітчизняних математиків.
Перегляд файлу

Підготувала Сахарук  Марія  Миколаївна,

учитель математики Бородянського академічного ліцею

Бородянської селищної ради Київської області

 

Тема уроку: Розв’язування логарифмічних рівнянь.

Мета уроку:Удосконалювати вміння учнів розв’язувати логарифмічні рівняння з використанням рівнянь-наслідків і рівносильних перетворень; розвивати кмітливість, уважність; привчати до культури математичного запису; виховувати почуття гордості за досягнення вітчизняних математиків.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  • Готовність робочих місць учнів, дошки
  1. Мотивація навчання

Діти , я хочу, щоб  слова : Хочу, Можу, Вмію, Роблю(записати на дошці заздалегідь) супроводжували нас протягом уроку.

Хочу: побажати нам успіху в роботі на уроці;

Можу: повідомити, що на уроці можна помилятися, сумніватися, консультуватися;

Вмію: сподіваюсь, що ви вміло застосуєте теоретичні знання і впораєтесь із завданнями;

Роблю: кожен робитиме, виконуватиме завдання за своїми можливостями.

 Давайте, ми умовно перенесемося у 2021 рік, коли ви молоді, щасливі закінчили ВНЗ і з багажем знань прагнете відшукати собі роботу. Пропоную пройти наступні етапи з метою успішного трудовлаштування:

      1етап:  Наше РЕЗЮМЕ; 

      2етап: СТАЖУВАННЯ;

      3етап: ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ

За роки навчання ви пов’язали своє життя з вивченням математики, тому сьогоднішній урок я хотіла б присвятити логарифмам, як необхідному інструменту для вивчення багатьох понять, які виконують складні вимірювання і обчислення. (звернемося до слайдів та газети:логарифми в хімії, фізиці)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Активізація опорних знань і вмінь.  1етап « Наше РЕЗЮМЕ»

а) Продовжити речення (робота зі слайдом «Продовж речення»)

  1. Логарифм – це…
  2. В означенні логарифма число a називається … , а число b називається …
  3. Основна  логарифмічна тотожності …
  4. Логарифм добутку  дорівнює …
  5. Логарифм частки  дорівнює …
  6. Знаходження числа по відомому значенню його логарифма називається…
  7. Логарифмічні рівняння – це …
  8. Способи розв’язування логарифмічних рівнянь – це спосіб…

б) Розв’язати рівняння:


1 група   (№ 16.23)

Встановити відповідність між рівняннями та їх коренями

                      А) 8

                       Б)9

                       В)16

                        Г)64

                           Д)81

 

2 група  (№16.26)

Встановити відповідність між рівняннями та їх коренями

               А)

                Б)

                В)

                 Г)

          Д)


 


3 група  (№16.25)

Встановити відповідність між рівняннями та кількістю їх коренів

                       А)Жодного

                        Б)Два

                       В)Три

                             Г)Чотири      

                                Д)П’ять


4 група ( №16.24)

Встановити відповідність між рівняннями та добутками їх коренів

                     А)4

                     Б)16

                     В)

                     Г)

                                  Д)

 

  1. Удосконалення вмінь та навичок учнів. 2 етап «Стажування»

Ви успішно заявили про себе (підсумовую, оцінюю) і допускаєтеся до наступного етапу - етапу «Стажування», в ході якого вам слід розв'язати більш складніші рівняння, продемонструвавши практичне застосування властивостей логарифмів,  розв’язання логарифмічних рівнянь різними способами

Пригадаємо:  що потрібно враховувати під час розв’язування логарифмічних рівнянь?

( робота у групах)

1 група        № 21.18(1)    

2 група        № 21.20(1 )           

3 група        № 21.26(1)           

4 група           №21.29(1)           

Ви успішно пройшли етап стажування. Виникають сумніви, яку ж посаду вам запропонувати відповідно до ваших знань.

Тому пропоную перейти до захисту проектів, щоб остаточно переконатися в якості засвоєння  вами теми.

Розв’язати рівняння:

  1.                                          № 21.35
  2.                              №21.44
  3.  
  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.
  2. Завдання додому: розв’язати рівняння №21.20(2); №21.26(2); №21.29(2); №21.44

 

  1. Заключний етап

Діти, погляньте на портрет видатного українського математика М.П.Кравчука. На гранітному постаменті пам’ятника науковцеві викарбувані слова: «Моя любов – Україна і математика». Я сподіваюся, це патріотичне висловлювання стане для вас надійним дороговказом на шляху до професіоналізму.  

Література:

Навчальна Програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. Програма  затверджена Наказом  МОН України від 07.06.2017 №804.

Алгебра. 11 клас. : підруч. для загальноосвіт. навчальн. закладів : академ. рівень, проф. рівень /  А.Г. Мерзляк та ін. - Х. : Гімназія, 2011.- 431 с. : іл.

Математика.  Комплексна програма до ЗНО і ДПА / Уклад. : А.М.Капіносов та ін.. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016.-528 с. 

docx
Додав(-ла)
Сахарук Марія
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку