Підготувала Сахарук Марія Миколаївна,
учитель математики Бородянського академічного ліцею
Бородянської селищної ради Київської області
Тема уроку: Розв’язування логарифмічних рівнянь.
Мета уроку:Удосконалювати вміння учнів розв’язувати логарифмічні рівняння з використанням рівнянь-наслідків і рівносильних перетворень; розвивати кмітливість, уважність; привчати до культури математичного запису; виховувати почуття гордості за досягнення вітчизняних математиків.
Хід уроку
Діти , я хочу, щоб слова : Хочу, Можу, Вмію, Роблю(записати на дошці заздалегідь) супроводжували нас протягом уроку.
Хочу: побажати нам успіху в роботі на уроці;
Можу: повідомити, що на уроці можна помилятися, сумніватися, консультуватися;
Вмію: сподіваюсь, що ви вміло застосуєте теоретичні знання і впораєтесь із завданнями;
Роблю: кожен робитиме, виконуватиме завдання за своїми можливостями.
Давайте, ми умовно перенесемося у 2021 рік, коли ви молоді, щасливі закінчили ВНЗ і з багажем знань прагнете відшукати собі роботу. Пропоную пройти наступні етапи з метою успішного трудовлаштування:
1етап: Наше РЕЗЮМЕ;
2етап: СТАЖУВАННЯ;
3етап: ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ
За роки навчання ви пов’язали своє життя з вивченням математики, тому сьогоднішній урок я хотіла б присвятити логарифмам, як необхідному інструменту для вивчення багатьох понять, які виконують складні вимірювання і обчислення. (звернемося до слайдів та газети:логарифми в хімії, фізиці)
а) Продовжити речення (робота зі слайдом «Продовж речення»)
б) Розв’язати рівняння:
1 група (№ 16.23)
Встановити відповідність між рівняннями та їх коренями
А) 8
Б)9
В)16
Г)64
Д)81
2 група (№16.26)
Встановити відповідність між рівняннями та їх коренями
А)
Б)
В)
Г)
Д)
3 група (№16.25)
Встановити відповідність між рівняннями та кількістю їх коренів
А)Жодного
Б)Два
В)Три
Г)Чотири
Д)П’ять
4 група ( №16.24)
Встановити відповідність між рівняннями та добутками їх коренів
А)4
Б)16
В)
Г)
Д)
Ви успішно заявили про себе (підсумовую, оцінюю) і допускаєтеся до наступного етапу - етапу «Стажування», в ході якого вам слід розв'язати більш складніші рівняння, продемонструвавши практичне застосування властивостей логарифмів, розв’язання логарифмічних рівнянь різними способами
Пригадаємо: що потрібно враховувати під час розв’язування логарифмічних рівнянь?
( робота у групах)
1 група № 21.18(1)
2 група № 21.20(1 )
3 група № 21.26(1)
4 група №21.29(1)
Ви успішно пройшли етап стажування. Виникають сумніви, яку ж посаду вам запропонувати відповідно до ваших знань.
Тому пропоную перейти до захисту проектів, щоб остаточно переконатися в якості засвоєння вами теми.
Розв’язати рівняння:
Діти, погляньте на портрет видатного українського математика М.П.Кравчука. На гранітному постаменті пам’ятника науковцеві викарбувані слова: «Моя любов – Україна і математика». Я сподіваюся, це патріотичне висловлювання стане для вас надійним дороговказом на шляху до професіоналізму.
Література:
Навчальна Програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. Програма затверджена Наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Алгебра. 11 клас. : підруч. для загальноосвіт. навчальн. закладів : академ. рівень, проф. рівень / А.Г. Мерзляк та ін. - Х. : Гімназія, 2011.- 431 с. : іл.
Математика. Комплексна програма до ЗНО і ДПА / Уклад. : А.М.Капіносов та ін.. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016.-528 с.