Тема уроку: Розв’язування текстових задач за допомогою систем рівнянь. 9 клас
Мета уроку: створення уяви про один із способів розв’язування задач – за допомогою системи рівнянь, формувати вміння застосовувати схему для розв’язування текстових задач; вміння складати алгебраїчні вирази на основі залежностей, даних у задачі, складати систему рівнянь з двома змінними, розв’язавши її адаптувати здобуті розв’язання відповідно до умови задачі; створення математичних моделей задач; розвиток інтелектуальних, пізнавальних, аналітичних здібностей та логічного мислення, розвиток концентрації уваги, пам’яті учнів; виховання організованості, раціональності, наполегливості.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Епіграф уроку :
Фалес
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання (створення позитивного емоційного настрою вчителем), перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку. Прогнозування оцінок за урок.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Оцінювання виконання роботи учнями.
Відповідь:
Відповідь:
Відповідь:
ІІІ. Повідомлення теми та епіграфу уроку.
ІV. Визначення мети та завдань уроку:
V. Вивчення нового матеріалу.
Визначення схеми для розв’язання задач за допомогою системи рівнянь
Схема розв’язання задачі складанням системи рівнянь з двома змінними
Завдання. Використовуючи схему розв’язати задачі. (Після того, як буде складена система рівнянь, звернути увагу учнів на системи, що були розв’язані вдома).
Перше число |
Друге число |
|
|
Довжина |
Ширина |
|
|
Довжина |
Ширина |
|
|
VІ. Підсумки уроку. Виставлення оцінок. Домашнє завдання.
Задача. З порту одночасно вийшли два теплоходи: один на південь, другий на захід. Через 2 год відстань між ними дорівнювала 60 км. Швидкість першого теплохода на 40 км/год більша за швидкість другого. Скільки розв’язків має задача.