Урок "Розв'язування задач на знаходження середнього арифметичного"

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до програми для навчання дітей з особливостями розвитку інтелекту. На уроці вчитель орієнтується на індивідуальні особливості учнів.
Перегляд файлу

Розв’язування задач на знаходження середнього арифметичного.

 

Мета: Сформувати поняття середнього арифметичного кількох чисел, сформувати вміння виконувати завдання, в яких передбачено знаходження середнього арифметичного кількох чисел, формувати вміння узагальнювати, робити висновки; корегувати та розвивати логічне мислення, виховувати старанність, культуру мовлення.

Обладнання: роздатковий матеріал, малюнки , таблиці, електронні ваги, 4 яблука.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап

Дзвоник всім нам дав наказ:

«До роботи, швидше в клас!»

Біля парти станемо чемно

Хай мине час не даремно.

Будемо уважні й старанні всі –

Сядемо  рівненько на місця свої.

2. Нервово – психічна підготовка. Створення позитивного настрою.

- Яка пора року прийшла до нас? (зима)

-  Яку назву мають зимові місяці?(грудень, січень, лютий)

- Вересень, жовтень, листопад – це у нас …? (осінь)

3. Актуалізація знань. Повторення вивченого.

 Знайдіть суму чисел:   8, 10, 12

                                                 100, 100, 400, 200

                                                 97, 103

                                                 10, 20, 30, 40, 60

 Обчисліть:  222:2     444:4     969:3       8242:2

                              444:2     444:1     999:9        6363:3

4. Що таке середнє арифметичне? Як його знайти?

Число, яке ми дістали в результаті обчислень, називають середнім арифметичним.

При розв’язуванні багатьох практичних питань доводиться користуватися середнім арифметичним кількох чисел. Як же обчислити середнє арифметичне?

 Щоб знайти середнє арифметичне кількох чисел, потрібно суму цих чисел поділити на їх кількість.(додаток).

 Середнє арифметичне часто застосовується у повсякденному житті. Тож здійснимо зараз подорож до сусіднього села. Восени тут кипіла робота по збору врожаю.

5. Закріплення вивченого матеріалу.      Відгадайте загадку:

Сидить пана у світлиці

молода, червонолиця.

Хто до неї завітає –

вітамінами вгощає.   (Морква)

Морква – найпоширеніший коренеплід, регулярно вживається в їжу практично щодня кожною людиною. Їстівні коренеплоди овоча цінуються не тільки завдяки своєму ніжному приємному смаку. Користь моркви полягає у високому вмісті вітаміну А. Ми з задоволенням застосовуємо овоч у салатах, супах, додаємо в тушковані страви, консервуємо. В середньому, кожна людина, сам того не підозрюючи, в рік з’їдає від 15 до 20 кг солодкого коренеплоду.

 Бета-каротин зміцнює і відновлює сітківку ока, тому сам овоч і сік дуже корисний для здоров’я очей, при астигматизмі і короткозорості, кон’юнктиві і в післяопераційний період.

При плановому огляді на прийомі у окуліста, ви можете почути безцінну пораду: «Якщо ви довго перебуваєте за комп’ютером і очі під вечір сильно втомлюються – пийте корисний морквяний сік». І це правда. Насичена вітамінами моркву швидко знімає втому, і не тільки з очей.

 Задача 1.З  п’яти однакових дослідних ділянок зібрано моркви:167кг, 208кг, 140кг, 212кг, 173кг. Знайдіть середній урожай моркви з однієї ділянки.

 (167+208+140+212+173) : 5=180 (кг)

 Це не означає, що на кожній ділянці її вродило по 180кг. Десь вродило більше, десь – менше, а в середньому 180кг. Це середнє значення урожайності.

 

6. Фізкультхвилинка.

Ви втомились?

Саме час – дружно відпочити.

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

 

      Відгадайте загадку:

Народжується з квітки,

його всі люблять дітки,

 заліза в нім багато,

 рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

то що ж воно таке? (яблуко)

 Збирають врожай не лише на полях, а й у садах. Найвідоміше та найпоширеніше у світі садове дерево – яблуня. Найдавніші сорти були виведені ще за часів Київської Русі. Тільки в Україні вирощується понад 150 сортів. В нашому шкільному саду ви знайдете сортів 5 яблунь.

 Плоди яблуні дуже корисні для людини. Народна мудрість говорить: «Хто кожного дня з’їдає одне яблуко, тому лікар не потрібен». Справді, яблука та яблучний сік входить до більшості дієт. А вміст вітамінів та мінералів ( насамперед, заліза) робить яблука цінним харчовим продуктом. Яблуко є одним з продуктів, який містить велику кількість корисних речовин, мінералів і клітковини. При правильному використанні і вживанні всі живильні речовини зберігаються цілий рік, що дозволяє вживати фрукт влітку і взимку. Скільки необхідно їсти яблук? Щоб наситити організм корисними елементами, достатньо вживати денну норму, а саме 3-4 штуки.

 Зараз ми виконаємо практичну роботу. Зважимо 4 яблука за допомогою електронних вагів.  За розмірами всі вони різні. Є більше, є менше. Тож вони мають різну вагу. Загальна вага яблук – 464г. Обчислимо середню вагу яблука.

 464 :  4 = 116г.

В середньому яблуко важить 116г. А зваживши найменше маємо – 80г. Найбільше яблуко має масу – 130г.             .

 

      Відгадайте загадку: «Рідке, а не вода, біле, а не сніг». (Молоко)

 Так, це молоко – цінний харчовий продукт. В ньому є більшість елементів, необхідних для нормального росту та розвитку організму. Особливо, кальцій, який зміцнює кістки. Які продукти виготовляють з молока? (кефір, сметану, творог, масло, сир, йогурт, морозиво…)

Молоко дає нам сир,

Вершки, масло і кефір.

Йогурт, ряжанку й сметану…

 Добавляють в кашу манну.

 До вподоби воно всім –

Здоровішаємо з ним!

Молоко вживайте зранку –

Кращого нема сніданку!

 Задача: У трьох бідонах було 36л, 39л, та 30л молока. Знайдіть середню кількість молока в одному бідоні.

  (36+39+30) : 3= 105 : 3=35 (літрів).

 Відповідь: в середньому 35 літрів молока в одному бідоні.

 

      Відгадайте загадку:

Стоїть завод у полі.

Який? А це секрет.

Працюють в ньому бджоли –

Виготовляють мед.             (вулик)

 Задача: Пасічник дід Панас накачав у

 2016 році -  372кг меду,

 у 2017 році – 490кг

у 2018 – 593кг меду. Яке середнє річне виробництво меду за ці роки?

  ( 372+490+593) : 3 = 1455 : 3 =485.

Відповідь: 485кг меду середнє річне виробництво меду за ці роки.

 

7. Підсумки уроку.

8. Зняття нервово – психічного напруження.

 9. Домашнє завдання. №379, с. 65.

doc
Додав(-ла)
Хотелюк Віта
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
20 березня 2019
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку