Виховна година "Дети в школу собирайтесь!"

Про матеріал
Виховна година за книгою Льюиса Керролла "Приключения Алисы в стране чвудес"
Перегляд файлу

1

 

 

 


ДЕНЬ ЗНАНЬ

ЦІКАВИМИ СТЕЖИНАМИ ПО

«КРАЇНІ МІЦНОГО ЗДОРОВ’Я»,

або «Дети,  в школу собирайтесь… » - по сторінках книги «ПРИГОДИ АЛІСИ В КРАЇНІ ЧУДЕС» Льюїса Керролла

Мета.  Формування в учнів навичок здорового способу життя, навичок толерантного спілкування; розширення читацького світогляду, уявлення учнів про те, що школа дає основу знань, які учні повинні засвоїти, що знання — це найбільший скарб для людини, а вміння вчитися — це ключик до скарбів знань, а також «здоров’я – скарб, який завжди з тобою».

Обладнання. Глобус, книга «АЛІСА В КРАЇНІ ЧУДЕС»,   плакати, аркуші і ручки.                                                           

                          На дошці написані вірші:


Знову школа дітей стрічає,

 Перше вересня надворі!

 Срібно-срібно дзвінок лунає,

 Ясне сонечко угорі.

 

 Позбігались до школи діти,

 Бо ж до знань всі стежки ведуть.

 Сміх і радість повсюди, квіти...

 Світлі класи давно вас ждуть.

 

 Знов уроки, нові предмети,

 Добрі друзі, пісні і сміх.

 І відкриються знань секрети,

 Що їх школа дає для всіх.


Вчитель: Я, Гура Олена Федорівна, ваш класний керівник, вітаю Всіх з початком навчального року. Школа — це світла дитяча країна, у якій діти навчаються, ростуть, мудрішають і міцніють.

А книжка — це життєдайне й чисте джерело мудрості, без якого не обійтися нікому, бо в ній зібрані усі знання людства.

Хочу запропонувати подорож по сторінках книги Льюїса Керролла «Пригоди Аліси в країні чудес»,  в якій дізнаємося як з мухи зробити слона, кому потрібні книги без малюнків, палять чи ні черв’яки кальян,  про яку книгу мріяла Аліса та багато іншого. Хто чув вірш:


Дети, в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Попроворней одевайтесь,

Светит солнышко в окно.

Человек и зверь и пташка –

Все берутся за дела,

С ношей тащится букашка.

За медком летит пчела.


Цей вірш намагається згадати Аліса. Спробуйте згадати її версію, хто читав  цю книгу, або придумати свій варіант.

(дітям роздаються листи з неповним текстом, додаток 1)


_ _ _ _ _ , в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Как вы там не _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,

Ни _ _ _ _ _ _ _ _ _, ни _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Не поможет все равно!

Громко плачут _ _ _ _ _  и _ _ _ _ _ _ –

-Караул! – кричит _ _ _ _ _.

С воем тащится _ _ _ _ _ _ _ …

Неужели им так _ _ _ _ _

Приниматься за _ _ _ _ ?

Ваш  варіант … (діти читають)

 

Варіант Аліси:

Звери, в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Как вы там не упирайтесь,

Ни кусайтесь, ни брыкайтесь

Не поможет все равно!

Громко плачут Зверь и Пташка

- Караул! – кричит Пчела.

С воем тащится Букашка…

Неужели им так тяжко

Приниматься за дела?

(Далі учні читають вірші про школу додаток 2.)


  1. Школа, наче мати, всіх нас пригортає

Та дає знання нам, щоб ішли у світ.

І у людських долях ясним сонцем сяє,

Дорога і рідна нам з маленьких літ.

 

  1. В школі ми вчимося вчитися й дружити,

Труднощі долати і злітати ввись.

Мріяти, трудитись і перемагати...

Все це знадобиться у житті колись.

 

  1. Школа, наче мати, світ нам відкриває.

Знань міцну основу нам дає щодень.

Ще й таланти наші щедро розвиває

І дарує дітям тисячі пісень

  1. Знання — це скарб з усіх найбільший,

Бо в світі все здолати може.

Розумному завжди видніше,

Знання ж і силу переможе!

 

  1. Не бреди в світ наймання,

Здобувай скоріш знання.

Що научишся робити,

За плечима не носити.

 

  1. Кажуть люди недарма:

Вчення — світ, невчення — тьма.

Мудрими ж не народились,

А всього самі навчились.



Вчитель. Я маю надію, що наш світлий клас стане для кожного з вас другою домівкою, де ви вчитеся жити і дружити, працювати і долати труднощі, здобувати перші перемоги.

Школа дає основу знань, необхідних для життя і подальшого навчання. Бо що може сьогодні людина без знань?   Народна мудрість каже:

  • Голова без розуму, що ліхтар без свічки;
  • Око далеко бачить, а розум ще далі;
  • Хто знання має, той і мур зламає.

Ось так наш український народ цінував в усі часи знання.

А хто з вас ще знає прислів'я про знання і розум, здоров’я людини?

(Наприклад «Здоров'я — скарб, який завжди з тобою» і т.п. додаток 3)

В першій главі пригод Аліси зустрічаються скоромовки, я пропоную позмагатися дівчатам та хлопцям:

- для дівчат скоромовка Аліси "Чи їдять коти кротів?" 

- для хлопців  «Ох, бідні мої вушка! Вусики мої!»

 (Учні промовляють скоромовку, 10 раз швидко, додаток 4)

Вчитель. Молодці! З скоромовками ви впоралися.

До речі, Алісі здалося,  коли вона падала кролячою норою, що вона десь вже біля центру землі… скільки це км?       (6 тисяч км);

  • А де б вона опинилася, як би пролетіла землю наскрізь? 

(В Австралії або Зеландії);

  • Кого звали Діна?                 (Кішку);
  • Що дістав кролик  з кишені?             (Годинник);
  • Про яку книгу мріяла Аліса                      («Вчись складатися!»);
  • Один дюйм, це скільки см?                                             (2,54 см);
  • «…Якби голова Аліси пролізла в маленькі двері, теж доброго мало, тому що голова повинна бути …». Де повинна бути голова по розумінню Аліси?                                                          (На плечах);
  • «А якщо я не та, що була, то, скажіть-но,  хто я тепер?.. Оце так головоломка ...». Зараз ми з вами попрацюємо над іншою головоломкою. Як з мухи зробити слона?

(Учні перетворюють  слово «МУХА» на слово «СЛОН» додаток 4)

Вчитель. Відгадайте загадку:  Снігові поля, чорні орачі. Хочеш розуміти — бери та вчи! (Книжка).  Загадка ця в собі містить ще й наказ: коли хочеш щось зрозуміти, то бери та вчи.


Всі стежки ведуть до школи, 

До сонця знань, живого світла!

Не забувай цього ніколи

І, щоб душа твоя розквітла,

А розум повнився знаннями,

То не лінуйсь, учись, старайся.

 Дружи із добрими ділами,

Себе збороти намагайся.


 Учень.

 Біжить аж до школи від мого порога 

 Дорога у світле й щасливе життя.

 Сміливо рушаймо у світлу дорогу,

 У наше веселе й дзвінке майбуття!

 Учениця.

 Відкрий нам скарби свої, школо, прекрасні,

 І дай доброти, і любові вділи,

 Щоб душі у нас стали світлі і ясні

 Й розумними щоб ми по світу пішли!


Вчитель. Пропоную послухати пісню випускниці для своїх однокласників та класного керівника, можливо вона стане піснею нашого класу.

 А під час пісні кожен з вас створить з малюнків свою дошку бажань. Можна три бажання, перше на цей рік, друге щоб збулося через 5 або 7 років коли ви станете випускниками і на далеке майбутнє.


Тисячу думок на один урок.

Тисячу книжок, скоро вже дзвінок.

Ми разом весь час, друзі, рідний клас.

Знає кожен з нас, це - найкращий час.

У цікавий світ, кличе нас зоря навчання!

 

І тривали будучи дітьми

Загадковий світ і думок політ.

Швидко плине час, зошити, книжки.

Нині свято в нас, ми випускники.

Школа, почекай, хочемо бути тут назавжди.


Приспів: Дякую тобі, рідна школо, ти мій другий дім, друзів коло.

      Крила це знання, літати будем. Своїх вчителів не забудем.

(Учні наклеюють малюнки, які на їх погляд відображають їх мрії, бажання)

Домашнє завдання:  прочитати другу главу книги «Пригоди Аліси в країні чудес», та скласти запитання з числами які Вам зустрінуться.


До речі,  якого кольору був кролик? 

(білий кролик з розовими очима)

А де ще ми зустрічаємо головного героя, який йде за білим кроликом.

Так! В фільмі «Матриця», Лео пропонують, йти за білим кроликом, а я пропоную у ІІ семестрі відправитися в подорож сторінками фільму «Матриця». Приймається?

Довідка: Вперше матриця згадувалась в древньому Китаї, називали тоді її «чарівним квадратом». Термін «матриця» ввів Джеймс Сильвестр у 1850 г. Фільм вийшов на екрани США 31 березня 1999 року и поклав початок трилогії фільмів, а також коміксам, комп’ютерним іграм. Фільм. Ідея «Матриці» співпадає з платонівським міфом... «Матриця» також активно використовує  мотиви  «АЛІСИ В КРАЇНІ ЧУДЕС».


Вчитель. Ми спостерігаємо, як з кожним днем розвивається космічна галузь, в небо піднімаються дивні літаючі апарати, на поля виходять фантастичні машини, по дорогах мчать чудові модерні автомобілі, на учнівських столах нові комп'ютери та інша дивовижна техніка, яку навіть уявити не могли ваші прадіди.

Вчитель. треба дуже добре засвоїти ще одну істину: як би школа не намагалася дати знання — без вашого старання нічого не буде.

Самі знання до вас не прийдуть, їх треба здобувати наполегливою щоденною працею, прагненням якомога більше знати, цікавитися всім і розвивати свої здібності і таланти, щоб як Аліса отримати той ключик, який завжди відчинить вам двері до скарбниці знань…

(класній керівник зачитує з книги)

… Золотий крихітний ключик – лежав на маленькому скляному столі, за шторою вона знайшла маленькі дверцята 

… Я вже знаю, - подумала вона, - досить мені щось випити чи з'їсти - так і вродиться якесь диво! Подивимося, що буде цього разу?

 (Всі запрошуються до чаювання)

1 ВЕРЕСНЯ

Хай буде всім нам день оцей, як свято,

Хай буде щастя в серці у батьків,

Хай дзвонить дзвоник радісний, завзятий,

Хай буде радість, вищою від слів.

 

C:\Users\Elena\Desktop\getImage 3.jpegD:\фото\getImage 2.jpegD:\фото\getImage.jpegДо чаю можна приготувати  такі  страви:

 

 

 

 РЕЦЕПТ КЛАССИЧЕСКОЙ ЯБЛОЧНОЙ ШАРЛОТКИ

НАДО:  3 яйца,  1 стакан муки, 1 стакан сахара, 1 кг яблок, 1/2 ч. л. корицы, 2 ст. л. коньяка или бренди

КАК ГОТОВИТЬ:

1. Яблоки помыть, вырезать сердцевину, нарезать дольками.  Если любите мягкую, похожую на пюре начинку, то кожуру с яблок нужно снять. А если вы ничего не имеете против яблочной кожуры, то и снимать ее не надо.

2. Нарезанные яблоки посыпать корицей, добавить 2 ст. л. коньяка или бренди и оставить постоять. Лучше накрыть яблоки крышкой, чтобы они не потемнели. Можно добавить немного лимонного сока, он поможет яблоками сохранить естественный цвет.

3. Яйца с сахаром взбить до белой однородной воздушной массы. Постепенно ввести в яичную смесь стакан муки и перемешать ложкой.

4. Духовку разогреть до 180˚.

5. Форму для выпечки смазать подсолнечным маслом. В форму выложить яблоки и равномерно залить их тестом.

6. Выпекать шарлотку 35-40 минут до образования золотистой корочки. Нежная яичная корочка может очень быстро сгореть, поэтому можно накрыть форму с пирогом фольгой. Чтобы проверить готовность пирога, проткните его зубочисткой – на ней не должны остаться следы сырого теста.


 

_ _ _ _ _ , в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Как вы там не _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,

Ни _ _ _ _ _ _ _ _ _, ни _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Не поможет все равно!

Громко плачут _ _ _ _ _  и _ _ _ _ _ _ –

-Караул! – кричит _ _ _ _ _.

С воем тащится _ _ _ _ _ _ _ …

Неужели им так _ _ _ _ _

Приниматься за _ _ _ _ ?

 

 

 

Додаток 1.

_ _ _ _ _ , в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Как вы там не _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,

Ни _ _ _ _ _ _ _ _ _, ни _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Не поможет все равно!

Громко плачут _ _ _ _ _  и _ _ _ _ _ _ –

-Караул! – кричит _ _ _ _ _.

С воем тащится _ _ _ _ _ _ _ …

Неужели им так _ _ _ _ _

Приниматься за _ _ _ _ ?

 

 

 


_ _ _ _ _ , в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Как вы там не _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,

Ни _ _ _ _ _ _ _ _ _, ни _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Не поможет все равно!

Громко плачут _ _ _ _ _  и _ _ _ _ _ _ –

-Караул! – кричит _ _ _ _ _.

С воем тащится _ _ _ _ _ _ _ …

Неужели им так _ _ _ _ _

Приниматься за _ _ _ _ ?

 

_ _ _ _ _ , в школу собирайтесь,

Петушок пропел давно!

Как вы там не _ _ _ _ _ _ _ _ _ _,

Ни _ _ _ _ _ _ _ _ _, ни _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Не поможет все равно!

Громко плачут _ _ _ _ _  и _ _ _ _ _ _ –

-Караул! – кричит _ _ _ _ _.

С воем тащится _ _ _ _ _ _ _ …

Неужели им так _ _ _ _ _

Приниматься за _ _ _ _ ?


 



Додаток 2.


  1.  

  1. Школа, наче мати, всіх нас пригортає

Та дає знання нам, щоб ішли у світ.

І у людських долях ясним сонцем сяє,

Дорога і рідна нам з маленьких літ.

 

 

  1. В школі ми вчимося вчитися й дружити,

Труднощі долати і злітати ввись.

Мріяти, трудитись і перемагати...

Все це знадобиться у житті колись.

 

 

  1. Школа, наче мати, світ нам відкриває.

Знань міцну основу нам дає щодень.

Ще й таланти наші щедро розвиває

І дарує дітям тисячі пісень.

 

 

  1. Знання — це скарб з усіх найбільший,

Бо в світі все здолати може.

Розумному завжди видніше,

Знання ж і силу переможе!

 

 

  1. Не бреди в світ наймання,

Здобувай скоріш знання.

Що научишся робити,

За плечима не носити.

 

 

  1. Кажуть люди недарма:

Вчення — світ, невчення — тьма.

Мудрими ж не народились,

А всього самі навчились.

Додаток 3.

 

Здоров'я — скарб, який завжди з тобою.

Здорове тіло - продукт здорового розуму.

Турбота про здоров'я - кращі ліки.

Рух - це здоров'я, це - життя.

Рухайся більше - проживеш довше.

Праця додає здоров'я, а лінь - хвороб.

Той, що йде в ногу з віком, завжди молодий.

Сльозами синця це залікуєш.

Здоровому все здорово!

 

 


Додаток 4.

 

СКОРОМОВКИ

Для дівчаток:

 

"Чи їдять коти кротів?"

 

… або російською:

 

«Скушает кошка летучую мышку

 

 Для хлопчиків:

 

«Ох, бідні мої вушка! Вусики мої!»

 

російською:

 

«Ах вы ушки – усики мои»

 

Додаток 5.

Все рекорды этой словесной игры

http://www.iqfun.ru/articles/muha-slon.shtml

Известный автор книг по занимательной математике Е. Я. Гик в своей книге "Занимательные математические игры" опубликовал такое 16-ходовое решение словесной игры как из мухи сделать слона:

МУХА – МУРА – ТУРА – ТАРА – КАРА – КАРЕ – КАФЕ – КАФР – КАЮР  – КАЮК – КРЮК – УПЮК – УРОК – СРОК – СТОК – СТОН – СЛОН

В 2002 г. вышла очередная редакция этой книги под названием "1000 интеллектуальных игр", где он приводит 12-ходовое решение этой задачи. "Похоже, на сей раз, установлен абсолютный рекорд!" - пишет по этому поводу автор книги.

МУХА–МУЛА–КУЛА–КИЛА–КИЛТ–КИОТ–КЛОТ–КЛОН-СЛОН.

8 шагов, поставлен в Донбассе человеком, скромно попросившим назвать его Александром из Донецка. Как и следовало ожидать, многие слова малоизвестные, но Александру они были известны все, кроме двух, которые он подобрал, пользуясь поиском Яндекса. Пояснения:

МУЛА - мол, насыпь. (Толковый словарь В.И. Даля);

КУЛА - дом-крепость в горных районах в Югославии, Албании, Греции. (Большая советская энциклопедия);

КИЛА - болезнь капусты и др. крестоцветных растений. (Энциклопедический словарь Ф.А. Брокгауза и И.А. Ефрона);

КИЛТ - мужская юбка у кельтских народов Великобритании и Ирландии. (Энциклопедия моды. Андреева Р., 1997);

КИОТ - остеклённая рама или шкафчик для икон. (Толковый словарь С.И. Ожегова);

КЛОТ (также клотик) - тарелка, на кончике флагштоков. (Толковый словарь В.И. Даля).

Клон – слон .

Додаток 6.

 

 

 

 

 

 

 

Фотография - Алиса Лиддел,

                                                             Lewis Carroll - 1832-1898

Лью́їс Ке́ррол (англ. Lewis Carroll, справжнє ім'я Чарльз Ла́твідж (Лю́твідж) До́джсон, Charles Lutwidge Dodgson; *1832 — †1898) — англійський письменник, математик, філософ, логік, англіканський клірик (священик, теолог) і фотограф.

Найвідоміші літературні твори Керола: «Пригоди Аліси у Дивокраї» (Alice's Adventures in Wonderland) і продовження «Аліса в задзеркаллі» (Through the Looking-Glass), а також поеми «Полювання на Снарка» (The Hunting of the Snark) і «Бурмоковт» (Jabberwocky : Jabber — балаканина, wacky — ідіотський, божевільний).

Легкість у грі слів, логіці й фантазії задовольняють широку читацьку аудиторію, починаючи від дітей, закінчуючи літературною елітою. Разом з тим, його твори глибоко пов'язалися з сучасною культурою: вони прямо вплинули на творчість багатьох митців — утворилися спільноти, присвячені отриманню естетичного задоволення, сприянню поширення творів і дослідженню життя автора в багатьох країнах світу, зокрема в Північній Америці, Японії, Великобританії і Новій Зеландії.

У біографії Керрола виникає багато запитань в результаті чого витворився термін «Міф Керрола».


Додаток 7.

ЛЬЮИС КЭРРОЛЛ  СИМВОЛИЧЕСКАЯ ЛОГИКА

Предположив, что каждый из приводимых далее  наборов конкретных суждений   является набором посылок сорита,  найти заключение

1.   Малые дети неразумны.

2.   Тот, кто может укрощать крокодилов, заслуживает уважения.

3.   Неразумные люди не заслуживают уважения.

         Вселенная — «люди», а = способные укротить крокодилов,

b = малые дети, с = не заслуживающие уважения, d = разумные.

2

1.   Ни одна из молодых картофелин не была поджарена.

2.   Все картофелины на этой тарелке съедобны.

3.   Ни одна жареная картофелина не съедобна.

        Вселенная — «картофелины», а = жареные, b = съедобные,

с = на этой  тарелке, d = молодые.

3

1.   Ни одна утка не танцует вальс.

2.   Ни один офицер  не откажется  протанцевать вальс.

3.   У меня нет другой птицы, кроме уток.

        Вселенная — «живые существа», а = утки, b = моя домашняя

 птица, с = офицеры, d = желающие  танцевать  вальс.

4

1.   Всякий,  кто находится в здравом уме,  может заниматься логикой.

2.   Ни один лунатик не может быть присяжным заседателем.

3.   Ни один из ваших сыновей не может заниматься логикой.

        Вселенная — «люди», а = способные заниматься логикой,

b = те, кто может быть присяжным заседателем, с = находящиеся в

 здравом уме, d = ваши сыновья.

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
Gura Elena Fedorovna
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Виховна робота
Інкл
Додано
20 березня 2019
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку