20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Математичне шоу для учнів 8 класу.

Про матеріал
Виховний захід для учнів 8 класу в рамках проведення тижня математики. Метою є розвиток логічного мислення, кмітливості, уваги, уміння швидко орієнтуватися в ситуації.
Перегляд файлу

Математичне шоу для учнів 8 класу

     Мета: перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, уміння швидко орієнтуватись  в ситуації; виховувати у дітей любов до математики, прагнення знати більше, виховувати культуру поведінки, повагу до суперника, товариськість.

Обладнання: плакати, картки, вудочка, папір, ручки.

 

І ведучий.             Ми починаєм наше свято,

Людей зібралося багато.

Щоб веселитись і співати,

Про свято слово слід сказати.

ІІ ведучий            Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати.

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвати.

І ведучий. Доброго дня, дорогі учні та вчителі!

ІІ ведучий. Доброго дня шановні вболівальники!

І ведучий. Ми дуже раді вітати Вас на нашому конкурсі веселих та кмітливих.   Сьогодні ви будете свідками цікавої боротьби юних математиків. Успіхи команд будуть багато залежати від вас, шановні вболівальники. Тож, шановні вболівальники, будьте активними у своїх змаганнях.

ІІ ведучий.

       Своє задоволення чи незадоволення діями команд чи журі ви можете виражати оплесками. Але не можна вигукувати з місця, свистіти, шепотіти,…, категорично забороняється підказувати. Журі має право зняти бали з команди, якщо її члени або вболівальники порушили порядок змагань.

І ведучий. Дорогі друзі!  Сьогодні на наше змагання прибули команди:  ______ і ________.

Бажаємо командам

Маршрут увесь пройти.

Вершини перемоги

У битві досягти.

ІІ ведучий. Про себе ці команди розкажуть самі…

А щоб змагання було чесним,

Ми вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

(Представлення журі)

І ведучий. А зараз слово командам.

І КОНКУРС. Привітання.

(5балів)

       Зустрічайте команду «Квадрат»

Привітання команди «Квадрат»

Святковий наш зал

Від облич засяв.

Знайомтеся- з нами:

Команда «Квадрат».

І семеро нас

У команді солдат,

Чотири кути,

Шість відрізків ще є,

І центр – капітан –

Йому слава і честь.

(Усі повертаються до капітана і вітають його).

Капітан команди. Привіт! Я капітан команди «Квадрат» ми справжні члени клубу Наш девіз і наше життєве кредо:

Всі: «З посмішкою до країни математики!»

Капітан команди. На сьогоднішні змагання ми прибули під девізом:

Всі: «Промінь науки до знань нас кличе»

Капітан команди. А я, як капітан команди обіцяю, що і я, і вся команда будемо боротися за звання веселих і кмітливих. Якщо програємо – не будемо лити гірких сліз, якщо виграємо – не задиратимемо ніс.

Ми покажемо, що вмієм,

Хай дивується весь світ.

Приготуйтеся, командо!

Всі:                          Всім квадратний наш ривіт!

Противник сьогодні

Серйозний у нас.

О, славні математики,

Вітаємо ми вас!

Хай гумор на хвилях

Злітає дзвінких,

І сміх щиросердний

Єднає усіх!

(До журі). Ми передаємо вам терези для зважування наших сил, калькулятор для підрахунку балів, лупу, щоб краще бачили наші позитивні якості.

       На випадок, коли ми зробимо щось недуже вдало, даруємо вам чорні окуляри.

Болільникам вірний квадратний привіт!

Сміливо за нами в незвіданий світ!

Ми хочемо дуже сподобатись вам.

Ми вірим, що ви допоможете нам.

ІІ ведучий. Ви познайомилися з командою «Квадрат». А зараз вас вітає команда «Радіус». Зустрічайте!

 Капітан команди. Вас вітає команда  «Радіус» 

1-й учасник. Розумні!

2-й учасник. Активні!

3-й учасник. Дружні!

4-й учасник. Ініціативні!

5-й учасник. Умілі!

6-й учасник. Спритні!

Капітан команди.    Наш девіз:

Всі: «Будемо активно мислити»

 

Святковий цей зал нас усіх поєднав,

В змаганнях він нині ареною став.

Хай будуть веселі обличчя у всіх,

Девіз на змаганнях  дотепність і сміх.

Ми сьогоднi тут зібрались

В конкурсах змагатись.

Тож затямте  з “радіусами”

Буде важко гратись.

Команда наша не проста,

Цікавиться усiм вона,

Арифметичні дії знає,

Бо математику вивчає.

 Від душі прийміть вітання

І найкращі побажання.

Будемо усім бажати

Чемпіонами не стати.

Команді вашій ми бажаєм

Нехай же ж у фіналі

Вам срібні принесе медалі.

Ми люди скромні і собі

Бажаєм тільки золоті.

Ви, болiльники завзятi,

Поможiть нам вигравати.

I хто кращi вибирайте.

Тож, болiльники, болiйте!

Рук своїх ви не жалiйте!

Повага вам судді!

Честь, шана журі!

Та тільки суворо ви нас не судіть.

І смійтеся з того, що викличе сміх.

Сміятися кажуть і суддям не гріх.

Привітання команди «КУБ»

(Учні виходять і  шикуються на сцені)

1-ий учасник. Бонжур!

2-ий учасник. Гутен таг!

3-ий учасник. Добрий день!

4-ий учасник. Знайомтеся з нами:

5-ий учасник. Команда «Куб» вітається з вами.

6-ий учасник. Ми вісім в команді тримаєм вояк,

                        Бо стільки вершин куб має усяк.

7-ий учасник. Дванадцять відрізків…

8-ий учасник.  …їх ребрами називають!

1-ий учасник. Всерівно нас в дружбі навіки з’єднають!

2-ий учасник. Перемога у грі – це наша мета,

                        Цим курсом відважний веде капітан!           

3-ий учасник. Привіт! Вас вітає команда кмітливих та урівноважених бійців, а скорочено.. КУБ!

4-ий учасник. Наш девіз!

Найвищі вершини ми будем долати,

Кмітливість і витримку нам не займати!

5-ий учасник. Нагадуємо! Вас вітає команда: КУБ!

 

6-ий учасник. Команда урівноважених бійців!

7-ий учасник.

Святковий цей зал нас усіх поєднав,

В змаганнях він нині ареною став,

Хай покине нудьга вас і лунає лиш сміх,

Привітати нам треба в кімнаті цій всіх.

8-ий учасник.

Болільникам вірним кубічний привіт,

Сміливо за нами в незвіданий світ!

Вся ваша підтримка важлива для нас,

Болільники наші надіємсь на вас!

1-ий учасник.

Ми хочемо дуже сподобатись вам,

Ми вірим, що ви допоможете нам.

2-ий учасник.

Суперникам нашим ми щиро бажаєм,

 Щоб перемога була  у фіналі

А ми із скромності і без гордині,

На золоті погоджуємся нині.

3-ий учасник.

І для журі у нас завдання,

Сказати гарне привітання.

4-ий учасник.

Та без призента тут не підійдеш,

Як кажуть у народі.

Без нього, де ти сядеш, там і зійдеш,

5-ий учасник.

А ще сказати можна й такі слова в нагоді:

Як саночки помажеш так й поїдеш,

Або, що ти посієш те й виросте в твоїм городі.

 

І ведучий. Змагання команд тільки почалося. Попереду у них ще багато переживань і труднощів. Щоб підготувати гравців до важких випробувань, проведемо розумову розминку, девіз якої  «Думай, пробуй і шукай, буде важко – не зітхай!»

                       Щоб все пройшло без заминки,
                       То ми  починаємо, звичайно, з розминки! 

ІІ КОНКУРС. Розминка команд.

І ведучий. Для розв'язання більшості задач недостатньо одних знань. Необхідна увага. З чого починається розв'язання задачі? Звичайно, з умови. Але умову можна читати по різному. Прочитаєш неуважно – ось і загубилася головна ниточка.

       Перевіримо чи вміють наші команди швидко зрозуміти умову задачі. Хто швидше розв'яже таку задачу:

1. (1 бал)               Ішов Кіндрат У Червоно град,

А назустріч йому12 хлоп'ят.

У кожного хлоп'яти кошик,

В кожному кошику кішка,

У кожної кішки 12 кошенят,

У кожного кошеняти

У зубах по 4 мишеняти.

І задумався старий Кіндрат:

- Скільки мишенят і кошенят

Хлоп'ята несуть у Червоно град?

(1 хв.)

(Жодного)

     Хто погано вислухав умову задачі, той потрапив в становище Кіндрата:

Нерозумний, нерозумний Кіндрат!

Він один ішов в Червоноград.

А хлоп'ята з кошиками

З мишенятами і кішками

Йшли назустріч йому –

У Полтаву.

ІІ ведучий.

2. (1 бал) Уяви собі, що ти машиніст електровоза, який веде пасажирський потяг з Києва до Харкова. Всього у потязі 15 вагонів. Начальнику потяга 45 років, а помічник машиніста на 9 років молодший від нього. Скільки років машиністові електровоза?

(1 хв) (Машиністові стільки, скільки тобі. Бо ти машиніст).

І ведучий. Поки журі підбиває підсумки конкурсів «Привітання» та «Розминка», пропонуємо послухати гумореску.

 

РАДІУС  – Чуєш, татку, а що таке арифметична прогресія? – запитує син у тата.

 – Знав колись, тепер – не знаю, – каже тато.

 – Татку, а що таке геометрична прогресія?

 – Та забув уже, на жаль, – відповідає тато.

 – Усе питання задаєш, таткові навіть у неділю не даєш відпочити! – сердиться мати на сина.

 – Хай питає, чого не знає. А то виросте дурнем, – каже тато.

 

 ІІ ведучий. Вельмишановне журі! Оголосіть, будь-ласка, результати попередніх конкурсів. (Журі оголошує результати.)

І ведучий.

ІІІ. КОНКУРС. Змагання кмітливих

1.«Рибалка»

       Учасники повинні вудочкою зловити рибку-запитання. Команда думає 1 хвилину.

За кожне запитання 1 бал.

А) Три мисливці варили кашу. Один висипав два стакани крупи, другий – 1 стакан, а в третього крупи не було. Вони з'їли каші порівну. Третій мисливець говорить: «Дякую за кашу. У мене залишилось 5 патронів, беріть їх і поділіться». Як поділити патрони у відповідності з вкладом?

(Кожен мисливець з'їв по 1 стакану каші. Так як третій їв кашу першого, то всі патрони треба віддати першому мисливцю.)

Б) Що швидше – проїхати весь шлях велосипедом, чи половину шляху пройти пішки, що в два рази повільніше ніж велосипедом, а другу половину проїхати мотоциклом, який рухається в два рази швидше за велосипед?

( Поки пішохід пройде половину шляху то велосипедист проїде весь шлях. Тому швидше проїхати весь шлях велосипедом.)

В) «ЗОЛОТА РИБКА»  (1бал без завдання)

Конкурс вболівальників – прислівя з числами

ІІ ведучий. 2.«Хто швидше?» - практикум

     По 2 учасники від кожної команди.

(2 бали)

         

 Запрошується 2 учасники. Я читаю вірш, а ви уважно слухаєте.

Якщо виграєте - приз буде ваш, а якщо ні - то мій.

І так. Раз, два, три, чотири, п'ять.

Розкажу я вам нараз

Оповідь у кілька фраз,

Як скажу я число три,

Приз негайно забери.

Біля річки ми гуляли,

Скільки там було ікри,

Рибок плавало чимало,

Не одна, а цілих ... дві.

Мріє хлопець заповзятий

Чемпіоном світу стати.

На старті слухай,      

Ніс не три. (А це не цифра)

Чекай команди

Раз, два,... марш.

Як вірш напам'ять вчить захочеш,

То не зубри його до ночі,

А краще тихо повтори

Один раз, другий,

А краще... пять.

Недавно в черзі за квитками

Я три години мав стоять.

…………………………..

Ех, друзі, приз чого не взяли,

Тоді, як треба було взять.

ІІ ведучий. 3. Відтворення чисел.     

 Ведуча називає дев'ятизначне число, а члени команди відтворюють його, тримаючи в руках числа від 1 до 9. (7543216)(1 бал)

2. Скільки метрів довжина нашої кімнати?

І ведучий. 4. Хто більше?

       Хто відповість на більшу кількість запитань за 2 хвилини?

( 1 бал за правильну відповідь на запитання)

       У ведучого є конверти із запитаннями. Капітани команд вибирають, кому дістануться запитання із  конверта.

Запитання із синього конверта

1. Третій степінь числа. (Куб)

2. Знак, що позначає число. ( Цифра)

3. Найбільша хорда кола. (Діаметр)

4. Одиниця вимірювання кутів. (Градус)

5. 7. Частина круга, обмежена двома радіусами. ( Сектор)

6. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі. (Радіус)

7. Многокутник з найменшим числом сторін. (Трикутник)

8. Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир)

9. Трикутник, усі сторони якого рівні між собою. ( Рівносторонній або правильний)

10. Результат дії додавання. (Сума)

11. Абсолютна величина числа. (Модуль)

12. Одна з декартових координат точки. (Абсциса або ордината)

Запитання із червоного конверта

1. Сота частина числа. (Відсоток або процент)

2. Сума сторін многокутника. (Периметр)

3. Фігура утворена двома променями, що виходять з однієї точки. (Кут)

4. Результат ділення. (Частка)

5. Рівність, що містить невідоме. (Рівняння)

6. Трикутник, у якого всі кути рівні. (Рівносторонній або правильний)

7. Сума кутів трикутника. (180°)

8. Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність. (Корінь)

9. Твердження, яке приймається без доведення. (Аксіома)

10. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл. (Бісектриса)

11. Твердження, яке треба доводити. (Теорема)

12. Частина кола. (Дуга)

                            Запитання із жовтого конверта

1. Частина прямої, обмежена з однієї сторони. (Промінь)

2. Результат дії віднімання. (Різниця)

3.Рівність двох відношень. (Пропорція)

4.Точка перетину діаметрів кола. (Центр)

5.Рівність, яка справедлива при всіх допустимих значеннях букв. (Тотожність)

6. Сума суміжних кутів. (180°)

7.Паралелограм з рівними сторонами. (Ромб)

8. Частина круга, обмежена двома радіусами. ( Сектор)

9. Відношення довжини кола до його діаметра. (π)

10.1/24 частина доби. (Година)

11.Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир)

12. Незалежна змінна. (Аргумент)

І ведучий.

ІV. КОНКУРС «Художників»

По одному учаснику від команд.

(5 балів)

        Побудуйте в прямокутній системі координат точки та послідовно їх сполучіть. Зображення якої тварини ви отримали?

(Час 5 хв)

(8;2), (13;7), (13;15), (8;10), (7;10), (6;9), (10;17), (10;22), (8;24),  (6;24), (3;21), (4;20), (1;17), (2;17), (4;19), (5;20), (4;19), (5;19), (7;21), (7;22), (8;21), (8;17),(3;7), (3;11), (4;0), (12;0), (16;8), (16;11), (14;9), (13;10);

Точка (4,5; 20,5) – окремо.

(Лебідь)

І ведучий.

V. КОНКУРС болільників

       В цей час конкурс болільників «Розгадай ребус»

( По 1 болільнику від кожної команди), (1 бал за один ребус)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ ведучий.

 

 

 

 

 

 

 

VІ. КОНКУРС. Гра «Ой, не можу!»

       Завдання гри полягає втому, що учні шикуються в одну шеренгу через одного із кожної команди і по черзі називають числа натурального ряду 1,2, 3, 4, 5, 6, … Але замість чисел…Які кратні 3 або містять цифру 3, говорять: «Ой, не можу!» Хто помиляється, той вибуває з гри. Перемагає та команда, чий гравець залишається.

( По 4 учасники)

(1 бал)

І ведучий.

VІІ. КОНКУРС «Капітанів» ( Час 2 хв) ,( По 1 балу)

Капітани не ледачі,

Не лякають їх задачі.

В слові «АЛГЕБРА» аж сім

Літер веселих, відомих усім.

На кожну літеру вам треба

Вписати математичний термін.

Хто більше, швидше попрацюйте,

А ви, журі, прошу, рахуйте.

А – абсциса, аксіома, алгебра…

Л – лінія, ламана…

Г – градус, графік, гіпербола, грань, гіпотенуза, геометрія…

Е – еліпс, елемент…

Б – бісектриса…

Р – ромб, радіус, радіан, рівняння…

А – аргумент…

ІІ ведучий.

VІІІ. КОНКУРС болільників

       Хто більше заспіває пісень, в яких зустрічаються числа.

(Команді 1 бал)

І ведучий.

ІX. КОНКУРС  «Домашнє завдання»

       Обидві команди сьогоднішніх змагань ще заздалегідь до них отримали домашнє завдання підготувати художній номер про математику

Виступ команд.

(Можливі наступні виступи.)

Сценка «Середнє арифметичне».

 На сцену виходять 2 учасники сценки «Середнє арифметичне».

Вася. (входячи). Сашко, про що ти задумався?

Сашко. Знаєш, про що я думаю? Середнє арифметичне – геніальний винахід математиків. Дивись, ми з тобою друзі, все ділимо пополам, хороше і  погане. Візьмемо, наприклад, оцінки, які  отримали сьогодні. Ти отримав  «10», а я «2». Додаємо, ділимо  пополам, по «6» отримали кожний . Бачиш , як хорошо. І батько мене не покарає .  Хай живе середнє арифметичне.

Вася. Але ти навіть мене не спитав, чи це добре для мене?

Сашко . Почекай, це ще не все. Ти прийшов в школу на 15 хвилин раніше, а я на 15 хвилин пізніше. Додаємо, ділимо  навпіл  – обоє прийшли вчасно. Середнє  арифметичне!

Вася. Ти ж геній! (в  бік ). Ну, я тебя провчу. ( Сашкові ) Чуєш,  Сашко, ти мене поросив купити тобі кросівки  в нашому  магазині. Тобі мама дала гроші?

Сашко.  Так.

Вася. Давай я  побіжу в магазин, а ти розв’яжеш  декілька прикладів зі своїм арифметичним. (Виходить).

Сашко.  Ось і добре! Нарешті у мене будуть кросівки, і Руслан Володимирович не буде мене сварити. 

( Виконує декілька гімнастичних вправ )

Вася. (Входить з пакетом). Бачиш, як я швидко повернувся. Я тобі кросівки  купив!

Сашко. ( З нетерпінням). Давай  швидше покажемо їх. (Розкриває пакет, з подивом розглядає: один великий, другий маленький). Що це ?

Вася. Ти ще  питаєш?  Це твої кросівки . Один 26 разміру, а  інший 44. Додаємо, ділимо навпіл,  отримуємо твій 35 розмір.  Нехай живе середнє арифметичне!

Сашко з жахом хапається за голову і вибігає.

Вірш С.Олійника «Синок – математик»

До батьків, до Яблунова,

В рідну хату і садок

З політехніки зі Львова

Гостювать прибув синок.

На обід прибув, до речі,

(Стіл накрили в акурат!)

Мати вийняла із печі

Двоє смажених курчат.

Син підняв до стелі руку:

Ось курчата ці: фактично

Двійко тут, як не бери.

А візьми математично,

Помудруй – і вийде три!

  • Не мели дурницю синку!..-

(І, як видно, розізлив).

Той схопивсь: - Одну хвилинку!-

Щось помножив, поділив...

- Ось вам, - каже, - рівно троє.

Доказ точний і ясний! –

І промовив до старої

Сивий батько мовчазний:

Якщо так виходить в Петі,

Будуть двоє ці для нас,

Він хай їсть оте вже, третє!

Всім по одному якраз

ІІ ведучий.

X. КОНКУРС. «Хто точніший» . (Виставляється банка з цукерками, проводиться конкурс)

       Перед вами банка з цукерками. За одну хвилину ви повинні прикинути, скільки тут цукерок, написати його на листкові, правильна відповідь записана на моєму листкові. По моїй команді ви показуєте свої числа. Хто найточніше вкаже число, той отримує 1 бал і банку цукерок.

І ведучий.

Тепер, журі, за вами слово,

Хоч грали тут усі чудово,

Та щоби сумніви пропали,

Нам переможців щоб назвали.

 (Визначаються переможці, проводиться нагородження; вручають дипломи) 

Учитель.

     Журі підвели підсумки сьогоднішньої гри. Різниця всього ____ бали.

Давайте забудемо про них. І, як говорить банальна істина, «Перемогла дружба»

Дякуємо командам за цікаву, наполегливу гру, гостям та вболівальникам за підтримку, журі – за справедливість та об’єктивність.

До учнів.

Ви до знань зробили нині крок,

В навчанні бажаю вам удачі.

Хай цікавим буде кожен ваш урок,

І розв'язуються правильно задачі.

Заключне слово.

     Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник – те хороше, що про цю людину думають інші.

     Бажаю усім, хто знаходиться сьогодні в нашому залі:

Нехай щастя – множиться,

Багатство додається,

Горе віднімається,

А кохання ділиться… на двох.