Урок розвитку мовлення .Усний твір-роздум "Здоров'я – безцінне багатство"

Про матеріал

Оскільки питання збереження здоров'я дітей на сучасному етапі суспільства є надактуальним, тому вирішила спрямувати увагу учнів на дбайливе ставлення до свого здоров'я. Урок побудовано з використанням здоров'язбережувальних технологій.

Перегляд файлу

Тема:Урок розвитку мовлення .Усний твір-роздум "Здоров'я – безцінне багатство"

Мета уроку: : Вдосконалювати навички учнів писати твори - роздуми, добираючи відповідний матеріал, цитати, мовні засоби, відповідно до задуму і форми висловлювання; розвивати вміння чітко висловлювати і доводити власну думку; виховувати в учнів особисту життєву позицію, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати,виховувати повагу до себе, почуття власної гідності, упевненості, що ЗСЖ робить людину вільною і незалежною, дає їй  сили робити усвідомлений вибір у всьому;   переконати учнів  в тому, що здоров'я є важливою умовою для щасливого життя.

Обладнання: висловлювання поетів і письменників про здоровий спосіб життя, тлумачний словник; прислів'я і приказки; презентація.

Тип уроку:усний твір-роздум

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько , будем починати.

II Оголошення теми та мети уроку.

1 Діти,сьогодні на уроці розвитку мовлення ,ми будемо працювати над усним твором на тему «Здоров’я - безцінне багатство» . Давайте  згадаємо з яких частин складається твір-роздум. У кожного на парті  є пам’ятка до написання твору. Давайте попрацюємо з нею.(Опрацювання пам’ятки)

2  Приказка англійців : "Втратив гроші - нічого не втратив, втратив хороші звички – багато що втратив, втратив здоров'я - все втратив".

До яких роздумів,Вас спонукає цей вислів??

 

( Як ви думаєте, про що ми будемо говорити на уроці?)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Як ви вже сказали, ми сьогодні будемо говорити про важливість здоров’я в нашому житті. Вчитися висловлювати свої думки,відстоювати свою точку зору та творчо виявляти себе у навчальній діяльності. Знайдемо багато аргументів,які в подальшому ви використаєте в написанні твору. Адже здоров'я є дуже потрібним, дуже важливим і великим багатством, якому немає ціни.

Хто здоровий ,-той сміється,

Все йому в житті вдається,

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий,-той не плаче.

Жде його в житті удача.

Хто здоровий-не сумує.

Над загадками мудрує,

Тільки треба знати.

Як здоровим стати.

1Підготовча робота

-Діти,давайте виберемо з цього вірша ключові слова,які ми зможемо в майбутньому використати для написання твору.(Здоровий сміється,йому вдається,здоровий не плаче,здоровий не сумує,здоровий мудрує)

(Учні називають слова і записують їх в зошит).

IV. Постановка учбового завдання.

1Бесіда з учнями.

Учитель: Використовуючи ключові слова,спробуйте дати відповідь на запитання?Назвіть найважливіші складові життя?

Учень: (Сон,спорт,свіже повітря,правильне харчування,емоціональний стан)

Учитель: Що означає бути здоровим?

Учень: Жити без хвороб, вести нормальну фізіологічну діяльність організму, бути щасливим,веселим,коханим,потрібним.

Учитель: Ось тому, не випадково, при зустрічі люди спрадавна зичили один одному здоров'я : "Здрастуйте! Доброго здоров'я"!, "Як Ваше дорогоцінне здоров'я"?А чи можна сказати про здорову людину, що вона багата?

Учень:Так, тільки здорова фізично й духовно людина може багато чого досягти, виконати, створити, зробити себе та  свою Батьківщину багатою).

2. Самостійна робота учнів.

Учитель:А чи замислювались ви над значення слів «здоров’я» і «багатство»?

Учні:Так

Учитель:А зараз ми попрацюємо над значення цих двох слів. Попередньо ви були поділені на три групи:  I – група «Здоров’я»,яка з’ясовує значення слова здоров’я: II-га група «Багатство»,яка з’ясовує значення слова багатство,а третя група «Дослідники» працюють з тлумачними словниками, з’ясовуючи значення обох слів.

Відповіді учнів.

I група-на мою думку,здоров’я це коли у людини відсутні хвороби,вона себе добре почуває,весела радісна.

II група-на мою думку багатство-це коли людина має багато грошей,велику квартиру,машину і нічого більш не потребує.

Учитель:Молодці,а зараз ми послухаємо наших дослідників яке значення мають ці слова в  тлумачному словнику.

БАГАТСТВО- велике майно, цінності, гроші,достаток усього, розкіш.

ЗДОРОВ'Я- стан організму, при якому нормально функціонують усі його органи.

(Учні записують визначення слів в зошит).

 

3Асоціативний кущ.

Коли ми чуємо слова в нашій уяві виникають певні асоціації. Саме за асоціаціями ви визначили значення попередніх слів. А скажіть, будь - ласка, які асоціації у Вас виникають до значення цих слів. Ви бачите на дошці два плакати з написами цих слів,до кожного слова ви приклеюєте папірець із словом-асоціацією. Якщо ви знайдете зв’язок між наведеними асоціаціями,то це допоможе Вам згодом написати твір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Як ви думаєте: чи пов'язані між собою слова " здоров'я", " багатство"?

Учень: Ці слова пов'язані між собою.Наприклад, якщо багата людина не здорова,то ні за які гроші вона не придбає собі здоров’я!Тому найбільше багатство людини-здоров’я.

Учитель: В народі є таке прислів'я: "Здоров'я – безцінне багатство"! Що і є темою нашого твору.А що допомагає підтримувати здоров’я?

Учні:Фізичні вправи.

 

4Фізкультхвилинка

5. Творче моделювання.

 Учитель: Я думаю ,що ви трохи відпочили,набралися сил,зміцнили своє здоров’є.  З історії нашого народу ви знаєте, що українці завжди з великою дбайливістю ставилися до свого здоров'я, знали користь рослин і трав, дотримувалися постів. Народний епос дуже багатий на приказки та прислів’я, які передавалися з покоління в покоління. Давайте ж згадаємо прислів’я та приказки про здоров’я.

Учні: В здоровому тілі — здоровий дух.

         Той здоров'я не цінить, хто хворим не був.

         Здоров’я маємо – не дбаємо, а погубивши – плачемо.

         Перейшов на ліки – пропав навіки!

         Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

         Без здоров'я немає щастя.

Учитель. Молодці. А тепер у кожної групи на столі є конверти з прислів’ями та приказками,але для того щоб їх прочитати та пояснити їх значення ,Вам потрібно скласти пазли. Кожна команда зібравши пазл пояснює значення цих прислів’їв.

 

Все можна купити, тільки здоров'я ні.(Дійсно за гроші все можно купити,але якщо людина хвора ,то ні за гроші здоров’я не купиш)

Немає здоров'я - немає багатства.(Як ми уже говорили,що найбільше багатство для людини-здоров’я,якщо людини немає здоров’я то вона бідна)

Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.(Тут говориться про те,що здоров’я,як і одежу треба берегти з молоду і тоді воно прослужить довше.)

Здоров'я - діамант, який легко втратити.(Здоров’я -це дійсно коштовна річ,якщо його не зберігати то можна втратити)

Глянь на вид і про здоров'я не питай(Якщо людини почуває себе добре,має гарний колір обличчя,завжди посміхається і радіє життю,то можна сказати що це дійсно здорова людина.)

Здорова людина і камені рукою розколе(Якщо людина здорова,вона почуває себе добре,в неї багато сил ).

 

 

6. Творче завдання.

Практична робота на картках.

Вам треба бути закінчити речення і подивившись у пам’ятку до написання твору-роздуму,сказати до якої частини твору,ми можемо використати цей текст.

Здоровий спосіб життя - це дотримання ___________________; Для здоров’я корисно:Багато___________;гуляти на________ ________ щоденні заняття_______________ і ___________,рухливими_________;уживати корисну _______ ,Відмовитись від______________,таких як:________,_______,_______.У спілкуванні з оточуючими бути _________,________,___________.

 

V. Домашнє завдання.

 

Учитель:А тепер переходимо до домашнього завдання. Думаю,що ви помітили,що наш урок був «пазл» ,з якого ви вдома зберете твір.

 

 

VI Підведення підсумків.

Бліц-опитування.

Учитель:  Яких правил потрібно дотримуватися, щоб бути здоровим?

Учні: Санітарно-гігієнічні вимоги: завжди і скрізь дотримуватися чистоти, уранці і увечері чистити зуби, стежити за шкірою, волоссям. Одягатися по сезону. Не вживати спиртні напої, не палити. Займатися спортом.

Учитель:Отже, робимо висновок.Життя чарівне,мов казка. І дається людині раз. Не марнуйте його будь-ласка. А любіть й бережіть весь час. Я сподіваюсь,що кожен із вас буде зростати здоровим. Бережіть себе,свій організм,радійте життю.

І пам’ятайте,що ваше здоров’я-у ваших руках. Здорова людина-здорова нація. І на цій здоровій ноті,ми завершуємо наш урок. Дякую всім за увагу!

VII. Оцінювання учнів .

 

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
2863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку