Урок розвитку зв'язного мовлення

Про матеріал

Проектна технологія – одна із інноваційних технологій навчання і виховання, яка забезпечує формування цих компетенцій.Завдання проекту не тільки в тім, щоб виконати, якусь корисну роботу, а й у тім, щоб розширити свій світогляд, набути теоретичних знань, що дають потім змогу краще розуміти життя та по-науковому творити його.

Перегляд файлу

       Метод проектів у сучасній школі

Проектна технологія – одна із інноваційних технологій навчання і виховання, яка забезпечує формування цих компетенцій.

Завдання проекту не тільки в тім, щоб виконати, якусь корисну роботу, а й у тім, щоб розширити свій світогляд, набути теоретичних знань, що дають потім змогу  краще розуміти життя та по-науковому творити його.

В основі проектної технології лежить розвиток пізнавальної та дослідницької діяльності учнів, уміння конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі. На передній план виступає випереджальний розвиток самої людини як творчої особистості. Традиційний зв’язок «учитель-учень» змінюється на «учень-учитель».

Особливого значення набуває залучення учня до процесу пошуку. Цінною є співпраця між учнями та вчителем. Важливим є не лише результат, а й процес досягнення результату.

Під час роботи над проектом учитель виступає в ролі консультанта. Він допомагає учням у пошуку інформації, координує процес роботи, підтримує, заохочує учнів. Знаючи добре свій предмет,  він має бути компетентним і в інших галузях науки, розуміти своїх вихованців, враховувати їхні можливості і інтереси, бути комунікабельним, толерантним, творчим.

Отже, метод проектів має великі педагогічні можливості. Під час виконання проектів вирішуються освітні, розвивальні і виховні завдання:

  • створення образу цілісних знань, підвищення мотивації в отриманні нових знань;
  • вивчення методів наукового пізнання, здатність до рефлексії та інтерпретації результатів;
  • розвиток дослідницьких і творчих якостей особистості;
  • формування комунікативних компетентностей, алгоритму соціальної взаємодії, поведінки.

Метод проектів завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують протягом визначеного часу.

Сьогодні проектування стає важливим компонентом життєдіяльності.

Тема: Підготовка до твору-роздуму «Щоб стати справжньою людиною»

Мета: сприяти успішній підготовці шестикласників до написання творчої роботи; розвивати вміння учнів аналізувати, висловлювати власні думки, аргументувати їх, формувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру; виховувати високі моральні якості учнів, почуття патріотизму, громадського обов’язку.

Мотиваційний етап. Забезпечення емоційної готовності до уроку «Побажай мені успіху».

Учитель: Мов джерелиці святої ковток,

Слово цілюще йде знов на урок,

Цієї святкової зимньої днини

Будьмо успішними,

Будьмо щасливі!

2. Цілевизначення та планування. Визначення цілей, очікування результатів.

Учні самостійно визначають, учитель доповнює, пропонує подивитись на екран.

Очікувані результати: глибше осмислити тему, підготуватись до твору-роздуму.

3. Організація роботи в групах

Правильно вимовляй вислови: один з одним, один одному, один одного, всі до одного

Учитель:  пропоную культуру мовлення пов’язати з культурою співпраці в групах.

Доповніть вислови дієсловами:

Спілкуємось                                             один з одним

Розуміємо                          

Чуємо                                                        один одного

Поважаємо

Не перебиваємо

Допомагаємо                                            один одному

Стараємося                                               всі до одного

4. Актуалізація опорних знань і суб’єктного досвіду. Перевірка домашнього завдання.

1. Які типи мовлення ми знаємо?

2. Чия розповідь найкраща? «Де найкраще місто на землі» Конкурс по 1 учню з групи

3. Визначте тип мовлення спроектованих текстів.

                              Тексти

  1. Ви живете серед людей. Кожен ваш вчинок, кожне ваше бажання відбиваються на людях. Знайте, що існує межа між тим, що вам хочеться, і тим, що можна. Ваші бажання – це радощі або ж сльози ваших близьких. Перевіряйте свої вчинки свідомістю: чи не завдаєте ви зла, неприємності, незручності людям своїми вчинками. Робіть так, щоб людям, які оточують вас, було добре. (В. Сухомлинський)
  2. Мені здається, - може, я не знаю, - було і буде так у всі часи: любов, як сонце, світу відкриває безмежну велич людської краси (В. Симоненко).
  3. «Говорити про недоліки – для цього великого розуму не треба. Думай і роби все для того, щоб перемагали добро і справедливість. Виробляй свої погляди на світ. Світогляд виробляється лише тоді, коли в житті бачиш і створюєш щось дороге для тебе…» (В. Сухомлинський)

5.Перевірте свої знання

1 текст – розповідь з елементами роздуму

2 текст – роздум

3 текст – розповідь з елементами роздуму

6. Пропоную скласти опис на тему :

«Якою є, на вашу думку, справжня людина?»

(Учні вільно висловлюють думки)

Справжня людина – це…

На мою думку, …

По-моєму, …

Я переконана, що…

7. За 1-2 хвилини складіть усно рекламний ролик за ключовими словами

1 група – доброта. Людина починається з добра.

1 група – людяність і милосердя.

3 група – про уміння дружити.

4 група – «Мову пошануєте – станете багатими!»

8. Опрацювання навчального матеріалу

І крок «Перевір себе»

Завдання групам

І крок до мети

1 група: У яких творах художньої літератури розкрито тему добра, милосердя?

2 група: Пригадати прислів’я, образні вислови про риси вдачі людини.

3 група: Складіть пам’ятку «Шлях до успіху».

4 група: Складіть 5 корисних порад «Щоб стати справжньою людиною».

ІІ крок «Допоможи собі»

Завдання групам

ІІ крок до мети

Завдання групам (Мета: допомогти з’ясувати власну самооцінку).

1 група – складіть із запропонованих слів позитивну множину.

2 група – складіть із запропонованих слів негативну множину.

3 група – намалюйте словесний портрет ідеальної людини

4 група -  які риси характеру заважають вам бути справжніми людьми?

9. Хвилина відпочинку

ІІІ крок «Пізнай себе!»

Пропоную відгадати загадки про ваших однокласників.

Відгадайте, хто це?

  1. Він дуже стриманий і надміру сором’язливий, добрий, людяний і розумний. Але повільність заважає йому бути першим.
  2. Часом нестримана, завжди рухлива, проте життєрадісна, цілеспрямована й активна.

ІV Крок до успіху

Великий той, хто подає великий приклад (В. Гюго)

Ключ до розуміння – сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє

(О. Довженко)

Учитель: Дозвольте запросити до слова ученицю 10 класу, члена нашого різновікового загону «Вогнецвіт», 5-кратну переможницю обласного етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови з презентацією проекту «Великі українці», присвяченою засновнику цього конкурсу Петру Дмитровичу Яцику. (Учениця представляє проект).

Учитель: Любі діти! Нам випала сьогодні нагода долучитися до загальнонаціонального проекту «Великі люди України».

Тож за 2-3 хвилини обговорення в групі зателефонуйте організаторам з власною пропозицією.

1 група: Ми переконані, що Великим був, є і буде…

2 група: Ми вважаємо Великим українцем..

3 група: На нашу думку, …

4 група: Ми пропонуємо започаткувати проект «Великі люди Лозівщини»

V крок «Оціни себе!»

10. Рефлективно-оцінювальний етап

Саморефлексія учнів

Сьогодні я:

Зрозумів

Навчилася

Зможу написати твір-роздум

11. Домашнє завдання

Обов’язкове - Написати твір-роздум «Щоб стати справжньою людиною».

За бажанням - Описати риси однокласників, написати «Хто це?»

Учитель: Дякую долі, що ви є у мене –

Боже надійне і світле знамення.

Що я без вас? Без ваших сердець?

Кожен із вас самоцвіт, молодець!

Ви – моє сонце, щастя, надія,

З вами живу, сподіваюсь і мрію.

Мрію, що кожен з вас стане Великою людиною.

Матеріали до уроку:

Тарас Шевченко

Він був, як легенда, як пісня дзвінка.

Він був, наче голосу вічний митець.

Хоч вийшов, убогий, з сім’ї кріпака

Здобув у народі із слави вінець.

Кріпацький син! Ти все віддав народу,

Та не змогли Тобі нічого дать.

Хотів малу узять за теє нагороду,

Та доля не змогла вього віддать.

Ти мріяв збудувать хатину,

І дві тополі вимолити в Бога.

Хотів вернутися колись на Україну,

Лиш не туди вела Твоя дорога.

Нам треба голосу Тараса,

Щоб вів він нас в майбутнє золоте,

Щоб не зів’яла віра наша,

Щоб процвітало покоління молоде.

Нехай веде нас крок за кроком,

Щоб зрозуміли ми в останній раз,

Що залишилось ще за уроком

Те слово, що прорік Тарас!

Дидактичний матеріал до ІІІ завдання

Слова, що характеризують окремі якості особистості:

Вдумливість, чутливість, грубість, гордість, життєрадісність, емпатійність, заздрісність, сором’язливість, щирість, капризність, впертість, повільність, цілеспрямованість, мстивість, принциповість, нестриманість, стриманість, співчутливість, терплячість, поступливість, самозабуття, рухливість, рішучість, поміркованість.

Література

  1. Єрмаков І. Г. На шляху до школи життєвої компетентності: проектний підхід / Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати. – К., 2003.
  2. Помітун О. Енциклопедія інтерактивного навчання, - К., 2007.
docx
Додано
19 вересня 2018
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку