Розвиток зв’язного мовлення
Використання МЕТОДУ
«Шість капелюшків мислення»
( за технологією розвитку критичного мислення)
Авторська розробка
вчителя початкових класів
Вороновицької СЗШ І – ІІІ ст.№1
Ременяк Антоніни Миколаївни
Конспект відкритого уроку
Розвиток зв’язного мовлення
Використання МЕТОДУ «Шість капелюшків мислення»
( за технологією розвитку критичного мислення)
4 клас
Тема: Складання казки за поданим початком і власною фантазією «Родина свічок»
Мета:
Обладнання:
Завдання уроку:
Хід уроку
Дозу- вання |
№ |
Зміст уроку |
Примітка |
1 хв |
І |
Етап орієнтації. Вправа « Емоційне налаштування».
Вітання. - Діти, зараз ми проведемо з вами урок, на якому будемо працювати, як завжди наполегливо і старанно, а головне – творчо. А незвичайний тому, що, по-перше, у нас присутні гості на уроці, поверніться, будь ласка, до них і привітайтесь, по-друге, урок розвитку зв’язного мовлення, на якому потрібно вчитися правильно, точно і красиво висловлювати свою думку, та ще ми будемо з вами писати і творити , критично мислити. Тож, давайте до роботи ! |
|
1 хв |
ІІ |
Вправа « Очікування». Дерево очікування. Мотивація . |
|
2 хв |
1 |
Розпочати урок хотілось би цікавою історією… Притча про чотири свічки. |
Мозковий штурм |
|
2 |
Повідомлення теми і мети уроку. План уроку |
|
1 хв
|
Вступна бесіда |
- Зараз ми будемо працювати за технологією « Мої думки» Коли ми читаємо, чого навчаємося? Що розвиваємо?
|
|
3 хв |
3 |
1) Бесіда про свічку (з досвіду власних спостережень)
А якої ж пори приходять до нас ці красуні? - Давайте пофантазуємо трішки: закрийте на кілька секунд очі і послухайте моє питання-завдання: де і в якій ситуації ви могли б спостерігати за цим вогненим дивом? Або вигадали історію. Послухайте: (Вчитель читає текст) В одній квартирі поселилася родина свічок. Життя було не яскраве… І раптом… 2) Запитання: - Яка думка виникла у вас? - Які почуття охопили вас? - Що б ви сказали у ту мить? - Що нагадують свічки? - Якої вони форми? - Якого кольору?
|
|
0,5хв |
ІІІ |
Практична робота - Діти, сьогодні ми спробуємо з вами написати казку про свічку, але не одну, а багато казок. Чому багато? Бо кожен напише свою. |
|
2 хв |
ІV 1
|
Актуалізація опорних знань Повторення про текст-розповідь:
Будова тексту ( на дошці):
|
|
1 хв |
2 |
Пояснення завдання уроку
Початок (написаний на дошці): В одній квартирі поселилася родина свічок. Життя було не яскраве… І раптом… |
|
6 хв
|
3 |
Робота по групах над добором слів до твору. Кубик Блума
А щоб допомогти вам зібрати потрібні слова, і скоротити час для підготовки і обдумування змісту казки, ми зараз розділимось на 6 групи, кожна з яких має виконати своє завдання.
1 група.Білий капелюх – детальна інформація, факти. Завдання: - прочитайте; - визначте образні вислови в художніх текстах, які вам запропоновано; - знайдіть, запишіть і придумайте свої епітети (прикметники) до слова свічка.
2 група. Жовтий капелюх – логічний позитив.Завдання: - Які слова допоможуть оживити свічки? (Підказка: дієслова)
3 група. Чорний капелюх – критика, думає критично.Завдання: Доберіть слова-синоніми, порівняння до слова свічка. Вправа « Добре – погано»
4 група. Червоний капелюх – почуття та емоції. Завдання: Підберіть варіанти заголовка до казки про свічку.
5 група. Зелений капелюх – креативність, колір життя. Завдання: Доберіть слова-епітети до слова свічка.
6 група. Синій капелюх – мислення, управління процесом. Завдання: Для чого це потрібно?
|
Правила роботи в групах |
6 хв |
4 |
Перевірка виконання пропонованих завдань по группах. Презентація! Діти презентують творчі роботи і кріплять їх на дошці. Обмін думками.
|
|
1 хв |
V |
Фізпауза |
|
1 хв |
5 |
Пам’ятка аналізу складеного твору
|
на дошці |
2 хв |
VI |
Колективне складання усного твору –казки за даними запитаннями:
|
На дошці Відповіді дітей фронтально |
10 хв |
1 |
Виконання завдання розвитку мовлення (письмово). Самостійна письмова робота учнів.
(Я в цей час збираю сніжинки-витинанки і оформляю дошку ззаду (на залізному). |
|
2 хв |
2 |
Рефлексія. Вправа « Незакінчене речення…» |
|
1 хв |
VII 1
2 |
Підсумок уроку Перевірка виконання завдань уроку Вправа « Очікування»
Оцінювання:
Заключне слово вчителя:
(На дошці: 6 свічок (в середині – личко з посмішкою). Діти задувають свічки під музичний супровід! |
на дошці |